ראשי חדשות גוגל חושפת: משקפי מציאות מוגברת שגם מצלמות

גוגל חושפת: משקפי מציאות מוגברת שגם מצלמות

6
0

גוגל חשפה היום באופן רשמי את Project Glass – פרויקט עתידני (שלא לומר יומרני) אשר אמור לאפשר לנו בשנים הקרובות לנהל כמעט כל היבט של חיינו תוך אינטראקציה דיגיטלית ישירה עם כמעט כל מה שסובב אותנו. מעבר להשלכות האדירות על האופן בו ננהל את חיינו אם גוגל תעמוד במילתה, אנו צפויים גם ללא מעט השפעות עמוקות על עולם הצילום שכן על פי חזונה של גוגל כל מה שנצטרך בכדי לצלם תמונה בכל רגע הוא פשוט להתבונן באובייקט אותו אנו רוצים לצלם.

Project Glass של גוגל נחשף אמנם היום באופן רשמי אך מידע חלקי אודותיו הסתובב כבר מספר חודשים ברשת ועורר לא מעט עניין. הרעיון הבסיסי פשוט – משקפיים (אם תרצו סוג של visor לחובבי מסע בין כוכבים), קטנות וקלות אשר מצלמות בכל רגע נתון כל מה שאנו רואים ומציגות עבורנו שכבת מידע נוספת (יכולת המכונה לעיתים מציאות מוגברת או Augmented Reality בלעז). כך למשל נוכל לקבל מידע בזמן אמת על זמני הגעת האוטובוסים או הרכבות כשאנו ממתינים בתחנה, הנחיות לצעידה ברחבי העיר (GPS להולכי רגל), מידע אודות ספר כאשר אנו מחזיקים אותו בחנות הספרים וכמובן קישוריות מלאה לרשת – מיילים, הודעות קוליות, שיחות VOIP, תזכורות וכל מידע אחר אותו נרצה לקבל או לשלוח באמצעות ממשק קולי (בדומה ל-siri של אפל).

אבטיפוס מתקדם של Project Glass

Project Glass 4

היכן נכנס האספקט הצילומי לעניין? מכיוון שהמשקפיים מצלמות כל העת וידאו, יש להן מצלמה מובנית אשר מסוגלת לצלם גם סטילס. בכל רגע שנרצה נוכל לצלם תמונה (באמצעות הממשק הקולי – או אם גוגל יפתחו זאת כראוי באמצעות לחיצה על כפתור על המשקפיים ובעתיד לא מן הנמנע שאפילו באמצעות מחשבה – שכן ממשקים בסיסיים בכאלו כבר קיימים). המידיות של הפעולה תהפוך את מה שכבר היום הוא פעולה פשוטה למדי (שליפת הסלולארי וצילום) לעניין שכמעט לא נרגיש בו. מה גם שפעולת שליחת התמונה לפייסבוק או כל שירות מקוון אחר, תהפוך להיות כמעט מיידית. אם אתם חושבים שההפרש בין צילום באמצעות משקפיים לצילום סלולארי הוא זניח, חישבו כמה פעמים פספסתם תמונה טובה ברחוב פשוט משום שהרגע המעניין חלף ביעף ולא הספקתם לשלוף את המצלמה.

סרטון אותו הכינה גוגל המציג את Project Glass (שימו לב ליכולת הצילום סביב דקה 1:40)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9c6W4CCU9M4[/youtube]

בעתיד תוכל באופן עקרוני גוגל לפתח את המשקפיים אפילו יותר ולאפשר לשלוף תמונת סטילס מתוך זרם הוידאו המצולם כל העת (ברזולוציה גבוהה כמובן). היתרון הוא שכך נוכל לצלם רגעים פתאומיים וקצרים במיוחד אותם לא הספקנו לצלם אפילו באמצעות המשקפיים בצורה הרגילה. יתרון נוסף של המשקפיים של גוגל על פני מכשיר סלולארי – איש לא אמור לדעת בהכרח כי אתם מצלמים אותו (אם כי כאן אנו נוגעים כמובן בסוגיות הקשורות לצנעת הפרט).

Project Glass – המשקפיים שיצלמו כל העת

Project Glass 1

אז האם אנו צפויים באמת למהפכה באופן בו אנו חיים את חיינו בחסות Project Glass? מוקדם לומר. אך אין זה מן הנמע כי הפרויקט (אשר צמח במעבדות החשאיות של גוגל המכונות Google X) לא רק ישפיע על חיינו בשנים הבאות אלא גם על האופן בו אנו מצלמים לא פחות מהאופן בו השפיע עלינו מהפכת הצילום הסלולארית.

Project Glass – לצלם בלי לחשוב כמעט

Project Glass 3

עוד פרטים בעמוד הפרויקט הרשמי בגוגל+.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

6 תגובות

  1. Avatar

    נתנאל

    05/04/2012 ב 1:04 AM

    עוד כמה שנים נהפך לרובוטים……..

    השב

  2. Avatar

    שייקה

    05/04/2012 ב 4:10 AM

    זה נראה כמו משחק מחשב…
    אני בכל אופן מעבר לגאדג’ט לא הייתי רוצה דבר כזה שיהפוך אותי לרובוט עם הודעות כל רגע ומחשב בעיניים..

    השב

  3. Avatar

    ירון

    05/04/2012 ב 9:18 AM

    נרצה ולא נרצא. אנא תקנו.

    השב

  4. Avatar

    שקד

    05/04/2012 ב 11:41 AM

    נראה ממש לא נח

    השב

  5. Avatar

    יהוידע

    05/04/2012 ב 12:13 PM

    מה רע בעדשה שבעין, צריך לחבר אותה למרכז האזנה וזהו.
    נא לא ללעוס בזמן ההקלטה.

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    05/04/2012 ב 2:49 PM

    הקונספט הזה אינו חדש – אבל עד כה לא הייתה ממש טכנולוגיה שתביא אותו לידי מימוש יעיל ושימושי.

    לגבי העיצוב – זה משהו שאפשר לשנות מן הסתם. לגבי הצורך – זה אינדבידואלי – אני למשל הייתי מאד שמח למוצר כזה אשר היה מאד מסייע לי בהרבה פעולות (אם היה מתפקד כראוי כמובן – לא עניין שלמה בכך).

    הפוטנציאל בכל מקרה הוא מדהים – לא פחות משמעותי ממהפכת הסמרטפון אם ייושם כמו שצריך.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *