ראשי חדשות סיגייט רוכשת את חברת LaCie

סיגייט רוכשת את חברת LaCie

0
0

יצרנית הדיסקים הקשיחים האמריקנית Seagate Technology הודיעה כי תרכוש קרוב ל-65% מן השליטה ביצרנית הדיסקים הצרפתית LaCie תמורת 186 מליון דולר. הדבר צפוי לצמצם עוד יותר את שוק האחסון אשר סבל בשנים האחרונות מירידה מתמשכת בכמות היצרניות ומנזקים חמורים כתוצאה מן השטפונות בתאילנד אשר הובילו לעליות מחירים כלל עולמיות אותן אנו מרגישים עד היום.

בעברה של חברת סיגייט לא מעט רכישות של חברות מתחרות (ושותפות קודמות), אחת הדוגמאות המפורסמות היא חברת Maxtor אותה רכשה סיגייט בשנת 2006. שוק הדיסקים הקשיחים למחשבים עבר בשנים האחרונות תהפוכות משמעותיות מאד והצטמצם באופן דרמטי. אם אתם מושכים בכתיפכם בחוסר עניין תחשבו שוב. מרבית המחשבים בעולם עדיין עושים שימוש בכוננים קשיחים (אם כי שוק ה-SSD – הדיסקים מבוססי זיכרונות הפלאש – הולך וגדל בהתמדה). השרתים עליהם מאוחסן כמעט כל המידע בעולם עדיין מבוססים על דיסקים קשיחים ולמעשה מחסור בדיסקים קשיחים או עליית מחיר דרמטית כפי שהתרחשה בחודשים האחרונים לאחר ההצפה הגדולה בתאילנד אשר פגעה קשה בחברת היטצ’י ובחברת Western Digital היא בעלת השלכות גלובליות מרחיקות לכת לא רק על מחירי המחשבים והדיסקים עצמם (מעט בדומה להשפעת מחיר הנפט על מגוון רחב של מוצרים כולל כאלו אשר אינם עושים בו שימוש ישיר).

תמונות, בעיקר כאלו שמקורן במצלמות בעלות חיישנים מרובי פיקסלים, תופסות הרבה שטח אחסון (וגיבוי). רכישת LaCie (אשר אמנם איננה מייצרת את הדיסקים עצמם, אך מהווה חלק מן התחום המצטמצם והולך של יצרניות בתחום הדיסקים הקשיחים) על ידי סיגייט היא צעד נוסף בדרך לדואפול (מונופול של שתי חברות) במסגרתו Western Digital ו-Seagate הפכו שולטות בשוק הדיסקים העולמי (חטיבת הדיסקים של היטצ’י – מספר 3 בשוק – צפויה להיות מפורקת ולהירכש על ידי שתי  המתחרות לאחר שרשויות ההגבלים באיחוד האירופי ובמדינות נוספות לא ראו בעין יפה נסיון רכישה שלה עח ידי Western Digital). ריכוזיות ייתר היא לא רק סיסמא חלולה במקרה זה, אלא צפויה להשפיע על הכיס של כל צלם וצלם. התקווה המרכזית היא המעבר לטכנולוגיות מתקדמות יותר ובראשן ה-SSD אשר בקצב ירידת המחירים הנוכחית תוכל להחליף עבור אחוז ניכר מן המשתמשים את רכיב האחסון המרכזי במחיר הקרוב למחירו של דיסק קשיח בינוני בן זמננו בתוך כ-2-3 שנים (או 0.5-1 טרבייט במחיר של כ-500 ש”ח ומטה).

LaCie0- עוד אחד נפל (ואיך זה ישפיע על הכיס של כולנו)

 

LaCie

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *