ראשי חדשות אולימפוס תתמקד בחסרות מראה וקומפקטיות מתקדמות

אולימפוס תתמקד בחסרות מראה וקומפקטיות מתקדמות

0
0

חברת אולימפוס הודיעה לאחרונה על מהלך משמעותי במסגרתו תתרכז בעתיד הקרוב בפיתוח מצלמות חסרות מראה ובמצלמות קומפקטיות מתקדמות. כחלק מן המהלך פרסמה אולימפוס לאחרונה מגוון מוצרים תת מימיים עבור מצלמותיה המתקדמות. וללא קשר פרסם נשיא חברת פנסוניק הצהרה רשמית כי פנסוניק איננה מתכננת להשקיע בשלב זה כסף בשיקום חברת אולימפוס בתמורה לשליטה בחברה.

נתחיל מן המהלך עליו הכריזה לאחרונה חברת אולימפוס ולפיו החברה צפויה לצמצם (ואולי לסגת כליל) משוק המצלמות הקומפקטיות “הרגילות” ולהתמקד במצלמות קומפקטיות מתקדמות ובמצלמות קומפקטיות ייחודיות (עמידות למים/נפילות וכו’) וכמובן בליין ה-4/3 והמיקרו 4/3. אולימפוס התוותה שורה של מטרות שאפתניות מבחינה כלכלית לחטיבת הצילום שלה (אשר נמצאת בתקופה האחרונה בהפסדים) במטרה להביא אותה לרווחים משמעותיים בשנים הקרובות. נזכיר באותה הזדמנות כי נשיא אולימפוס הנוכחי אמר בראיון שנערך לא מזמן כי החברה מתכננת בין השאר להשקיע במצלמות בעלות עדשות מתחלפות אשר הינן עמידות למים.

עד שיגיעו מצלמות שכאלו מציעה אולימפוס סדרה חדשה של מארזים תת ימיים למצלמות קומפקטיות קשיחות (מארזים דומים עבור ליין מצלמות ה-PEN כבר קיימים) המאפשרים צלילה עד לעומק של 40-45 מ’ מתחת לפני הים. בין השאר זוכים לכבוד הזה דגמי ה-TG-820 ,TG-1, XZ-1, TOUGH-8010/6020 ,TOUGH-6000/6010 וה-TOUGH-8000. מחברת אלודה יבואנית אולימפוס נמסר לנו כי המארזים הללו כבר זמינים בישראל (לרשימה מלאה ולפירוט – באתר חברת אולימפוס), בנוסף הציגה החברה גם שורה של אביזרים נלווים לצילום תת ימי דוגמת מבזקים.

אחד מן המארזים החדשים לצילום תת ימי של אולימפוס

Olympus underwater case

ובנושא אחר הנוגע לידיעה אותה פרסמנו כאן לפני מספר ימים ועל פיה פנסוניק צפויה להשקיע 630 מליון דולר בהצלת חברת אולימפוס (בתמורה לשליטה בחברה), מסתבר שבפנסוניק לא בדיוק שמעו על הנושא. למעשה לא שלא שמעו, אלא שמעו ובחרו להכחיש באופן גורף. נשיא חברת פנסוניק – Fumio Ohtsubo יצא לעיתונות בשבוע שעבר והודיע באופן רשמי (בהודעה די מפתיעה יש לומר) כי לפנסוניק אין כל כוונה להשקיע באולימפוס. סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה את Fumio אשר אמר כי אין לו מושג מה מקור השמועה אך אין בה אמת. אולימפוס תצטרך כנראה למצוא מקורות מימון אחרים והיו שהציעו לאחרונה כי ההחברה תצליח בסופו של דבר להשתקם בכלל בכוחות עצמה (בין השאר על ידי צמצום הפעילות בתחומים בהם הרווחיות נמוכה – כמו שוק המצלמות הקומפקטיות אותו הזכנו בראשית הדברים – הכל מתקשר בסוף).

מבזק תת ימי חדש של אולימפוס

Olympus UFL 1 underwater flash

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *