ראשי חדשות הכרזות מוצרים EPIC-M Monochrome – כי העולם חד יותר בש/ל

EPIC-M Monochrome – כי העולם חד יותר בש/ל

3
0

חברת RED האמריקנית הכריזה אמש על הפתעה – מצלמת EPIC-M בעלת חיישן שחור לבן בלבד. היתרון רגישות משופרת ויכולת הבחנה גבוהה בהרבה בפרטים – החסרונות – נישתי במיוחד ויקר.

בעולם של טשטוש גבולות בין סטילס לוידאו אנו מסקרים מפעם לפעם גם מוצרים של חברת מצלמות הוידאו המקצועית RED אשר מוצריה משמשים כיום בהפקות וידאו לצד מצלמות רפלקס והן מסוגלות לנצל בין השאר גם עדשות סטילס של חברות שונות. אמש הטילה החברה פצצה בעולם הוידאו כשהכריזה על ה-RED EPIC-M Monochrome – מצלמת וידאו מקצועית בעלת חיישן שחור לבן חדש (Mysterium-X Monochrome).

EPIC-M Monochrome – שובו של הסרט בשחור לבן?

RED monochrome

בניגוד למצלמות רגילות בעלות חיישן צבעוני בהן כל “פיקסל” צבע מורכב למעשה ממספר פיקסלים אשר כל אחד מהן רגיש רק לאורך גל/צבע מסוים ובאמצעות שילוב המידע המגיע מהם נוצר “הפיקסל הצבעוני”, במצלמת ה-EPIC-M Monochrome כל אחד מן הפיקסלים על החיישן משמש באופן ישיר ליצירת התמונה (ללא color debayering). כתוצאה מכך צפויים שני יתרונות – הרזולוציה בפועל של התמונה תעלה ב-15-20 אחוזים ביחס למוצר מקביל בעל חיישן צבעוני והרגישות של החיישן תשופר פי שניים לערך (RED מצהירה על 2000 ASA).

אנו בהחלט יכולים להבין את היתרונות של חיישן מסוג זה המזכיר לנו את קו המחשבה של חברת לייקה אשר הוציאה מוקדם יותר השנה את ה-M Monochrom שלה. אלא שבניגוד ללייקה המונוכרומטית לה קהל יעד ברור ומוגדר של צלמי סטילס שחור לבן אשר כולל לא מעט מקהל היעד הכללי של לייקה, ה-EPIC-M Monochrome נראית על פניו כהחלטה שיווקית מוזרה. כמות הפקות הסרטים בשחור נמוכה מאד כיום ועבור חברה בגודלה של RED להשקיע תקציבי פיתוח משמעותיים במוצר המיועד מראש לנישה כה קטנה במיוחד כשלוקחים בחשבון את המחיר היקר מאד של המוצר הסופי – 42 אלף דולר – גורם לנו להתקשות להבין מה עומד מאחורי ההגיון על פיו פעלה החברה במקרה הנוכחי.

פרטים נוספים בפורום של חברת RED.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

3 תגובות

  1. Avatar

    טלי שם בדוק

    09/09/2012 ב 7:38 AM

    מהההה? מה פתאום הם עושים שחור לבן הם החליקו על הראש?

    השב

  2. Avatar

    יצחק

    09/09/2012 ב 9:13 AM

    לשימושים מדעיים וצבאיים.

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      09/09/2012 ב 11:04 AM

      איכשהו אני מתקשה להאמין. אולי החיישן פותח לצורך הזה אבל אם זאת הייתה המטרה של המצלמה לא נראה לי שחברה כמו RED הייתה טורחת להוציא אותו – זה משהו שמתאים ל-ELOP או חברה בטחונית אחרת.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *