ראשי חדשות סמסונג מציגה: מסך ריבועי חסר מסגרת ומסך שקוף

סמסונג מציגה: מסך ריבועי חסר מסגרת ומסך שקוף

0
1

חברת סמסונג חשפה היום שני מסכים מעניינים אשר עשויים להוות סנונית ראשונה בכל הנוגע לאופן בו נצפה ונציג תמונות בעתיד בבית, בעסק וכמובן גם בתערוכות. המסך הראשון הוא בעל יחס ריבועי ומסגרת דקה במיוחד המאפשרת לחבר עשרות יחידות לפאנל עצום אחד ואילו השני הוא מסך שקוף המאפשר הצגה של מידע ותמונות כאשר מאחור ניצב אובייקט או תמונה אמיתיים.

סמסונג, אחת מיצרניות המסכים המובילות בעולם, חשפה היום פרטים על שני מסכים מעניינים אשר למרות שאינם מיועדים בשלב זה לשוק הפרטי, עשויים להצביע על כיוונים עתידיים אותם נראה במגוון יישומים צרכניים בשנים הבאות. הדגם הראשון אותו חשפה סמסונג הוא ה-UD22B, מסך ריבועי (לא פורמט סטדנרטי בעולם הנשלט על ידי מסכים מלבניים), אשר ייחודו במסגרת החיצונית הדקיקה במיוחד שלו וביכולתו המובנית להתחבר ללא קושי לכמות גדולה של מסכים נוספים מסוגו ליצירת קירות תצוגה ברזולוציה גבוהה מאד. השימוש העיקרי אליו מכוונת סמסונג בשלב הראשון הוא שוק הפרסום (בחנויות ועסקים) אשר יוכלו ליצור באמצעות המסכים הללו תצוגות מרשימות במגוון צורות ברזולוציה גבוהה. אנו כבר חושבים קדימה על האפשרות להציג באמצעות מסכים מסוג זה תמונות פנוראמיות ובעיקר מייצגי תמונות בתערוכות במגוון צורות ובאיכות גבוהה.

כמעט ללא מסגרת – מסכי UD22B מחוברים

Samsung UD22B 1

כמה פרטים טכניים אודות מסך ה-Samsung UD22B הריבועי:

  • מסגרת (bazel) של 1.8 מ”מ (חיבור של שני מסכים זה לזה ייצור רווח של 3.7 מ”מ בלבד).
  • גודל: 21.6 אינצ’ ריבועי (יחס 1:1).
  • רזולוציה: 960 על 960 פיקסלים (מעט נמוך למסך יחיד בגודל כזה אך חיבור של 4 או 8 מסכים יניב מסך אחד ברזולוציה גבוהה מאד).
  • בהירות: 450nits (טכנולוגיית LED).
  • אפשרות לחבר אחד לשני עד 100 מסכים בצורות שונות.
  • חיבורים: DVI-D, Display Port ו-HDMI וכן חיבור סאונד. יציאת DVI-D לחיבור למסכים נוספים.
  • מחיר: 2100 דולר ליחידה.

להציג פנוראמות בקלות – שלושה מסכי ה-UD22B מחוברים

Samsung UD22B 2

תמונה בכל צורה שתרצו עם המסך הריבועי של סמסונג

Samsung UD22B 3

 

הדגם השני אותו חשפה סמסונג (ולמעשה ממש לא בפעם הראשונה) הוא מסך שקוף, קרי כזה המציג תמונה אך עדיין מאפשר לראות בו זמנית את מה שמוצג מאחוריו. סמסונג עובדת על טכנולוגיה זו מזה מספר שנים (למעשה, כותב שורות אלו היה נוכח בתצוגה של סמסונג בה הודגם אבטיפוס של מסך כזה לפני למעלה מ-5 שנים). הדגם אותו הציגה החברה היום וצפוי להפוך בקרוב למסחרי נקרא NL22B , הוא איננו ריבועי אך גם הוא מגיע בגודל של כ-22 אינצ’ אם כי ברזולוציה גבוהה יותר והוא שקוף – כפי שתוכלו לראות בהדגמה בסרטון בהמשך הידיעה.

NL22B של סמסונג מפרט (למפרט המלא) גודל: 22 אינצ’.

  • רזולוציה: 1680 על 1050 (יחס: 16:10).
  • בהירות: 220nits (טכנולוגיית LED).
  • קונטרסט 1:500.
  • שקיפות: 60 הרץ.
  • מחיר 2800 דולר.

סרטון מתערוכה המציג את ה-NL22B השקוף של סמסונג בפעולה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rZslQZ6iMgA[/youtube]

ה-NL22B נועד בראש ובראשונה להציג מוצרים בחלונות ראווה ותצוגות אך הוא מאפשר (אולי אף יותר מאחיו הריבועי) ליצור תצוגות ומייצגים ייחודיים של תמונות וסרטונים המשולבים עם עצמים ממשיים. לנו אין כלל ספק שמסכים מסוג זה ימצאו את דרכם עד מהרה למוזיאונים ותערוכות בכל רחבי העולם ואולי בעתיד (כשהמחירים ירדו) גם לשימוש בייתי.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *