ראשי חדשות Kickstarter Follow Focus – Lens/Focus Shifter לעניים

Follow Focus – Lens/Focus Shifter לעניים

3
0

מערכות Follow Focus האמורות לסייע לצלמי וידאו ווידאו רפלקסי לשלוט בצורה נוחה וללא הפרעות בפוקוס של העדשה מבלי להזיז את המצלמה קיימות שנים רבות. הרוב הגדול של מערכות אלו גדולות מסורבלות ויקרות. זוג חברה צעירים מארה”ב פיתחו התקן זעיר ופשוט אשר אמור לספק אפשרות לשליטה עדינה בפוקוס בעלות נמוכה ובלי צורך בתוספות או התקנים יקרים אחרים.

Daniel Bauen ו-Mark McJunkin מאטלנטה חברו יחד בכדי ליצור את אחד מהתקני ה-follow focus הפשוטים והזולים ביותר אשר נוצרו עד היום. הקונספט בסיסי וישיר למדי – פיסת גומי המסוגלת להתחבר כמעט לכל עדשה אליה מתחברת ידית שליטה בפוקוס. בנוסף כללו השניים גם קטע העשוי מחומר דומה לזה בו נעשה שימוש בלוחות מחיקים. המקטע העגול מאפשר לצלם לסמן נקודת התחלה או סיום לפוקוס לצילום קטעים בהם יש צורך בסמני פוקוס (עניין מקובל למדי בתעשיית הקולנוע). השניים אף טוענים שגם צלמי סטילס יוכלו להנות מן ההתקן הפשוט עבור צילומים בהם יש צורך בשליטה עדינה מאד בפוקוס מבלי לגעת בעדשה.

Lens Focus Shifter 1

המקום המתאים ביותר לקידום רעיון פשוט מסוג זה הוא כמובן kickstarter (איך לא), האתר המאפשר ליזמים חסרי מימון להשיג זריקת מרץ ראשונית של מזומנים מן הקהל הרחב.

Lens Focus Shifter 3

שני המפתחים הכינו כמקובל סרטון המסביר את הרקע לפיתוח המוצר והדגמה קצרה של דרך פעולתו. הסרטון משעשע (בסגנון אמריקני מעט מטופש) ושני החברה נראים לא סגורים לחלוטין על השם הנבחר למוצר המתוכנן.

Lens/Focus Shifter – הסרטון


רף ההכנסות הדרוש לפיתוח המוצר אותו קבעו החברים עומד על 19 אלף דולר ועד לזמן כתיבת שורות אלו נאספו קרוב ל-7500 דולר אם כי נותרו לשניים עוד כ-30 יום להשלים את המשימה. העלות אגב עומדת על כ-45 דולר להתקן – זול יותר ככל הנראה מכל פיתרון אחר בתחום.

Lens Focus Shifter 2

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

3 תגובות

  1. Avatar

    ניצן בר

    10/05/2012 ב 12:53 PM

    עידו, שאלת בפוסט שלך בפייסבוק אם זה הזול ביותר, אז עניתי שלא.
    אתה חושב שמוצרי DIY לא נותנים איכות סבירה? במקרים רבים האיכות זהה וההבדל במחיר הוא מאות אחוזים!
    (ראה לדוגמא רפלקטורים, ביוטי דיש, אוהלי תאורה ועוד…)
    לפי מה שאני רואה, הם משתמשים בגומיה דומה, אני לא אתפלא אם זו אותה גומיה אפילו…
    מסכים שהמוט נותן יתרון, והלוח המחיק זה דבר מאוד שימושי.

    אתה מוזמן להצטרף לקבוצה שהקמתי בפייסבוק, DIY לציוד היקפי לצילום:
    http://www.facebook.com/groups/233707680069928

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    10/05/2012 ב 2:07 PM

    אני חובב DIY גדול (מספיק להסתכל על השולחן עבודה שלי). אבל אם יש פתרונות זולים (וטובים יותר) לא תמיד צריך לנסות בכוח. לא ניסיתי את הפתרון של החברה האלו ואין לי מושג אם הוא טוב (אין לי מניות אצלהם ולצערי גם לא בקיקסטרטר למרות שאנחנו כותבים עליהם המון).

    אציץ בקבוצה (אני שולח לך גם הודעה פרטית).

    השב

  3. Avatar

    גיורא

    11/05/2012 ב 4:50 PM

    ניצן – רק לידיעתך:
    https://www.facebook.com/#!/DIYPhotography

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *