ראשי חדשות Kickstarter Quikdraw – שולף העדשה המהיר

Quikdraw – שולף העדשה המהיר

6
0

מחליפים עדשות ללא הרף ולא תמיד יש לכם זמן לפתוח ולסגור תיקים, להבריג פקקים ולהפריע לעצמכם באמצע הצילום? הפתרון עשוי להגיע מכיוונו של קונספט חדש – Quikdraw התקן המתלבש על חגורת המכנס ומשמש כמעין תושבת עדשה מתכתית להחזקת העדשות שלכם ומאפשר לדברי המפתחים החלפה של כל עדשה בתוך כ-5 שניות.

Riley Kimball הוא מהנדס וצלם מאריזונה. לאחר שצילם מספר חתונות כתחביב הגיע למסקנה כי הוא צריך פתרון טוב יותר להחלפת עדשות בזמן אמת. הרעיון עליו חשב פשוט למדי – התקן המתחבר לרצועה על חגורת המכנס והוא למעשה סוג של הברגה לעדשה ממתכת. סיבוב קל של העדשה בתוך ההברגה – ממש כמו בעת חיבור העדשה למצלמה – והעדשה מקובעת. כל התהליך אמור להיות מהיר מאד לאחר תרגול קצר ואלפשר לצלם להתרכז בפעולת הצילום עם מינימום הפרעה בעת החלפת העדשות.

ה-Quikdraw – לשלוף את העדשה מהחגורה ב-5 שניות

Quikdraw 1

הקונספט אשר פורסם לאחרונה באתר קיקסטרטר (עם סכום מטרה גבוה למדי – 100,000 דולר) אמור להגיע בשתי גרסאות – עבור עדשות קנון ועבור עדשות ניקון. גרסת הייצור של ה-Quikdraw צפויה להיות שחורה לגמרי ומורכבת מאלומניום תעופתי ופלסטיק קשיח.

סרטון בו מציג Kimball את פרויקט ה-Quikdraw

אנו לא בטוחים לגמרי האם צלמי עיתונות ואירועים יהיו מוכנים להפקיד את האופטיקה היקרה והעדינה שלהם להתקן החדש – בייחוד כאשר העדשות צמודות לגוף הצלם ועשויות לקבל מכות בקלות בעת מעבר בתוך המון או כחלק מקבוצת חוגגים באירוע. אבל עבור סוגי צילום רגועים יותר אולי יהיו כאלו אשר ירצו להנתנסות בשיטת ההחלפה החדשה – כל זה כמובן אם המוצר יצא בסופו של דבר לדרך.

ה-Quikdraw תושבת מתכת וחיבור פלסטיק קשיח

Quikdraw 2

מחירו של ה-Quikdraw נכון לזמן כתיבת שורות אלו בקיקסטרטר עומד על 75 דולרים (15 דולר נוספים למשלוח מחוץ לארה”ב) עבור התקן יחיד.

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

6 תגובות

  1. Avatar

    גיורא

    14/08/2012 ב 11:49 PM

    חוץ מזה שהעדשות יורידו לך את המכנסיים אז הכל בסדר… ואז, הפתרון הוא סוג של “שלייקס” או חגור (דוגמת Think Tank) אבל אז.. כבר לא ממש תריך את הפטנט החדש כי יש פאוצ’ים לא רעים שמתאימים לחגורים וחגורות. שיהיה.

    השב

  2. Avatar

    יובל

    15/08/2012 ב 2:23 AM

    שמתם לב איזו מצלמה יש לו ? חח
    לנושא – פיתרון מעולה , חבל שצריך לפחות שתי יחידות..
    שאלה שהעסיקה אותי – איך הוא פשוט סובב את העדשה מהמצלמה ? אין איזה חצי כפתור כזה (I שצריך ללחוץ עליו ?

    השב

  3. Avatar

    יובל

    15/08/2012 ב 2:24 AM

    גיורא – לא נראה לי שהן יורידו לך את המכנסיים , בכל זאת – הן על חגורה : )

    השב

  4. Avatar

    yitzy

    15/08/2012 ב 3:56 AM

    אוו שנים אני חולם על משהו כזה!!
    זה נראה מעולה!

    השב

  5. Avatar

    yitzy

    15/08/2012 ב 3:56 AM

    יובל – הוא לוחץ על הכפתור עם האגודל

    השב

  6. Avatar

    גיורא

    15/08/2012 ב 8:44 AM

    יובל – פשוט תנסה פעם, אני מדבר מנסיון… שאגב, הביא אותי למסקנה ש”שלייקס” טובים (גם בזה יש “אופנתיים” ויש מקצועיים) הם אחד האביזרים החשובים ביותר לצלם שטח. ואז – חגורת ג’ינס (קצת רחבה) היא כל מה שאתה צריך בכדי לתלות כל פאוץ’ או מתלה שבא לך, אפילו מכמה יצרנים שונים, במקום החגורים הבאמת-חכמים (אבל מחממים ומגבילים) שיש בשוק. נשמעת מצחיק כל ההתעסקות הזו, אבל לגמרי לא פשוט למצוא את הפתרון האופטימלי כיוון שכ”א מצלם קצת אחרת.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *