ראשי חדשות הכרזות מוצרים CES 2013: מצלמה חסרת מראה של פולרואיד

CES 2013: מצלמה חסרת מראה של פולרואיד

0
0

חברת פולרואיד הציגה בתערוכת CES אשר נפתחה אמש אבטיפוס של מצלמה חסרת מראה אשר פותחה עבורה על ידי חברת SAKAR. המצלמה עושה שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסתה האחרונה והנתון המפתיע ביותר אולי – היא איננה כוללת חיישן!

מצלמת ה-iM1836 של חברת פולרואיד לא הייתה אמנם הפתעה גמורה בתערוכת CES 2013 (אחרי הכל ידיעות בנושא פרסמנו כבר לפני לא מעט שבועות), אולם יחד עם זאת חלק מהפרטים שפורסמו בשעות האחרונות בהחלט גרמו לנו להרים גבה בתימהון.

ה-iM1836 – חסרת מראה מבית פולרואיד

Polaroid iM1836

מבחינה חיצונית ה-iM1836 של פולרואיד (או למעשה SAKAR – המייצרת מוצרים עבור מגוון מותגים בינלאומיים) דומה מאד לניקון J על גרסאותיה השונות. אלא שמבחינה טכנולוגית מדובר על מוצר שונה מאד (ואם לומר את האמת גם די משונה). המצלמה עצמה כוללת על פי אתר SAKAR את התכונות הבאות:

  • מערכת הפעלה אנדרואיד גרסה 4.1 (בגרסת הצרכן כנראה מדובר יהיה בגרסה 4.2).
  • מסך מגע 3.5 אינצ’ בר הטיה (180 מעלות).
  • חיישן בן 18 מגה פיקסל (ראו פרטים בהמשך).
  • עדשת קיט 10-30 מ”מ (ראו פרטים).
  • רגישות: ISO 3200.
  • WIFI מובנה.
  • צילום HD (או 1080p).
  • יציאת אוזניות ומבזק מובנה.
  • מחיר: 350-400 דולר.

עד כמה שהדבר נשמע מוזר נראה שפולרואיד אשר הציגה את המצלמה ב-CES איננה יודעת בוודאות בעצמה את הפרטים המדויקים בנוגע לחיישן בשלב זה. באופן עקרוני ישנן כמה שאלות פתוחות: ראשית, מה גודלו של החיישן (על פי פולרואיד מדובר “כנראה” בחיישן בגודל דומה ל-“1 כמו זה המצוי ב-RX100 ובניקון סדרה 1), האם כל העדשות יגיעו עם אותו החיישן (אם כן מה ההגיון ואם לא האם אנו רואים כאן עוד מצלמה בסגנון הריקו GXR שלא נחלה בדיוק הצלחה גדולה בשוק?), אילו עדשות מתכננת החברה והאם יש כוונה לייצר מתאם חיישן מיוחד אשר יאפשר חיבור עדשות של חברות אחרות (ואם כן אלו חברות, מתי ובאיזה עלות).

כל אלו שאלות עקרוניות בנוגע לקונספט של פולרואיד/SAKAR. מעבר לכך, לא מעט ביקורת הושמעה על המוצר עצמו (כרגע עדיין אבטיפוס הנראה במצב ראשוני מאד). איכות החומרים ירודה מאד, התוכנה איטית ומלאה באגים ובאופן כללי התחושה איננה חיובית (אחרי הכל מדובר באבטיפוס אבל יש לזכור כי SAKAR איננה יצרנית צילום…). מה אם כן רוצה פולרואיד להשיג עם המוצר שמחירו הצפוי אינו נמוך מזה של לא מעט מצלמות חסרות מראה קיימות (וודאי אם אתם מוכנים ללכת דור אחד או שניים אחורה אצל ניקון, סוני או אולימפוס/פנסוניק)? בגדול הקונספט הוא לפנות לקהל שונה למדי – שימו לב לטרמינולוגיה בה משתמש נציג פולרואיד בסרטון הבא בו הוא מסביר גם מדוע הוכנס החיישן לעדשה (רמז: אבק), וגם על כך שהחברה מתכננת מתאמים למגוון חברות כולל ניקון, פנטקס ומיקרו 4/3 ועוד.

סרטון אותו צילמו באתר WhatDigitalCamera עם נציג פולרואיד ב-CES 2013

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q5lBcCutjt0[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *