ראשי חדשות Kickstarter Dust Donut: האטם שיהפוך את הקנון שלכם לעמידה למים/אבק

Dust Donut: האטם שיהפוך את הקנון שלכם לעמידה למים/אבק

6
0

מזג אויר בעייתי משפיע על צלמים חובבים ומקצועיים כאחד. אבק ומים עלולים להיכנס לחיבור שבין העדשה למצלמה ולהזיק לרכיבים הפנימיים העדינים. מסיבה זו יצרו חברות הצילום מצלמות ועדשות בעלות אטימות למים ואבק, אלא שאטימה זו נעדרת מחלק גדול מן העדשות והמצלמות הבסיסיות יותר. פרויקט חדש מציע אטם גומי ייעודי למצלמות קנון המתחבר בין העדשה למצלמה ומונע כניסה של אבק ולחות.

אם אתם מרבים לצלם בחוץ, בסביבה בה יש אבק, לחוץ או גשם ויש לכם מצלמת רפלקס של קנון, ה-Dust Donut עשוי לעניין אתכם. מדובר באטם (מעין חבק או עיגול גומי דק במיוחד) אותו מלבישים על חלקה האחורי של העדשה והוא יוצר איטום משופר כנגד אבק או לחות. בעוד ליין העדשות המקצועי של קנון (סדרה L) כולל איטם מובנה, העדשות הפשוטות יותר של החברה (כמו גם הרבה עדשות של יצרניות צד שלישי) אינן כוללות איטום שכזה.

ה-Dust Donut מותקן על מצלמת EOS 60D ועדשת EF-S 17-55mm f/2.8 IS של קנון

Dust Donut

כאן נכנס לתמונה הצלם והיזם Tyler Sterbentz מקליפורניה אשר תיכנן פיתרון פשוט – ה-Dust Donut. בשלב הראשון מציע Sterbentz את הפיתרון שלו באתר קיקסטרטר עבור משתמשי קנון בלבד (הן לעדשות קנון והן לעדשות צד שלישי כל עוד אלו בעלות מרווח המאפשר הוספה של האטם – רשימה מופיעה בעמוד הקיקסטרטר של הפרויקט). עד כה זכה הפרויקט של Sterbentz להצלחה נאה וגייס קרוב ל-12 אלף דולר (הרבה מעבר לסכום המטרה שהציב לעצמו) ולכן הוא מתכנן גרסאות עתידיות עבור מצלמות ניקון, פנטקס ומצלמות מיקרו 4/3.

סרטון של Sterbentz המציג את ה-Dust Donut

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Iayf1m8bN2I[/youtube]

העלות זולה יחסית – כ-20 דולר ליחידה (ו-6 דולרים למשלוח בינלאומי) והעדשה/מצלמה שלכם יכולה להיות אטומה יותר למים ואבק. אילו מישהו רק היה ממציא התקן שמונע חדירה של לכלוך בעת החלפת עדשות…

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

6 תגובות

  1. Avatar

    אורי

    28/01/2013 ב 10:13 PM

    מזאת אומרת? אם אני יקנה את זה וישים על 550D ועדשת קיט זה יהיה חסין למים?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    28/01/2013 ב 11:23 PM

    לפי המפתח בעיקרון כן.
    אבל שוב צריך להבין למה הכוונה – המונח עמיד למים הוא תרגום די קלוקל של המקור באנגלית. בגדול כשמדובר על מצלמות רפלקס שום דבר הוא לא באמת עמיד במים (זה לא שאתה יכול להטביע מצלמת רפלקס כלשהי במים והיא תהיה עמידה כמו מצלמות קומפקטיות מסויימות). הכוונה היא לעמידות ברמה מסויימת לאבק, טיפטוף או השפרצה (גשם גם נכלל בזה) – לא מעבר.

    השב

  3. Avatar

    ארז

    28/01/2013 ב 11:23 PM

    לא זה רק יגן חדירת גשם לחוץ ואבק דרך הביונט ולא דרך העדשה או הכפתורים.

    אגב זה o-ring שטוח שאפשר לקנות 100 ב-100 שקל 😐
    אחלה רעיון אבל קצת גניבה לחתיכת סיליקון.

    השב

  4. Avatar

    ארז

    28/01/2013 ב 11:24 PM

    המינוח היותר נכון הוא weather resistent

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    29/01/2013 ב 1:44 AM

    לא יודע כמה הייתי מוטרד מכניסה של מים דרך העדשה (האלמנט הקדמי) למרות שהכל אפשרי כמובן. הטבעות של העדשה הן עדיין בעיתיות משהו. מצד שני בשביל 20 דולר… (וכן כמו הרבה דברים העלות האמיתית של ייצור המוצר זולה בהרבה – מצד שני מישהו צריך להרוויח כמה דולרים בשביל למכור לך את זה).

    לגבי השם – יש כל מיני ביטויים באנגלית ויש גם שורה ארוכה של תקנים – בעברית אין דרך טובה לתרגם אותם ישירות.

    השב

  6. Avatar

    האני

    29/01/2013 ב 1:53 PM

    רעיון טוב.. אפשר להשתמש בחתיכה מקונדום ??? לא משומש כמובן

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *