הכרזות מוצרים חדשות EPIC-M Monochrome – כי העולם חד יותר בש/ל ע״י עידו גנוט פורסם ב 08/09/2012 3 0 חברת RED האמריקנית הכריזה אמש על הפתעה – מצלמת EPIC-M בעלת חיישן שחור לבן בלבד. היתרון רגישות משופרת ויכולת הבחנה גבוהה בהרבה בפרטים – החסרונות – נישתי במיוחד ויקר. בעולם של טשטוש גבולות בין סטילס לוידאו אנו מסקרים מפעם לפעם גם מוצרים של חברת מצלמות הוידאו המקצועית RED אשר מוצריה משמשים כיום בהפקות וידאו לצד מצלמות רפלקס והן מסוגלות לנצל בין השאר גם עדשות סטילס של חברות שונות. אמש הטילה החברה פצצה בעולם הוידאו כשהכריזה על ה-RED EPIC-M Monochrome – מצלמת וידאו מקצועית בעלת חיישן שחור לבן חדש (Mysterium-X Monochrome). EPIC-M Monochrome – שובו של הסרט בשחור לבן? בניגוד למצלמות רגילות בעלות חיישן צבעוני בהן כל "פיקסל" צבע מורכב למעשה ממספר פיקסלים אשר כל אחד מהן רגיש רק לאורך גל/צבע מסוים ובאמצעות שילוב המידע המגיע מהם נוצר "הפיקסל הצבעוני", במצלמת ה-EPIC-M Monochrome כל אחד מן הפיקסלים על החיישן משמש באופן ישיר ליצירת התמונה (ללא color debayering). כתוצאה מכך צפויים שני יתרונות – הרזולוציה בפועל של התמונה תעלה ב-15-20 אחוזים ביחס למוצר מקביל בעל חיישן צבעוני והרגישות של החיישן תשופר פי שניים לערך (RED מצהירה על 2000 ASA). אנו בהחלט יכולים להבין את היתרונות של חיישן מסוג זה המזכיר לנו את קו המחשבה של חברת לייקה אשר הוציאה מוקדם יותר השנה את ה-M Monochrom שלה. אלא שבניגוד ללייקה המונוכרומטית לה קהל יעד ברור ומוגדר של צלמי סטילס שחור לבן אשר כולל לא מעט מקהל היעד הכללי של לייקה, ה-EPIC-M Monochrome נראית על פניו כהחלטה שיווקית מוזרה. כמות הפקות הסרטים בשחור נמוכה מאד כיום ועבור חברה בגודלה של RED להשקיע תקציבי פיתוח משמעותיים במוצר המיועד מראש לנישה כה קטנה במיוחד כשלוקחים בחשבון את המחיר היקר מאד של המוצר הסופי – 42 אלף דולר – גורם לנו להתקשות להבין מה עומד מאחורי ההגיון על פיו פעלה החברה במקרה הנוכחי. פרטים נוספים בפורום של חברת RED.
אלגוריתם חדש יאפשר תיקון צבע אוטומטי בצילומים תת ימיים חוקרת מהאוניברסיטה של פלורידה בשיתוף חוקרת מאוניברסיטת חיפה פיתחו אלגוריתם חדש לתיקון תמונות אשר …
ראש בראש: Tamron 17-28mm F/2.8 מול Sony 16-35mm f/2.8 GM חברת טמרון הצליחה למצב את עצמה כמובילה בתקופה האחרונה בייצור עדשות זום איכותיות וקומפקטיות …
לייקה SL2: הצצה ראשונה בשנת 2015 השיקה חברת לייקה את מצלמת ה-SL המקורית, ארבע שנים מאוחר יותר השיקה …
סיגמא משיקה עדשת 24-70mm F2.8 DG DN Art למצלמות חסרות מראה חברת סיגמא הודיעה מוקדם יותר היום על השקה של עדשת 24-70mm F2.8 DG DN Art …