ראשי חדשות גוגל חושפת: הדור הבא של חיפוש התמונות

גוגל חושפת: הדור הבא של חיפוש התמונות

1
0

ענקית החיפוש גוגל חשפה אמש כיצד יראה עמוד תוצאות חיפוש התמונות החדש שלה. הגרסה החדשה צפויה להביא שינוי משמעותי בנושא חיפוש התמונות ברשת והיא שלב נוסף בשינוי העובר על גוגל בתקופה האחרונה.

ממשק החיפוש הכללי של גוגל עבר מהפכה גדולה החל מ-2011 (במסגרת מה שמכונה unified interface). לשינוי דחף לארי פייג’, מייסד גוגל אשר מאז כניסתו לתפקיד כמנכ”ל החברה באפריל 2011 פעל רבות לשיפור ממשק המשתמש בכל השירותים שמציעה גוגל. כעת רוצים בגוגל לקחת גם את נושא חיפוש התמונות צעד אחד קדימה.

עמוד תוצאות חיפוש התמונות העתידי של גוגל – יותר מידע, הצגה ברורה יותר

Google new search

חיפוש התמונות של גוגל הוא כיום הכלי המשמעותי ביותר לחיפוש תמונות מכל הסוגים ברשת, ולמרות שהוא אינו מנתר למשל רבות מן התמונות המופיעות באתרים חברתיים דוגמת פייסבוק הוא עדיין כלי רב עוצמה בו מאות מליוני אנשים משתמשים מידי יום.

בבלוג הרשמי של גוגל התפרסם מידע וצילום מסך של עמוד תוצאות חיפוש התמונות החדש של גוגל. כפי שניתן לראות אופן הצגת התמונות שונה לחלוטין מכפי שהוא כיום עם הצגה בולטת בהרבה של תמונה מוגדלת במרכז העמוד ולצידה מידע אודותיה. על פי גוגל צפויים להופיע מעתה קישורים ברורים לעמוד המקור והצגה של מידע אודות התמונה (metadata) באופן ישיר ללא צורך להיכנס לעמודים נפרדים. כל הצעדים הללו נועדו להקל על המשתמשים ולהפוך את חווית חיפוש התמונות למהירה, נוחה ויעלה יותר. עוד פרטים ניתן למצוא בבלוג של גוגל.

עמוד תוצאות חיפוש התמונות הנוכחי של גוגל

Google new search 1

בהזדמנות זאת ראוי להזכיר שירות חשוב אחר של גוגל הרלוונטי במיוחד לצלמים – חיפוש התמונות ההפוך המאפשר לכל מי שהעלה תמונה לאינטרנט לחפש באילו מקומות היא פורסמה (או האם מישהו פרסם אותה ללא רשות).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    יעקב

    28/01/2013 ב 8:20 PM

    מדהים

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *