ראשי חדשות אולימפוס: אבטיפוס של משקפי הגברת מציאות

אולימפוס: אבטיפוס של משקפי הגברת מציאות

0
0

אחרי גוגל, קנון ושורה של חברות נוספות גם אולימפוס רוצה משקפי מציאות מוגברת משל עצמה ומציגה היום את MEG4.0, אבטיפוס של משקפיים דקות הכוללות תצוגה עילית למידע נוסף ומשדר Bluetooth לתקשורת מול מכשירים סלולאריים.

אחרי ה-Google Glass אשר צפויות להגיע רק בעוד יותר משנה לשוק (גרסת מפתחים תגיע כנראה כבר בשנה הבאה) ומשקפי ה-Mixed Reality של חברת קנון המיועדות לתחום התעשייתי, גם אולימפוס רוצה נתח מן השוק המתהווה של “הגברת מציאות” (Augmented Reality). הקונספט פשוט – משקפיים “רגילות” עליהן מוקרנת שכבת מידע נוספת, ממחיר של מוצר עליו תסתכלו בחלון ראווה ועד (תיאורטית) חשבון הפייסבוק של בחורה או בחור אשר יושבים מולכם ברכבת.

איך כל זה קשור לצילום? התשובה פשוטה, המשקפיים החכמות הללו הן למעשה סוג של הרחבה של יכולות המכשיר הסלולארי ובראשן כמובן גם יכולות הצילום הסלולאריות. גוגל שילבה במשקפיים מצלמה והדגישה מאד את הפן הצילומי של יכולות המשקפיים (הצילום הוא מיידי, מהיר – אין צורך לשלוף את הסלולארי, זמין בכל רגע בלחיצת כפתור ומאד דיסקרטי- לטוב ולרע).

MEG4.0 – גם אולימפוס רוצה משקפי הגברת מציאות

Olympus MEG4 0 glasses augmented reality

המשקפיים החדשים של אולימפוס אשר מצויות בשלב זה ברמת האבטיפוס לא כוללות לכאורה מצלמה (פורסם בשלב זה מפרט חלקי מאד) אבל ברור לגמרי כי כל מוצר רציני אשר יגיע לשוק יהיה חייב לכלול בסופו של דבר גם מצלמה וכי זאת אמורה להיות אחד ממוקדי המשיכה העיקריים של המכשיר. מה שכן ידוע על ה-MEG4.0 של אולימפוס בשלב זה הוא שהמוצר יכלול התקן תצוגה זעיר ברזולוציה של 320 על 240 פיקסלים (קונספט דומה מאד לזה של גוגל) עם משדר  Bluetooth (בתקן 2.1 ולא 4 החדשה אגב) וישקול כ-30 גרם כולל הסוללות (המספיקות לכ-8 שעות עבודה אם כי כפי הנראה לא רצופות לחלוטין). כמובן שהתוכנה במקרה זה חשובה לא פחות מן החומרה אבל משום שמדובר באבטיפוס אולימפוס טרם הציגה הצצה אליו. אנו בכל מקרה מצפים בתקופה הקרובה לעוד ועוד קופצים על עגלת המציאות המוגברת מצד חברות אלקטרוניקה וצילום ונמשיך כמובן לדווח על ההתפתחויות בזירה זו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *