ראשי חדשות X-Cap – כיסוי נסגר אוטומטית לעדשה

X-Cap – כיסוי נסגר אוטומטית לעדשה

0
0

תמיד מאבדים את כיסוי העדשה? לא זוכרים לשים או שוכחים היכן הנחתם אותו? חברה טיוואנית פיתחה את ה-X-Cap התקן מכאני פשוט המתחבר על העדשה ונסגר כאשר סוגרים את המצלמה ונפתח כאשר מדליקים אותה. כיצד הוא פועל ולאילו עדשות הוא מתאים – המשיכו לקרוא.

אם ה-X-Cap היה מפותח על ידי גורם מערבי סביר להניח שהיינו רואים אותו כבר מזמן כפרויקט באתר קיקסטרטר, אלא שמדובר בפרויקט אשר פותח בטיוואן ולכן לקח לו זמן להגיע למדיה המערבית. הרעיון פשוט למדי – כיסוי עדשה בעל התקן סגירה מכאני המזכיר התקנים דומים המשמשים במצלמות אולטרה זום וסוגרים את העדשה ברגע שהמצלמה נכבית (והעדשה מתקפלת פנימה). לאחר מספר אבות טיפוס המפתח הטיוואני חשף מוצר אשר נראה בסרטון המצורף כפועל בצורה טובה למדי.

ה-X-Cap על מצלמת GF3 של פנסוניק עם עדשת 14-42 מ”מ של החברה

X Cap closed

הגרסה הנוכחית מתאימה באופן ספציפי לעדשת ה-14-42 מסדרת ה-X של חברת פנסוניק. הסיבה לבחירה לא הוסברה אך אפשר לחשוב על מספר סיבות אפשריות – ראשית מדובר בעדשה מתארכת באופן אוטומטי (כזכור זאת היא עדשת מסדרת ה-X אשר כוללת בחלק מן המקרים שליטה חשמלית) ודבר שני האלמנט הקדמי שלה קטן מאד יחסית ומאפשר הוספה של כיסוי ללא הסתרה. פטנט דומה לא יעבוד בקלות בעדשה בעלת אלמנט קדמי גדולה יותר (ואולי גם לא בעדשות שאינן חשמליות).

ה-X-Cap נפתח כאשר המצלמ הנדלקת

X Cap open

הדגמה של ה-X-Cap בפעולה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ndZhYgEmSMY[/youtube]

בשלב זה עדיין אין מוצר לרכישה וגם לא מחיר, אך נראה כי בתוך כחודשיים לערך נדע יותר. פרטים נוספים ניתן למצוא בעמוד המתורגם הבא.

נזכיר רק כי עסקנו כאן לא מעט בעבר ברעיונות והמצאות לכיסויי עדשה מקוריים דוגמת ה-LensBling המגניב של Blackrapid, ה-HoodCap Flower – קונספט מקורי דמוי פרח לכיסוי עדשה נפתח, The Nice Clip של Zeke Kamm שכיכב בקיקסטרטר וה-Lens Cap Holder אשר הופיע גם הוא באתר בשנה שעברה.

מבט על מבנה ה-X-Cap

X Cap

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *