ראשי חדשות Kickstarter ProDot: הנקודה שיכולה

ProDot: הנקודה שיכולה

6
0

אם הרגשתם פעם שהלחיצה על כפתור הצילום במצלמה שלכם גורמת לרעידה לא רצויה המשפיעה על הצילום – בעיקר בצילום במהירויות איטיות – חברת Custom SLR המפתחת פתרונות שונים לצלמים, עובדת על מוצר אשר אמור לסייע לכם בנושא זה.

חברת Custom SLR מוכרת לחלק מקוראי האתר מפרויקטים קודמים לפיתוח מוצרים הנוגעים לצלמים – בין השאר יצרו בעבר את ה-M-Plate – פתרון למתאם חצובה אוניברסאלי המתאים לכל ראש חצובה ולכל סוג של רצועה (אנו סקרנו את המוצר בשנה שעברה). כעת מציגה החברה מוצר נוסף תחת השם ProDot.
ה-ProDot בצבעים שונים על מצלמות רפלקס
Prodot 3
ה-ProDot הוא למעשה סוג של נקודה אותה מדביק הצלם על כפתור הצילום במצלמה. הכפתור בנוי בצורה האמורה לצמצם את הרעידה הנובעת מלחיצת האצבע על כפתור הצילום אשר עשויה להשפיע על תזוזת המצלמה בעת צילום במהירויות איטיות יחסית ללא חצובה. חשוב לציין כי ההדבקה של הנקודה נעשית באמצעות דבק מיוחד של חברת 3M אשר לטענת המפתחים ניתן להדביקו, להסירו ולהחזירו מספר פעמים והוא איננו משאיר שאריות דביקות על כפתור הצילום.
הסרטון המציג את ה-ProDot

כמו פרויקטים רבים בתקופה האחרונה בתחום הצילום גם ה-ProDot הוא פרויקט אשר פורסם באתר קיקסטרטר במסגרתו ממומנים פרויקטים של גולשים על ידי הקהל הרחב. מדובר בפרויקט השלישי אותו מממנת חברת Custom SLR באמצעות האתר (שלושת הפרויקטים הקודמים מומנו בהצלחה). הפרויקט הנוכחי הוא פרויקט צנוע במונחי Kickstarter וצפוי לעבור את מחסום המימון (כ-3500 דולר בסך הכל) ללא קושי בזמן הקרוב. עלות ה-ProDot עומדת על 15 דולר (עם 3 דולרים נוספים למשלוח בינלאומי).

הנקודה האדומה על כפתור הצילום

Prodot 1

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

6 תגובות

  1. Avatar

    שייקה

    15/11/2012 ב 10:15 PM

    מה ההבדל אם לוחצים על הכפתור עצמו או על חתיכת פלסטיק שהיא לוחצת על הכפתור??
    לא הבנתי איך זה עוזר..

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    16/11/2012 ב 1:31 AM

    מבלי לנסות בפועל את המוצר ההגיון שלי אומר שמדובר על בליטה המורכבת מחומר מיוחד אשר אמור להפוך את הלחיצה על כפתור הצילום ליותר אחידה.

    בגדול אני לא יכול לומר אם הפתרון הזה יעיל אבל אני כן יכול לומר שנתקלתי במצבים בהם הייתי שמח אם היה לי פיתרון כזה שאכן עובד.

    השב

  3. Avatar

    Giora

    16/11/2012 ב 2:19 PM

    נדמה לי שאם היה בזה משהו אז יצרניות המצלמות היו משקיעות מזמן את הסכום המגוחך הזה. יש חברות שמשקיעות הון רק בסאונד ה”קליק” שאנחנו שומעים, והדבר האחרון שאפשר ללמד את היפנים זה על חומרים וצורות ומה הם עושים למשל נגד רעידות. ואפרופו דבקים – אני ממש רוצה לראות דבק שמצמיד פלסטיק לפלסטיק **ושעמיד בשמש הישראלית לאורך זמן**, אבל במצלמה של מישהו אחר… ללא ספק יש כאלה, אבל (1) לא להדבקה והסרה והדבקה שוב (2)לא במוצר של 15 דולאר…

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    16/11/2012 ב 4:17 PM

    לא הייתי ממהר לקבוע שאי אפשר לשפר את כפתור הצילום.
    בגדול מההתנסות שלי עם הרבה מאד מצלמות יש הבדלים גדולים בעוצמת הלחיצה, רציפות הלחיצה, הצליל ועוד בין כפתור צילום של מצלמה אחת לאחרת (זה נכון בין מצלמות שונות של אותה חברה וכמובן בן חברות שונות).

    סתם אנקדוטה – ל-A77 שקיבלנו היה כפתור צילום ממש מציק (לא ברור אם מדובר במצלמה מסוימת פגומה שקיבלנו). לכפתור הצילום בחלק מהמצלמות המקצועיות של קנון יש תחושה מאד שונה מזו של מצלמות ניקון המקבילות. בנוסף אגב קשה להפריד את נושא הלחיצה מעניין התריס (שפה יש הבדל עצום בין חברות שונות) והרעד שגורם תריס של מצלמה אחת לא דומה לזה של אחרת.

    בשורה התחתונה לא מן הנמנע שאפשר לשפר את התחושה של הכפתור – לא יודע אם המוצר הזה עושה זאת בהצלחה אבל מעניין לבדוק.

    השב

  5. Avatar

    mulderfox

    17/11/2012 ב 5:33 AM

    אישית, מעניין אותי לדעת אם אני אלך לחנות שני דולר ואקנה את אחד מדפי המדבקות העגולות להגנה על רגלי שולחן ואשתמש בהן למטרה זו – האם זה יעבוד באותה צורה..? 🙂
    סביר להניח שכן, וזה יחסוך חמש עשרה דולר לא מיותרים.

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    17/11/2012 ב 4:26 PM

    אתה מוזמן לנסות. גם אם זה יעבוד בערך אותו דבר הדבק שיש למוצרים האלו נוטה להישאר ואני לא בטוח שזה מה שאתה רוצה על כפתור הצילום של המצלמה שלך (גם הטקסטורה של המוצרים האלו לא נוחה בעיני ללחיצה).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *