ראשי חדשות כנס הצילום של ישראל – סיכום בתמונות

כנס הצילום של ישראל – סיכום בתמונות

2
0

ביום רביעי שעבר נערך “בהיכל נוקיה” שבתל אביב אירוע גדול בתחום הצילום בהשתתפות אלפי צלמים ישראליים, שורה של מרצים בולטים ואטרקציות נוספות. נציגי האתר MegaPixel השתתפו ואנו מביאים בפניכם היום סיכום קצר ותמונות.

אל כנס הצילום שנערך השבוע בת”א הגיעו אלפי צלמים וחובבי צילום ישראלים מכל רחבי הארץ. את סדרת ההרצאות פתח הצלם תומר יעקובסון אשר הסביר על השפעת העשן על פיזור האור וערך במקום הדגמה חיה בה המחיש כיצד עשן מסוגל להגביל את האור בפריים ומצד שני ליצוק בו חיים. בהמשך הסביר תומר על חשיבותם של סופטבוקסים והציג מטריית תאורה מיוחדת. ההרצאה התבססה על פרויקט עליו עובד תומר בימים אלו אשר נועד לבטא שירים באמצעות תמונות.

IMG 5634 resize

המרצה הבא היה הצלם משה שי אשר הרצה על “צילום באלפית השנייה”. במסגרת ההרצאה הסביר על תפיסת רגע ייחודי בעדשת המצלמה גם במצבים יום יומיים וגם במצבים קיצוניים. משה פרש בפני המשתתפים את קריירת הצילום שלו מתקופתו כצלם ספורט ועד היום. בין השאר דיבר על השינויים שחלו בגישתם של העיתונים לצילום ספורט בכלל וכדורגל במיוחד והמעבר מהתמקדות בצילום הבקעות שערים להתמקדות ברגעים ובסיפורים אחרים המתרחשים על ובסמוך למגרש.

IMG 5636 resize

בעקבות משה עלו לבמה הצלם ספנסר טוניק ועימו יוזם האירוע – רועי גליץ. השניים ניהלו שיחה בפורמט “תוכנית אירוח” כאשר ספנסר טוניק מספר על ראשית דרכו הצילומית ועל הפרויקטים הסביבתיים אותם ביצע במדינות שונות (בהן: צרפת, שוויץ וישראל). בין השאר הציג ספנסר טוניק תמונות מתקופות שונות ושיתף חוויות נעימות יותר ופחות מצילומיו רבי המשתתפים.

IMG 5688 resize

IMG 5611 resize

הצלם נדב בגים (איתו ערכנו כזכור ראיון מקיף) היה המרצה הבא. נדב הרצה על פרויקט “Wonderland” עטור הפרסים העוסק בעולם קסום של חרקים תוך שימוש בחומרים פשוטים כגון: שקיות ניילון צבעוניות מהסופר, טחב, עלים, אגוזי קוקוס, מים, ברוקולי ושאר ירקות. נדב הציג והסביר את טכניקת הצילום בהן השתמש ועל הסט אפ הייחודי אותו יצר עבור חלק מן התמונות.

IMG 5697 resize

IMG 5753 resize

המרצה הבא היה הצלם הישראלי תושב ניו יורק נתן דביר. נתן הרצה על מספר פרוייקטים דוקומנטריים אותם צילם והציג את עבודותיו החל מפרוייקט שצילם בזמן ההתנתקות ועד לפרוייקט המתבצע בימים אלו בניו יורק תחת השם: “Coming Soon” המציג תמונות המתארות את אורך החיים היום יומי בעיר. לקראת סיום הרצאתו הציג נתן את האתר “Media-Storm” המכיל עבודות וידאו דוקומנטריות וסביבתיות. נתן הציג פרוייקט וידאו של צלמת אשר פנתה לאישה ברחוב במטרה לצלם שבוע מחייה פרויקט אשר הוביל לתוצאות מעוררות התפעלות.

IMG 5630 resize

בעקבות מחלתו הפתאומית של הצלם דרו גארדנר אשר אמור היה להרצות אך לא הגיע (ובמקום שלח סרטון קצר), הוזעק הצלם רונן אקרמן כמרצה מחליף. רונן הרצה על יחסי אנוש בעבודה צילומית בעיקר כזו עם מצולמים מפורסמים וידוענים. רונן הרצה על טכניקות התקשורת שלו עם המצולמים ועל השיטות בהן הוא משתמש בכדי ליצור יחסי אמון המאפשרים לו לבצע את עבודתו בצורה מיטבית.

IMG 5667 resize

עם סיום האירוע הוכרזו הזוכים בהגרלות השונות שהתקיימו במסגרתו ולאחר דברי סיכום נמסר כי קונגרס הצילום הישראלי ה-2 אשר יתקיים גם השנה באילת, ייערך ב-22 לדצמבר וההרשמה אליו תחל בראשית נובמבר.

IMG 5762 resize

IMG 5768 resize

סייעו בהכנת הכתבה: עדי בראון ושיר ברס.

צילומים: עדי בראון.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    צלם

    16/09/2012 ב 1:41 PM

    מספר הערות על הכנס.

    1) כל כך לא ברור הבאאז סביב ספנסר טוניק. הראיון שרועי גליץ עשה איתו היה משעמם ולא מקצועי להחריד. ספנסר טוניק עצמו עלה על הגימיק של עירום בציבור ולא מפסיק לסחוט אותו. הצילומים שלו הפסיקו לחדש.
    2)ההרצאה של נדב בגים העביר הרצאה מקסימה, מלאת הומור ומעניינת על העבודה שעשה בפרוייקט יוצא הדופן שלו.
    3) התצוגה מחוץ לאולם ההרצאות הייתה דלה ודיי משמימה, היתה הרגשה של בסטות בשוק, דוכן לממכר ביגוד (של מי היה הרעיון?) השאר הדוכנים ניכר היה חוסר בציוד צילום.

    שורה תחתונה, כגודל הציפיות, כך האכזבה.

    השב

  2. Avatar

    דנה מזור

    20/09/2012 ב 4:23 PM

    אני חושב שמלבד הדוב לא היו יותר מדי דברים מעניינים בכנס הזה, הפרזינטציה הייתה נחמדה, צלם- אמנם הדוכן לבגדים היה בעל נושא מסוים היית צריך לשאול את בעל הדוכן, זה היה דווקא נחמד.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *