ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני מכריזה: NEX-5R

סוני מכריזה: NEX-5R

0
0

חברת סוני הכריזה הבוקר על מצלמה חסרת מראה חדשה מסדרת ה-NEX. מדובר במצלמה הראשונה בסדרה הכוללת יכולת אלחוטית מובנית ובמצלמה הראשונה מסוגה הכוללת תמיכ מובנית באפליקציות.

על הסוני NEX-5R (מחליפתה של הסוני NEX-5N שהוכרזה בשנה שעברה) דיווחנו כאן לא פעם ולא פעמיים בשבועות האחרונים ופרטים רבים אודותיה נחשפו עוד לפני ההכרזה הבוקר. המפרט המלא והרשמי של המצלמה אשר פורסם היום כולל בין היתר:

  • חיישן 16.1 מגה פיקסל CMOS חדש מבית סוני.
  • מעבד Bionz חדש.
  • רגישות: 100-25,600 ISO.
  • פוקוס היברידי – שילוב של פוקוס מבוסס קונטרסט (עד 25 נקודות/אזורים) ופוקוס מבוסס פאזה (99 נקודות במרכז החיישן).
  • פוקוס מהיר במיוחד – 0.3 שניות (הצהרת יצרן) ופוקוס בוידאו.
  • מהירות צילום: 10 פריימים לשנייה (עם תיקון פוקוס עבור כל תמונה ותמונה – בניגוד לדגם הקודם).
  • צילום וידאו: רזולוציה גבוהה מלאה – 1080p ב-24p/60p פריימים לשנייה עם שליטה ידנית מלאה בחשיפה.
  • focus peaking ו-MF Assist.
  • מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה עם הטיה של 180 מעלות (בדומה ל-NEX-F3).
  • תמיכה בעינית חיצונית דיגיטלית של סוני.
  • מיקרופון סטריאו מובנה.
  • WIFI מובנה.
  • שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה סלולארית (אפליקציית PlayMemories של סוני).
  • אפשרות גיבוי אלחוטית של תמונות למחשב או לרשת וצפיה על גבי מגוון התקנים אלחוטית.
  • טעינה ישירה מ-USB.
  • מחיר: גוף בלבד – 650 דולר בארה”ב החל מאוקטובר (750 דולר עם עדשת הקיט – 18-55 מ”מ).

ה-NEX-5R החדשה – מסך מתהפך לצילום עצמי

NEX 5R wSEL1855 self 1 whit

ה-NEX-5R היא התפתחות מתבקשת של ליין ה-NEX של סוני. היא כוללת תכונות שהופיעו במצלמות קודמות (כמו מסך המגע המתהפך למשל) עם יכולות חדשות כמו ה-WIFI המושלב במצלמה ואפשרות הורדת האפליקציות והשליטה מרחוק. יש גם שדרוגים חשובים נוספים ומהותיים לא פחות כמו החיישן החדש הכולל לראשונה במצלמה של סוני (ובעקבות מהלך דומה של ניקון ולאחרונה גם קנון) שילוב של פוקוס מבוסס קונטרסט ופוקוס מבוסס פאזה על החיישן עצמו. בנוסף סוני שידרגה את המעבד במצלמה בכדי שיאפשר פעולה מהירה וחלקה אף יותר (אם כי מהירות הצילום וקצב צילום הוידאו לא השתנו על הנייר ביחס לדור הקודם).

סרטון רשמי של סוני המציג את ה-NEX-5R

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WDIUO4B8wL4[/youtube]

מבחינה חיצונית ה-NEX-5R דומה מאד ל-NEX-N. שתי המצלמות בעלות גודל דומה ולמרות שה-NEX-5R מעט כבדה יותר (גרמים בודדים) שתי המצלמות נחשבות קלות מאד. למרות הדמיון הרב יש בכל זאת כמה הבדלים חשובים בין שני הדגמים אשר צפויים להוות שיפור ביחס לדור הקודם. ה-NEX-5R כוללת כפתור הדלקה המגיע מובנה על כפתור הצילום (משהו שראינו בחלק מהדגמים החדשים יותר של סוני אך לא ב-NEX-5N) וכן כפתור וידאו הממוקם בנקודה מרכזית יותר בחלק העליון של המצלמה (בדגם ה-NEX-7 וה-NEX-3F למשל בחרה סוני במיקום בצד ימין אשר נטה להילחץ בטעות). השינוי החיצוני המשמעותי ביותר נוגע כמובן להוספת חוגת השליטה העליונה שלא הייתה קיימת בדגם הקודם (אך שתיים כמוה קיימות בדגם ה-NEX-7). חוגה זו הופכת את המצלמה לנוחה בהרבה לשליטה ידנית.

NEX-5R – עם WIFI מובנה ואפליקציות

NEX 5R terminal black

החיישן החדש (ומערכת הפוקוס) הוא אחד השינויים המרכזיים ביותר ב-NEX-5R. משתמשים שעבדו עם הדגם הקודם לא ירגישו בהכרח בהבדל גדול מבחינת התפעול של המצלמה בכל הנוגע למיקוד אך המהירות אמורה להשתפר. האופן שבו פועלת מערכת הפוקוס החדשה הוא על ידי ביצוע מדידה באמצעות המערכת מבוססת הפאזה (המצויה בריבוע במרכז החיישן החדש וכוללת 99 נקודות) וביצוע תיקונים לפי הצורך באמצעות הפוקוס מבוסס הקונטרסט – השילוב אמור להקנות מהירות מצד אחת ודיוק מצד שני. חשוב לציין שלא כל העדשות הנוכחיות בליין ה-NEX של סוני יתמכו בפוקוס ההיברידי החדש (בשלב זה רק 4 כפי הנראה) אך בעתיד התמיכה במערכת תתרחב עם עדכוני קושחה. המסך החדש של המצלמה מאפשר צילום ומיקוד באמצעות מגע וכמובן צילום עצמי באמצעות היפוך המסך ב-180 מעלות.

מצלמה קטנה – עדשות גדולות – ה-NEX-5R עם עדשת 18-200 מ”מ

NEX 5R wSEL18200LE white

החלק שאמור אולי לסקרן רבים נוגע להוספת האפשרויות האלחוטיות למצלמה. מוקדם עדיין לדעת עד כמה נוחה המערכת של סוני (האפליקציה הראשית של סוני אשר אמורה לאפשר להפעיל את השירות טרם זמינה להורדה) אך הרעיון הבסיסי יעבוד כנראה באופן הבא: לאחר הרשמה לשירות ה-PlayMemories של סוני והורדת אפליקציה למכשיר הסלולארי (גם עבור מכשירים מבוססי iOS של אפל וגם עבור מכשירים מבוססי אנדרואיד של גוגל) יוכל המשתמש לבצע שורה של פעולות בצורה אלחוטית. בין השאר ניתן יהיה להוריד אפליקציות (שימו לה שלא מדובר באפליקציות רגילות למכשירים סלולאריים אלא באפליקציות של סוני עצמה ובעתיד אולי גם של מפתחים שיקבלו אישור מסוני), להעביר תמונות אלחוטית למחשב או להעלות תמונות לאתרים חברתיים בכל מקום בו WIFI זמין ולבצע פעולות נוספות כמו גיבוי תמונות אלחוטי או הדפסה אלחוטית. עוד פוקנציה נחמדה אשר צפויה להתאפשר עם ה-NEX-5R היא שליטה במצלמה מרחוק באמצעות אפליקציה סלולארית לצורך צילום timelapse, צילום מרחוק וכו’.

גוף זעיר – NEX-5R

NEX 5R SEL1855 black hand

סרטון המציג את ה-NEX-5R (מהאתר DigitalCameraWorld)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HgciVD1AZSA[/youtube]
המפרט המלא של ה-NEX-5R מצוי במערכת המפרטים של האתר.
עדיין ללא פלאש מובנה – NEX-5R
NEX 5R wSEL1855 flash up
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *