ראשי חדשות הכרזות מוצרים קנון מכריזה: EOS-1D C, C500 זוג עדשות ומסך

קנון מכריזה: EOS-1D C, C500 זוג עדשות ומסך

3
0

חברת קנון הודיעה ערב החג השני של פסח על שורה של מוצרים חדשים לתחום הוידאו (והוידאו הרפלקסי) כשבראשם ה-EOS-1D C, מצלמה בעלת גוף המזכיר מאד את ה-1D X אך חיישן ורכיבים המיועדים במיוחד לצילום וידאו מקצועי וכן ה-C500 – מצלמת וידאו מקצועית התומכת בצילום ברזולוציה של 4K (בדומה ל-EOS-1D C). בנוסף הכריזה קנון על זוג עדשות וידאו “קלות וקטנות” ועל פיתוח של מסך מחשב לעריכת וידאו בעל רזולוציה גבוהה במיוחד.

נפתח עם מצלמת ה-EOS-1D C, אשר צפויה להיות מצלמת הרפלקס הראשונה בעולם אשר פותחה מן הבסיס לצורך צילום וידאו. חיצונית מדובר במצלמה אותה הציגה קנון באוקטובר 2011 יחד עם ה-C300 כאבטיפוס ונחשפת כעת בשמה המלא (יחד עם מפרט ופרטים טכניים נוספים). המצלמה דומה מאד לדגם ה-Canon EOS 1D X אשר ישנם שורה של שינויים פנימיים אשר אמורים לאפשר לה לבצע טוב יותר את משימתה העיקרית – צילום וידאו ברזולוציה גבוהה.

EOS 1D C main 1 1

ערכנו רשימה (בלתי ממצה) של התכונות העיקריות של ה-EOS-1D C והרי היא לפניכם:

  • חיישן CMOS בן 18 מגה פיקסל (דומה לזה המצוי ב-1D X עם בעל מספר שינויים והתאמות חשובים לצורך צילום וידאו).
  • יכולת צילום וידאו ברזולוציה מקסימאלית של 4K (או 4096 על 2160 פיקסלים) ב-8 ביט לא דחוס (פורמט Motion JPEG בלבד).
  • צילום ברזולוציה של 1080p ב-60 פריימים לשנייה הנדגמים מכל שטח החיישן (ב-4K המידע מגיע מקרופ APS-H – גדול מעט מזה של חיישן Super 35mm).
  • דגימת צבע ב-4K של 4:2:2 – והוצאת אות בלתי דחוס – YCbCr דרך HDMI).
  • תמיכה ב-Canon Log Gamma (וטווח דינאמי רחב מאד).
  • קצב  מקסימאלי של 500Mbit (ארבע דקות של וידאו ב-4K ממלאות 64 ג’יגבייט של זיכרון על כרטיס CF).
  • תמיכה ב-ALL-I ו-IPB (בדומה ל-1D X).
  • תמיכה ב-timecode (אך ללא יציאות XLR לסאונד).
  • רגישות מקסימאלית 25,600 ISO (הרבה מעבר לכל מצלמת וידאו דוגמת ה-RED).
  • תכונות נוספות דומות ל-1D X (מהירות צילום סטילס – 12/14 פריימים לשנייה), מעבד DIGIC 5 כפול, מסך 3.2 אינצ’ ועוד.
  • מחיר: 15 אלף דולר (פי 2 ויותר מן ה-1D X).

ה-EOS-1D C היא “חיה” משונה. מחירה מציב אותה הרחק מהישג ידם של מרבית הצלמים (לרכישה לכל הפחות – השכרה, עניין נפוץ למדי בתעשיית הוידאו והקלונוע, היא כבר שאלה אחרת) והיא מתאימה יותר אולי כמצלמה משנית ל-C300 או ל-C500 (עליה בהמשך) ולא כמצלמת וידאו ייעודית לצלם וידאו חובב רציני או אפילו לצלם וידאו מקצעי העובד לבדו (ואינו חלק מהפקה). על פניו הרבה מאד חסר במצלמה בכדי להפוך אותה לכלי עבודה ראוי – חיבורי סאונד מקצועיים (XLR) הקיימים בליין ה-Cxxx, תמיכה ב-Focus Peaking (תכונה הקיימת כיום אפילו במצלמות חסרות מראה בסיסיות), אפשרות להוציא וידאו בלתי דחוס דרך חיבור 3G HD-SDI (בתעשייה לא ממש “מתים” בלשון המעטה על ה-HDMI), פילטר ND מובנה, מסך ביחס של 16:9 וכמובן תמיכה בפורמט ה-RAW החדש של קנון עצמה (EOSRAW) אשר בו תומכת ה-C500.

מה בכל זאת יש? כלי רב עוצמה, קטן וקל יותר מכל מצלמת 4K מקבילה אשר יאפשר לצלם הפקות גם בתנאים ובמקומות צפופים במיוחד אשר לא מאפשרים שימוש בגופים גדולים יותר (אם כי כאשר לוקחים בחשבון מכתוף, עינית או מסך חיצוניים, חיבורי סאונד ועוד – גודלה של המצלמה עצמה הופך לחסר משמעות במידה רבה).

EOS 1D C main 2

מה שקנון לא הביאה ללקוחותיה עם הצגתה של ה-EOS-1D C הוא פיתרון לאחוז ניכר משוק צילום הוידאו/וידאו רפלקסי – לא מבחינת המחיר ולא מבחינת התכונות. בשלב זה נראה כי לסוני (ובקרוב לפנסוניק ובמידה מסויימת ל-RED) יש עדיין יותר מה להציע לקהל זה מאשר לקנון. כדאי לזכור רק שקנון צפויה בכל זאת להכריז על עוד מצלמה בליין ה-Cxxx (אשר תכונה כנראה C100) ואפשר ותפנה יותר אל פלח השוק הרחב אותו הזכרנו ופחות למתי מעט בעלי כיסים עמוקים בהוליווד.

בנוסף ל-EOS-1D C הציגה כאמור חברת קנון גם אבטיפוס של ה-C500 – מצלמת וידאו מקצועית המבוססת על דגם ה-C300 אשר הוצגה בשנה שעברה ותומכת בליין עדשות ה-EOS של קנון (ובגרסה שונה גם בעדשות וידאו בפורמט PL המשמשות כסטנדרט בתעשיית הוידאו והקולנוע). ה-C500 תביא עימה כמה שנויים ושיפורים חשובים ביחס לדגם ה-C300 ביניהם:

  • חיישן CMOS חדש מסוג Super 35mm בעל 8.85 מגה פיקסל (מעט יותר מזה המצוי ב-C300).
  • רזולוציה מקסימאלית: 4 פעמים Full HD או 3840 על 2160 פיקסלים (4K) בעד 60 פריימים לשנייה.
  • צילום 4K ב-10 ביט בלתי דחוס. או 12 ביט בלתי דחוס ב-2K (קרי 2048 על 1080 פיקסלים) בעד 120 פריימים לשנייה (הילוך איטי).
  • יכולת הוצאת אות ב-2K ב-RGB 4:4:4 (ב-60 פריימים לשנייה) או לחילופין YCrCb 4:2:2 (ב-120 פריימים לשנייה).
  • שמירה והוצאה של 4K RAW output (אף שהדבר לא נכתב באופן רשמי בהודעה לעיתונות מדובר כפי הנראה בפורמט החדש אותו פיתחה קנון).
  • מחיר: לא הוכרז (מידע לא רשמי מדבר על כ-30 אלף דולר – כמחצית ופחות ממחירה של ה-Ari Alexa לדוגמא אך גבוה מדגמי ה-RED).

EOS C500 rear open moni 1

בשלב זה קיים מידע מועט יחסית אודות ה-C500 בהודעה לעיתונות וגם קנון עצמה איננה שופעת מידע באתר האינטרנט שלה. אנו ככל הנראה נזכה להצצה נרחבת יותר עם הצגתה הרשמית של המצלמה בתערוכת הוידאו והקולנוע הגדולה NAB 2012 שתפתח בלאס ואגס בשבוע הקרוב. כמה פרטים נוספים ניתן בעל זאת למצוא בעמוד המיוחד המוקדש למצלמה באתר החברה ובהודעה הרשמית לעיתונות אותה פרסמה קנון.

EOS C500 rear open moni 2

בנוסף לשתי המצלמות הכריזה קנון גם על פיתוח של זוג עדשות Cinema אשר אמורות לתמוך באופן מלא בפורמט ה-4K החדש ואשר יהיו קטנות וקלות מאלו המקובלות בתעשיה (לדברי החברה לפחות).

העדשות החדשות הן:

  • CN-E15.5-47mm T2.8 L S עדשה רחבה בפורמט EF (וגרסת ה-PL התאומה – CN-E15.5-47mm T2.8 L SP).

CN E15.5 47mm T2

  • CN-E30-105mm T2.8 L S עדשת זום טלפוטו בפורמט EF (וגרסת ה-PL התאומה – CN-E30-105mm T2.8 L SP).

CN E30 105mm T2

בשלב זה מדובר על אבות טיפוס וחברת קנון לא מסרה פרטים רשמיים אודות מחיר או זמינות. העדשות עצמן יוצגו גם הן בתערוכת NAB 2012.

לקינוח הודיעה קנון על פיתוח מסך מתקדם לעריכת וידאו ברזולוציה גבוהה בגודל 30 אינצ’. אין פרטים (או אפילו תמונה בשלב זה), אבל נראה שקנון לא מוכנה להשאיר את מגרש מסכי ה-4K המקצועיים לחברות כמו EIZO בלבד (אשר הכריזה לאחרונה על מסך 4K משל עצמה בגודל 36 אינצ’).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

3 תגובות

  1. Avatar

    ניסן לב-רן

    15/04/2012 ב 2:50 PM

    WOW, כעת משהתבררו המחירים אני ממש מרגיש שאני לא רץ לרכוש משהו מהחידושים הללו (;-) (כאילו שבמחירים נמוכים בחצי הייתי רוכש…).
    וברצינות, יש לציין שהפרטים הטכניים מרשימים ביותר ולא רחוק הזמן בו יאמר (מה שנאמר בזמנו על תעשיית המחשבים) בפאראפראזה על עולם הצילום הדיגיטלי שאילו תעשיית הרכב הייתה מתפתחת בקצב הזה היינו מזמן טסים לחלל במהירות האור ובמחיר אפסי וכד’.

    השב

  2. Avatar

    שקד

    19/04/2012 ב 10:27 PM

    אני חושב שה 1ds ממש גרועה חיישן ה4k מייקר אותה נורא ובנוסף אם להפקה יש תקציב למצלמה עם 4k עדיף ללכת על מצלמה אחרת,

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    19/04/2012 ב 10:54 PM

    מזה 1DS? אולי 1D C – ולקבוע שהיא ממש גרועה בלי שניסית אותה והשוות אותה מול התחרות זה “טיפה” יומרני.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *