ראשי חדשות Manfrotto: ביגוד לצלמים (וצלמות) ליין 2012

Manfrotto: ביגוד לצלמים (וצלמות) ליין 2012

7
0

הקונספט של ביגוד מיוחד המותאם לצרכיהם של צלמים ולצלמות אינו חדש. חברות רבות מייצרות ווסט צילום הכולל כיסים ופאוצ’ים רבים המאפשרים אחסון ושליפה מהירה של ציוד צילום, אלא שלא מדובר לרוב בפריט אופנתי במיוחד. חברת Manfrotto האיטלקית החליטה לצאת בגישה שונה אשר איננה נראית חיצונית שונה מז’אקט רגיל אך כוללת כל מה שהחברה מאמינה שצלם זקוק לו ביום צילום שטח.

בישראל החורף קצר ומעט צלמים נוהגים להשתמש בווסטים מיוחדים לצילום (פרט אולי לכמה צלמי עיתונות וצלמי טבע בודדים) אבל במדינות שונות ברחבי העולם הקונספט נפוץ יותר. הבעיה הייתה ונותרה המראה – מעבר לעניין האסתטי, ווסט צילום מלא נוטה למשוך גורמים לא רצויים ולהעמיד את הצלם בסיכון באזורים לא בטוחים. בכדי לפתור את שתי הנקודות האלו החליטו בחברת Manfrotto לגייס את משאבי העיצוב האיטלקיים שלה ולפתח ליין לבוש המותאם לצלמים וצלמות.

ביגוד לצלמים – Lino 2012

Manfrotto Lino

אנו פגשנו לראשונה את הקונספט (די בהפתעה אנו חייבים לומר) בשלהי תערוכת פוטוקינה 2010 אז הוצגו בפנינו הבגדים מהליין הראשון של החברה. Manfrotto המשיכה בפיתוח הקו גם ב-2011 ומוקדם יותר השנה הכריזה על ליין 2012 מסדרה המכונה Lino וכוללת מעילי צילום בגרסאות לגברים ובגרסאות לנשים. מה כוללים המעילים ומה בעצם הופך אותם ממעיל אופנתי רגיל לכזה המותאם לעבודת צילום מקצועית בשטח – הסרטון הבא מציג כמה נקודות:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kFHG4A6N-mo[/youtube]

בין הדברים אותם ניתן לראות בסרטון – כיסים רגילים למראה הנפתחים לגודל גדול במיוחד אליהם ניתן להכניס גוף ו/או עדשה, כיסים פנימיים לכרטיסי זיכרון, כתפיות המאפשרות אחיזה טובה יותר ברצועה ועוד מגוון התאמות קטנות אשר אמורות להקל על חיי הצלם או הצלמת הלובשים את המעיל.

סרטון שיווקי נוסף של Manfrotto המציג צלמים משתמשים בליין החדש

[vimeo]https://vimeo.com/33524393[/vimeo]

המחיר לתענוג החדש נע סביב 190-390 דולר בהתאם לדגם – פרטים נוספים באתר חברת Manfrotto.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

7 תגובות

  1. Avatar

    yitzy

    08/05/2012 ב 11:37 PM

    מאד שימושי ונראה מאד נוח

    השב

  2. Avatar

    שייקה

    09/05/2012 ב 1:10 AM

    נראה מגניב, אהבתי את הכיסים הענקיים האלו, אם כי זה לא כל כך שימושי לדעתי לסט של צילומי חוץ שכל מה שצריך זה עוד עדשות ואפשר לקחת אותם בפאוצ’ צידי מיוחד וזהו. כן יהיה שימושי למי שמסתובב הרבה זמן ולא רוצה לקחת תיק.

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    09/05/2012 ב 1:27 AM

    אני לא בטוח שהם מכוונים למי שלא צריך תיק בכלל – הרי זה לא שתסתובב יום שלם עם עדשה בכיס ומה תעשה כשתנהג הביתה – תעשה את זה עם עדשה בכיס? אני חושב שזה יותר מעיל לעבודה בחוץ – התיק ציוד העיקרי יכול להיות בצד או ברכב ליד אבל יש לך משהו נוח ונגיש (שלא נראה רע) שבו אתה יכול לשים עוד עדשה בצורה נוחה.

    השב

  4. Avatar

    גיורא

    09/05/2012 ב 1:51 AM

    בארץ, גם הווסט הכי קליל שלהם יהיה חם רצח, אבל בעיקר אני מתפלא על גישת ה”הכל אנחנו” בעולם של נישות מקצועניות שמציעות פתרונות חכמים ומגוונים בהרבה; אם זה סוג של “חגור” (או תיק? או פאוץ’) אז יש מערכות מודולריות מגוונות וחכמות בהרבה, אם זה מעיל אז יש עשרות חברות מתמחות עם מאות גזרות, סוגי בד, למזגי-אוויר שונים, מידת איוורור שונות ועוד, כנ”ל לגבי כובעים (כן, יש להם אפילו כובע אחד בסידרה) וכו’. מוזר לי שמנפרוטו נעשית חברת “כל בו” דווקא בתקופה של התמחויות והתמקצעות, כשעל-הדרך היא גם פוגעת בידע המקורי וב”רעב” של החברות שהיא בולעת לצורך כך כמו “קאטה” למשל, שבכלל באה מתחום החגורים והאיפודים הצבאיים ולכן הצטיינה בקשיחות מעוצבת, אבל תחת מנפרוטו היא נהייתה “עוד לואה-פרו”, וגם “נשיונאל ג’אוגרפיק”, כשמתחרים קטנים וממזרים כמו Think Tank עוקפים את שניהם בסיבוב – באיכות מצויינת ובמחירים שפויים בהרבה. נראה לי שמנפרוטו בונה קצת יותר מידי על המותג והלוגו שלה, אבל בעולם שבו כולם צלמים אז אולי כולם גם ירצו להראות מנפרוטו… לך תדע.

    השב

  5. Avatar

    שייקה

    09/05/2012 ב 12:59 PM

    לא הכוונה להחליף את התיק, ברור שהתיק ישאר בקרבת מקום, הכוונה למי שצריך בצילומי חוץ הרבה ציוד בכמות של תיק, מי שרק צריך עדשה נוספת או בטריות וזהו, עדיף לו פאוצ’ קטן וזהו, ובלי קשר שזה נראה חם מידי לארץ.

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    09/05/2012 ב 1:13 PM

    חם מידי אין ספק – לגבי פאוצ’ – אולי, אבל זה בטח פחות “אופנתי” וזה חלק ממה שמנפרוטו ניסו להשיג פה אני מאמין.

    השב

  7. Avatar

    שייקה

    10/05/2012 ב 2:05 AM

    זה אכן נראה אופנתי ופרקטי הרבה יותר לעומת ווסטים אחרים או פאוצ’ים צידיים כלשהם, מה גם שזה די מגניב לדעתי ללכת עם מעיל (אפילו בלי קשר לצילומים) שיש עליו לוגו של מונפרוטו… רק בשביל זה כדאי לקנות 🙂

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *