ראשי חדשות הכרזות מוצרים Schneider: עדשת 14 מ”מ f/2 למצלמות חסרות מראה

Schneider: עדשת 14 מ”מ f/2 למצלמות חסרות מראה

1
0

חברת Scheider-Kreuznach הגרמנית הידועה במוצרי האופטיקה האיכותיים (והיקרים) שלה, הודיעה אמש כי היא צפויה להיכנס לתחום העדשות למצלמות חסרות מראה עם עדשה ראשונה אשר פיתוחה הושלם ותוצג בקרוב. בנוסף מתכננת החברה שורה שלמה של עדשות אשר יגיעו לשוק במהלך 2013 וירחיבו את היצע העדשות למצלמות מיקרו 4/3 וסוני NEX.

Scheider-Kreuznach היא חת מחברות האופטיקה הוותיקות בעולם ובשנה הבאה יחגגו בדיוק 100 שנה להיווסדה של החברה המקורית (ה-.Optische Anstalt Jos. Schneider & Co). עד כה עסקו בחברה בעיקר בפיתוח וייצור אופטיקה לתחומי התעשייה, הקולנוע וכן מגוון מצומצם מאד של עדשות 35 מ”מ כולל עדשות Tilt-Shift באורכי מוקד שונים (50, 90 ו-120 מ”מ). אלא ששוק המצלמות חסרות המראה כנראה קרץ למנהלי החברה והם החליטו להטיל על מהנדסיה לפתח שורה של עדשות חדשות עבור מצלמות פנסוניק ואולימפוס בפורמט מיקרו 4/3 וכפי הנראה בהמשך גם עבור מצלמות NEX של סוני.

עדשת ה-Super-Angulon 2,0 / 14 החדשה של שניידר – כוללת פוקוס אוטומטי

Super Angulon 2 0 14mm 1

העדשה הראשונה אשר תוצג כבר בתערוכת פוטוקינה 2012 אשר תתקיים בספטמבר הקרוב היא עדשת Super-Angulon 2,0 / 14 – עדשה רחבה – 14 מ”מ (או שווה ערך ל-28 מ”מ על חיישני מיקרו 4/3 ו-21 מ”מ על חיישני ה-APS-C של מצלמות ה-NEX של סוני) בעלת 10 אלמנטים אופטיים מהם לא פחות מ-4 אלמנטים אספריים (!) וכושר הפרדה רשמי של 60 קווים למ”מ (לא נתון אותו חולקות בדרך כלל מרבית החברות באופן רשמי). המחיר הצפוי לעדשה לא יהיה זול במיוחד – 1500 יורו והיא תיוצר בגרמניה. הנתון המפתיע באמת ביחס לעדשה הוא כי מדובר בעדשה בעלת פוקוס אוטומטי (חברות דוגמת Schneider, זייס/צייס ואחרות מייצרות לרוב עדשות ידניות בלבד – או כאלו בעלות פוקוס אוטומטי רק כחלק משיתוף פעולה עם חברה שלישית כמו במקרה של השת”פ זייס-סוני).

תוכניותיה של Schneider בתחום מעניינות לא פחות: החברה מתכננת שורה של עדשות המיועדות למצלמות חסרות מראה ל-2013 ביניהן: עדשת 30 מ”מ f/1.4, עדשת 60 מ”מ f/2.4 (דומה אולי לעדשה של חברת פוג’יפילם) ועוד. מידע נוסף נקבל כפי הנראה במהלך תערוכת פוטוקינה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

תגובה אחת

  1. Avatar

    שרון

    15/06/2012 ב 8:20 PM

    וואו עדשות כ”כ סקסיות ><

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *