ראשי חדשות Aokatec AK-G – התקן GPS חיצוני זול לניקון

Aokatec AK-G – התקן GPS חיצוני זול לניקון

3
0

מחפשים התקן GPS זול למצלמת הניקון שלכם? לחברת הסינית Aokatec יש פיתרון בשבילכם. החברה החלה לשווק שורה של מודולי GPS חיצוניים המתאימים למרבית מצלמות הרפלקס של ניקון ומחירם נמוך באופן משמעותי ביחס למתחרים.

מאז החלה ניקון עצמה לשווק את מודול ה-GP-1 הופיעו להם בשוק שורה ארוכה של מוצרים מתחרים במחירים נמוכים משמעותית. בעוד ה-GP-1 נמכר בארה”ב סיס כ-200 דולרים (ויותר מ-300 דולרים לדגם ה-GP-1A התואם למצלמות ה-D600 החדשות), ניתן למצוא בשוק לא מעט מוצרים של חברות צד שלישי במחירים של 130-150 דולר. אנו סיקרנו בעבר פתרונות צד שלישי שונים כגון ה-PhotoTrackr Plus של חברת GiSTEQ (היקר יחסית) וה-photoGPS (הזול מעט יותר), אך אף אחד מאלו אינו קרוב אפילו למחירו של ה-Aokatec AK-G GPS.

ה-Aokatec AK-G – למה לשלם הרבה על GPS למצלמה?

NIKON GPS 1

ל-Aokatec שני פתרונות שונים:

  • AK-G – מודול GPS מרובע המתחבר ישירות אל המצלמה. המודול מגיע ב-4 גרסאות שונות – כל אחת מתאימה לדגם מצלמה מסוים (אחד או יותר) ויחד אלו מכסים כמעט את כל הדגמים המרכזיים של החברה (כולל אפילו מצלמה קומפקטית אחת – ה-P7700 וכן ה-D600 החדשה). למודול מתג בפעלה וכיבוי לחיסכון בחשמל, מצב שינה (כאשר המצלמה נכנסת ל-standby), זיכרון של מיקום ה-GPS האחרון (מקצר את זמן ההמתנה לאות) ומשקל נמוך במיוחד (13 גרם).
  • AOKA – מתאם Bluetooth זעיר המתחבר למצלמה (גם כאן מספר דגמים) ומאפשר לה להתחבר ל-GPS מבוסס Bluetooth חיצוני (אלו היו נפוצים מאד בעידן שקדם לעידן הפלפונים החכמים ומכשירי GPS רבים שוכבים להם ללא שימוש במגירות רבות). רשימת מכשירי ה-GPS שנבדקו מופיעה בקישור. המכשיר עצמו נמכר בכמחצית מעלותו של ההתקן הכולל את ה-GPS.

ה-AOKA – התקן Bluetooth זעיר (במרכז) לצד מקלט GPS חיצוני ומצלמת ניקון

NIKON GPS 2

ואם הצלחנו להחזיק אתכם במתח עד כה נשמח לגלות לכם שהמחיר של ה-AK-G GPS עומד על כ-80 דולר בלבד (והגרסה בעלת ה-Bluetooth אך ללא ה-GPS עולה כ-40 דולר).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

3 תגובות

  1. Avatar

    מתן

    16/10/2012 ב 1:10 PM

    יש לכם מושג אם קיים או צפוי להיות מיוצר התקן GPS חליפי ל canon 5d mk3?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    16/10/2012 ב 1:41 PM

    עד היום אני לא זוכר שנתקלתי במשהו לקנון – כנראה שהפרוטוקולים שלהם קשים יותר לפיצוח לחברות צד שלישי אבל אולי גם זה יגיע.

    השב

  3. Avatar

    dave

    16/10/2012 ב 11:29 PM

    תבנו אחד לבד… הרבה יותר זול…

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *