ראשי חדשות Aqua Tech Sound Blimp – שקט מצלמים

Aqua Tech Sound Blimp – שקט מצלמים

4
0

לפעמים אנו נתקלים במקרה במוצר מתחום הצילום אשר מגרה את ייצר הסקרנות הטבעי שלנו. ה-Sound Blimp של חברת Aqua Tech האמריקנית הוא בדיוק מוצר כזה. אף שלא מדובר במוצר חדש, הקונספט עצמו לא מוכר מספיק לטעמנו בכדי להצדיק ידיעה נפרדת. מה הוא אם כן ה-Sound Blimp ומי צריך אותו? הכל בידיעה שלפניכם.

ה-Sound Blimp הוא שם כולל להתקן (למעשה סוג של מארז) לתוכו מוכנסת מצלמה ומטרתו לצמצם ככל הניתן את רעש הצילום (מנוע הפוקוס/התריס והצמצם). ה-Sound Blimp פותח לראשונה כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת בידי Irving Jacobson אשר עשה זאת עבור תעשיית הקולנוע. במשך שנים היו צלמי סטילס האנשים השנואים ביותר על הסט בהוליווד. זאת משום שלמען קידום הסרט היה צורך לבצע פעם נוספת סצנות נבחרות לטובת צילום סטילס שכן לא ניתן היה לצלם סטילס בזמן צילום הסרט הרגיל ולהקליט סאונד באותו הזמן. לטובת העניין פיתח כאמור Jacobson את ה-Sound Blimps הראשונים אשר הפכו את חייהם של השחקנים למעט יותר נסבלים ואת צלמי הסטילס לקצת פחות שנואים בתעשייה (עד לכניסתם המסיבית של צלמי הפפרצ’י כמובן, שנים מאוחר יותר).

AquaTech SBC-5D Sound Blimp – מארז “משקיט”

SBC 5D sound blimp 1 1

ה-Sound Blimps הם למעשה מארזי מתכת (לעיתים מצופי עור לאחיזה נוחה יותר) הכוללים ריפוד מסיבי לצמצום רעשים בין גוף המצלמה לסביבה שבחוץ. המארז בנוי משני חלקים (בדומה למארז צלילה – ואכן Aqua Tech מוכרת מתחום זה) כאשר מלבד הגוף ישנו צינור מבודד מיוחד המגיע במספר גדלים ונועד לעדשה. מרבית ה-Sound Blimps הנמכרים בעולם (ולא מדובר בתחום גדול במיוחד, אלא בנישה צרה למדי ולא זולה במיוחד) נחשבים מגושמים ביותר. לרוב מדובר על קופסאות מלבניות גדולות הכוללות ריפוד עבה ואפס אפשרות לשליטה בפרמטרי הצילום של המצלמה הכלואה בפנים פרט לכפתור הצילום עצמו.

AquaTech SBC-5D Sound Blimp – הרבה בידוד

SBC 5D sound blimp 2

ליין ה-Sound Blimps של Aqua Tech מעט יותר הגיוני מבחינה ארגונומית. הוא מזכיר מאד מארז תת ימי בצורתו (מה שאומר שהאחיזה והעבודה עימו מזכירה במשהו עבודה עם מארז צלילה ולא צילום באמצעות מזוודת מתכת ענקית כמקובל בחברות אחרות). Aqua Tech טוענת לצמצום רעש של כ-98% (אם כי לא הצלחנו למצוא סרטוני הדגמה ברשת). הליין כולל מארזים המותאמים למרבית הדגמים הפופולאריים של קנון וניקון והם מאפשרים אפילו שליטה מסויימת (אם כי עדיין מצומצמת מאד) על פעולת המצלמה (צילום/פוקוס אוטומטי, הצגת תמונה, גלגלת אחורית – בהתאם לדגם ועוד). מבחינת משקל, תאלצו להתמודד עם עוד כקילוגרם למארז (העשוי מתכת, אלומיניום ופלסטיק) ועוד מספר גרמים לגליל המיוחד עבור העדשה (אשר מאפשר אגב לטענת החברה ביצוע זום עבור מספר עדשות נבחרות).

AquaTech SBC-5D Sound Blimp – סגור – שליטה מינימאלית

SBC 5D sound blimp 3

בשורה התחתונה Sound Blimps הם מוצרים נישתיים במיוחד – הם מגבילים מאד את נוחות השימוש והתפעול של המצלמה ואת יכולתו של הצלם להפיק את המרב מציוד הצילום שברשותו ולמרות כל אלו עבור מי שעובד כצלם סטילס בתעשיית הקולנוע כנראה שאין להם תחליף. גם צלמים העובדים בתעשיית המוזיקה (בעיקר באולפני הקלטות), קונצרטים ואפילו צלמי טבע במארבים חרישיים עשויים למצוא שימוש בהתקנים אלו שעלותם (לפחות במקרה של Aqua Tech) מגיעה ל-1000 דולר ויותר (למארז בלבד).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • סליחה, את מסתירה…

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

4 תגובות

  1. Avatar

    גיורא

    08/05/2012 ב 1:49 PM

    פעם דווקא שקלתי לקנות משהו כזה (בעיקר לצילום בקונצרטים) אבל חוץ מהעובדה שהם יקרים, כבדים, מסרבלים את העבודה ומכוערים… הכי הטרידה אותי עובדה אחרת – שאין שום התייחסות במפרטים שלהם לנושא *האקוסטי* כלומר כמה באמת זה מנחית, באילו מהירויות-תריס וכו’. מהמעט שאני מבין באקוסטיקה – ישנם כיום פתרונות חכמים ויעילים בהרבה מאשר לקחת קופסה של צוללנים, לדחוף בה ספוג ולאטום באופן אחיד את כל המצלמה אפילו שהרעש בא מאזור מאד ספציפי. כנראה שפשוט לא כדאי להתעסק עם זה, במיוחד כשהמירורלס בפתח. אגב, משהו שנראה קצת יותר טוב אבל חוץ מתמונות אין הרבה מידע: https://www.fatboysoundblimp.com/home.html

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    08/05/2012 ב 1:56 PM

    fatboysoundblimp נראים ארגונומית לפחות פחות טוב – פשוט קופסא – נתקלתי בהם בעת כתיבת האייטם.

    אגב למה הכוונה בחסרות מראה? מהנסיון שלנו רובן ממש לא שקטות (יש להן תריס ובהחלט שומעים אותו – יכול להיות שאפשר תיאורטית ליצור גרסה שקטה אבל לא ראיתי אף חברה עושה זאת עד כה ובכל מקרה פה מדובר על ציוד לצלמים מקצועיים – איכשהו קצת קשה לי לראות אותם מסתובבים עם איזה חסרת מראה זעירה במקום התפלץ הזה (לא אומר את זה כמחמאה חלילה).

    השב

  3. Avatar

    גיורא

    08/05/2012 ב 2:49 PM

    חשבתי שחסרות המראה יותר שקטות?
    בכל מקרה, כנראה שלא יהיו פתרונות הגיוניים עד שיצרן כלשהו של מצלמות יחליט לפתור את זה בתוך גוף המצלמה, אקוסטית ו/או אלקטרונית, ולא בתוספות מבחוץ.

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    08/05/2012 ב 3:08 PM

    לניקון החדשות למשל (כולל ה-D7000 למשל) יש מצב שקט אשר באמת מפחית במידה מסויימת את רעש הצילום (לא לגמרי אבל עוזר במקצת).

    ה-NEX-7 למשל ממש לא שקטה – מצד שני אני מאד אוהב את רעש הצילום שלה – הוא מרגיש “מסיבי” למרות גודלה הזעיר של המצלמה אתה מרגיש כאילו אתה אכן מבצע פעולה מכאנית משמעותית (סתם שריטה שלי).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *