ראשי חדשות Kickstarter Aviator Travel Jib: המצלמה “המרחפת”

Aviator Travel Jib: המצלמה “המרחפת”

0
0

תחום הוידאו הרפלקסי רק הולך ומתפתח בשנים האחרונות ומוצרים שפעם היו נחלתם הבלעדית של צלמי קולנוע ווידאו מקצועיים ונמכרו תמורת אלפי דולרים, מוצעים כיום לקהלים הולכים ומתרחבים. המוצר אותו אנו מביאים היום עשוי לעניין לא מעט צלמי וידאו רפלקסי העוסקים בצילום דוקומנטרי, אך גם בהפקות קטנות ואפילו במקרים מסוימים במסגרת צילום אירועים וצילום סרטוני טבע ונוף – קבלו את זרוע המנוף המתקפלת.

המונח Jib מקורו בעולם הקולנוע והוא נועד לציין מוט או זרוע (בעברית לעיתים מכונה גם מנוף) אשר בקצה אחד שלה המצלמה ובקצה השני משקולת מאזנת. הזרוע מאפשרת לצלם מנקודת מבט גבוהה או נמוכה ולשנות באופן רציף את גובה המצלמה וגובה הצילום באמצעות התקן מכאני מדויק. לעיתים השליטה מתבצעת על פני ציר אחד (אנכי) ולעיתים קיימת גם שליטה בציר האופקי.

Aviator Travel Jib – עד 1.7 ק”ג של ציוד צילום

Aviator Job 3

עד כה מרבית המנופים היו גדולים, מסורבלים ולרוב גם יקרים (מעל 1000 דולר לחלק מן הדגמים האיכותיים). Zeke Kamm זכור אולי לחלק מן הקוראים מפרויקט אחר (ופשוט יותר) אותו פרסמנו לפני קצת פחות משנה וזכה למימון מלא באתר kickstarter ובמסגרתו פיתח קליפס חזק במיוחד (בעל דבק של חברת M3) אותו ניתן להדביק על מכסה העדשה ולהצמידו למכנסיים, לתיק או לכל פיסת בד אחרת. כעת חוזר Kamm עם פיתוח מתחום צילומי אחר לגמרי – וידאו רפלקסי ומנוף מתקפל עשוי סיבי פחמן קלים וחזקים במיוחד.

ה-Aviator Travel Jib בפעולה

Aviator Job 1

המנוף אותו פיתח Kamm  ואותו הוא מכנה Aviator Travel Jib נועד להיות קטן יחסית וקל לנשיאה אך עם זאת חזק ובעל יכולת נשיאה טובה (אל תצפו להרכיב עליו עדשות טלפוטו מקצועיות – לא זאת המטרה). ההתקן כולו מתקפל לגודל של כ-60 ס”מ ואמור להיות נוח לנשיאה (תצטרכו כמובן גם חצובה בנוסף) ונפתח בקלות עד לאורך של 182 ס”מ. משקל הנשיאה המקסימאלי מבחינת ציוד הצילום (מצלמה, עדשה וכו’) עומד על 1.7 ק”ג – מה שאמור להספיק למצלמה מקצועית ועדשה בינונית. העלות לערכה מלאה (כולל המנוף עצמו, שקים למילוי חול לאיזון וערכת נשיאה) עומד על כ-400 דולר (קצת פחות מ-450 דולר כולל משלוח בינלאומי).

סרטון המציג את ה-Aviator Travel Jib

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Hlo7iKNTnUk[/youtube]

סרטון מאחורי הקלעים

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l8FJ7IDslQ0[/youtube]

עד כה זכה פרויקט ה-Aviator Travel Jib להצלחה אדירה ולמימון של לא פחות מ-112 אלף דולר (המטרה המקורית הייתה 20 אלף דולר בלבד ונותרו נכון לזמן כתיבת שורות אלו 11 יום להשלמת המימון המלא – בהחלט הישג מכובד).

פרטים נוספים אפשר למצוא בעמוד ה-Kickstarter הפרויקט.

ה-Aviator Travel Jib – מאפשרת צילום וידאו רפלקסי מקצועי בעלות נמוכה

Aviator Job 2

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *