ראשי חדשות הכרזות מוצרים Eye-Fi Pro X2 – כרטיס אלחוטי מקצועי חדש בנפח 8GB

Eye-Fi Pro X2 – כרטיס אלחוטי מקצועי חדש בנפח 8GB

0
0

חברת Eye-Fi מקליפורניה העוסקת בפיתוח כרטיסי זיכרון אלחוטיים למצלמות דיגיטליות, הודיעה בשבוע שעבר על זמינות של כרטיס זיכרון חדש בעל נפח אחסון גדול המיועד לצלמים מקצועיים וכולל תכונות מתקדמות רבות אשר נועדו לסייע לצלם המקצועי בעבודת שטח בה למהירות העברת המידע חשיבות מכרעת.

בין התכונות הבולטות של הכרטיס החדש:

  • נפח אחסון 8GB (הכרטיס הקודם שהוצג ביוני 2009 היה בנפח 4GB).
  • מהירות העברה גבוהה (SDHC Class 6, מינימום 6 מגה בייט לשנייה – בחיבור ישיר).
  • יכולת חיבור אלחוטי ad hoc (מאפשר חיבור ישיר בין המצלמה למחשב נייד ללא צורך בתיווך של ראוטר).
  • העברת תמונות אלחוטית בתקן 802.11n (החברה איננה מציינת מהירות העברה אך בדיקות בלתי תלויות מלמדות שמדובר במגה בייטים בודדים לשנייה).
  • יכולת העברה אלחוטית של קבצי RAW (נעדרת מהדגמים הזולים יותר של החברה).
  • תוכנה חדשה המאפשרת שליטה רבה יותר ופשטות הפעלה משופרת (העברת תמונות בשיטת “גזור והדבק”, צפיה בתמונות וסרטונים לפי חודש או תאריך מדויק ועוד).
  • תמיכה בהוספת מידע מיקומי “דמוי GPS” המבוסס על רשתות WiFi (על בסיס טכנולוגיית Skyhook לה כיסוי נרחב בארה”ב ובאירופה אך גם כיסוי בסיסי בעיקר במרכז הארץ).

ה-Eye-Fi Pro X2 מיועד כאמור לצלמים מקצועיים הזקוקים להעברת קבצים מהירה למחשב נייד. אחת הבעיות המרכזיות עם הכרטיס נובעת מהיעדר התמיכה של הכרטיס בפורמט ה-CF (פורמט כרטיסי הזיכרון הוותיק המקובל עדיין ברבות ממצלמות הרפלקס המקצועיות). משתמשים שונים דיווחו כי הצליחו לעשות שימוש במתאם CF ל-SD (הנמכרים במחירים זולים ברחבי הרשת) בכדי לאפשר גם למצלמות תומכות CF להשתמש בכרטיסי Eye-Fi, אלא שמדובר בהתאמה שאיננה נתמכת על ידי החברה ושפעלה רק בחלק מן המקרים (דווחו אפילו מקרים בהם כרטיס ה-Eye-Fi נפגם כתוצאה משימוש במתאם CF).

ה-Eye-Fi Pro X2 הוצג לראשונה בתערוכת CES שהתקיימה בלאס ואגס בחודש ינואר השנה (אז ללא תאריך השקה רשמי). מחירו של הכרטיס החדש בארה”ב 150 דולרים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *