ראשי חדשות הכרזות מוצרים סינר: גב Multi-Shot המגיע ל-192 מגה פיקסל

סינר: גב Multi-Shot המגיע ל-192 מגה פיקסל

1
0

סינר – יצרנית המצלמות הטכניות השוויצרית בפורמט בינוני/גדול, חשפה היום את ה-eVolution86 H – גב חדש העושה שימוש בטכנולוגיית Multi-Shot המאפשרת לו להגיע לרזולוציות גבוהות במיוחד של עד 192 מגה פיקסל לתמונה.

גבים דיגיטליים בטכנולוגיית Multi-Shot רחוקים מלהיות טכנולוגיה חדשה בשוק. למעשה כבר בראשית עידן הצילום הדיגיטלי נעשה שימוש בגבים דיגיטליים בטכניקה זו. לפני מספר שנים חשפה חברת Hasselblad גב דיגיטלי התומך בטכנולוגיה זו ומסוגל אף הוא להגיע לרזולוציה של כ-200 מגה פיקסל באמצעות צילום ארבע תמונות ברצף כאשר בכל פעם החיישן עצמו זז פיקסל אחד (למעלה וימינה/למטה ושמאלה). בשיטה זו מתקבלת תמונה ברזולוציה (ובדיוק צבע) גבוהים במיוחד. לשיטה יש גם מספר חסרונות בולטים אשר מגבילים מאד את השימוש בה – מלבד סוגיית המחיר (מדובר בגבים יקרים מאד), הצילום כולו נעשה כשהמצלמה ניצבת על חצובה יציבה במיוחד בסטודיו בעל תאורה אחידה והתהליך נמשך כמה עשרות שניות אשר במהלכן האובייקט המצולם חייב להישאר קבוע לחלוטין במקומו (צילום אנשים בשיטה זו איננו אופציה). שיטה זו מתאימה בעיקר לצילומי מוצר ברזולוציה גבוהה במיוחד או רפרודוקציות בתנאים מבוקרים.

מצלמה טכנית של סינר עם הגב החדש

Sinar camera

הגב החדש של סינר עושה שימוש בחיישן CCD בשם FTF 6080C של חברת Dalsa בעל רזולוציה של כ-49 מגה פיקסל וגודל של 48 על 36 מ”מ (לצורך השוואה גודלו של חיישן Full Frame עומד על 36 על 24 מ”מ, מצד שני בשוק ניתן למצוא גם חיישני פורמט בינוני המגיעים לגודל של עד 53 על 40 מ”מ). במצב XL 4 מצלמת המצלמה ארבע תמונות בזו אחר זו ומחברת אותן לתמונה יחידה בת 192 מגה פיקסל, קיים מצב נוסף המכונה XL 16 בו נדגם צבע בכל תנועה זעירה של כחצי פיקסל לכל כיוון – החברה טוענת כי מצב זה הינו ייחודי בעולם הצילום והוא מספק חדות שלא קיימת בשום אמצעי צילום מקביל. על פי סינר הגב החדש תוכנן בכדי שיוכל לבצע יותר צילומים בזמן נתון (עד 13 חשיפות בדקה) באמצעות שימוש במערכת קירור מיוחדת ובפרוטקול העברת נתונים מהיר למחשב (Firewire 800). גודל הקבצים המתקבל מצילום Multi-Shot אם תהיתם במקרה עומד על לא פחות מ-190 מגה בייט והמערכת כולה פועלת יחד עם מחשבי מק בלבד.

ה-eVolution86 H – גב חסר מסך לשימוש עם מחשב בלבד

Sinar eVolution86 H back

המחיר (לגב בלבד) למי שמעוניין עומד על 24,800 פרנק שוויצרי (או כ-25 אלף דולר לערך). מידע נוסף ניתן למצוא באתר חברת סינר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

תגובה אחת

  1. Avatar

    Eעדן

    16/07/2012 ב 7:18 PM

    דקה אני קונה

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *