ראשי חדשות Western Digital מציגה: אחסון על סטרואידים

Western Digital מציגה: אחסון על סטרואידים

1
0

לא מעט צלמים ועורכי וידאו נתקלים בדילמה – מציאת כונן אחסון חיצוני נוח לשימוש שיהיה מצד אחד מהיר ומצד שני בעל נפח גדול דיו להכיל אלפי ולעיתים עשרות אלפי תמונות וסרטונים באיכות גבוהה. בשבוע שעבר שיחררה חברת Western Digital מה שעשוי להיות פיתרון לפחות עבור מי שהפרוטה מצויה בכיסו וחייב שילוב אופטימאלי מסוג זה.

ה-My Book VelociRaptor Duo של חברת Western Digital (או WD כפי שנהוג לכנותה) הוא כיום כנראה אחד הפתרונות האידאליים עבור מי שצריך נפח אחסון משמעותי אך זקוק לא פחות (ואולי דווקא יותר מכך) למהירות עבודה גבוהה. הכונן החיצוני מכיל שני דיסקים קשיחים מסוג VelociRaptor מהירים במיוחד של WD המסתובבים בלא פחות מ-10,000 סיבובים לדקה (דיסקים קשיחים קונבנציונאליים מסתובבים לרוב במהירויות של עד 7200 סיבובים לדקה) ומכילים כל אחד 1TB של נפח. לא פחות חשוב הוא ממשק החיבור של הדיסק החיצוני החדש – Thunderbolt – סוג חיבור חדש יחסית המתחרה בהיבטים מסויימים ב-USB-3 ומסוגל לספק מהירויות העברת נתונים גבוהות ביותר (עד 10Gbps דו כיווני) עם אפשרות שרשור התקנים יעילה (חיבור התקנים ממכשיר למכשיר ללא צורך בחיבור למחשב עצמו – עד 7 התקנים).

ה-My Book VelociRaptor Duo עם שני כוננים מובנים מהירים במיוחד

WD 4

אף שה-My Book VelociRaptor Duo מסוגל להגיע למהירות העברת נתונים רציפה מכובדת מאד של כ-400 מגה בייט לשנייה (ההתקן מבוסס על מערך RAID תוכנתי פנימי אותו ניתן להגדיר עבור RAID 0 או RAID 1), עדיין מדובר במהירות נמוכה מזו של כמה מכונני ה-SSD המהירים בשוק כיום. היתרון של ה-My Book VelociRaptor Duo הוא בראש ובראשונה בנפח – 1TB (או 2TB תלוי באופן בו מוגדר מערך ה-RAID) שהם נפח גדול פי כמה מזה בו נמכרים מרבית כונני ה-SSD (כונני SSD בנפחים מקבילים עולים כיום פי כמה). אלא שגם אם ה-My Book VelociRaptor Duo זול ביחס לכונני SSD בנפח מקביל עדיין מדובר על התקן אחסון יקר המיועד לקהל מצומצם הזקוק כאמור לשילוב של מהירות ונפח.

ה-My Book VelociRaptor Duo עם חיבור Thunderbolt – ניתן גם לשרשר כוננים

WD 1

פרטים נוספים אודות ה-My Book VelociRaptor Duo תוכלו למצוא באתר חברת WD – המחיר בארה”ב עומד על כ-900 דולר (לא זול כבר אמרנו?) והוא מתאים לעבודה עם מחשבי PC ומק ואם 2TB לא מספיקים לכם, תמיד תוכלו לשרשר אליו עוד כמה כוננים בטור.

ועוד הכרזה של WD לפני סיום – והפעם מוצר מעט יותר נגיש – כונן חיצוני זעיר בשם My Passport המיועד באופן ספציפי למחשבי מק. בניגוד לדגם ה-My Book VelociRaptor Duo אותו הזכרנו קודם, כאן הממשק מתבסס דווקא על USB3 והוא מותאם לעבוד עם מערכת הגיבוי המובנית של אפל (Apple Time Machine). הכונן הזעיר משלב גם הצפנה ואבטחה מובנית והמחיר אתם שואלים? בארה”ב לפחות תוכלו לרכוש 0.5TB תמורת כ-100 דולר, 1TB תמורת 130 דולר ו-2TB שלמים תמורת כ-200 דולר. עוד פרטים תוכלו למצוא בקישור הבא.

ה-My Passport עבור מחשבי מק

WD 3

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    יובל

    04/09/2012 ב 5:22 PM

    הכונן למק – הכרזה חשובה באמת !
    רץ לקנות !

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *