ראשי חדשות קנון 5D Mark III וידאו, ביצועים ועוד

קנון 5D Mark III וידאו, ביצועים ועוד

2
0

יום אחרי ההכרזה הגדולה של חברת קנון על ה-EOS 5D Mark III וכמות גדולה מאד של מידע יוצאת בהדרגה לרשת. ליקטנו עבורכם שורה של פיסות מידע נוספות אודות היבטים שונים של המצלמה החדשה ואנו מביאים אותם בפניכם.

אמש הוכרזה כאמור ה-5D Mark 3 – מחליפתה שלה-5D Mark II הוותיקה ואחת המצלמות המוערכות והפופולאריות ביותר בשנים האחרונות. אף שאת מרבית הפרטים כבר הבאנו בפניכם אמש, ב-24 השעות שעברו מאז ההכרזה הופיעו בכל זאת עוד כמה פיסות מידע מסקרנות אשר עשויות לשפוך אור על המצלמה הצפויה להגיע לשוק בשבועות הקרובים (אם לא יחולו עיכובים של הרגע האחרון כפי שקרה עם לא מעט מן הדגמים שהוכרזה בחודשים האחרונים).

איכות תמונה

חברת קנון פרסמה עם ההכרזה באתר האינטרנט שלה שורה של דוגמאות לתמונות אשר צולמו עם המצלמה ברגישויות שונות. בשלב זה ניתן להוריד רק תמונה אחת ברגישות של 6400 ISO אשר איננה מלמדת הרבה על יכולות המצלמה. האתר dpreview פרסם לעומת זאת תמונות סטודיו אשר צולמו עם המצלמה בכל טווח הרגישויות אך עשה זאת באופן שאינו מאפשר השוואה נוחה. אנו ערכנו קרופ בן 100% משני אזורים בתמונות המקוריות בכל הרגישויות – מצד שמאל הצבנו את האזור ברגישות נמוכה ובצד השני רגישויות גבוהות (החל מ-ISO 1600 ומעלה). התוצאות לפניכם:

5D MKIII ISO 1600 – לחצו לצפייה בגודל מלא (קרדיט: dpreview)

5DMKIII ISO1600

5D MKIII ISO 3200 – לחצו לצפייה בגודל מלא (קרדיט: dpreview)

5DMKIII ISO3200

5D MKIII ISO 6400 – לחצו לצפייה בגודל מלא (קרדיט: dpreview)

5DMKIII ISO6400

5D MKIII ISO 12800 – לחצו לצפייה בגודל מלא (קרדיט: dpreview)

5DMKIII ISO12800

5D MKIII ISO 25600 – לחצו לצפייה בגודל מלא (קרדיט: dpreview)

5DMKIII ISO25600

5D MKIII ISO 51200 – לחצו לצפייה בגודל מלא (קרדיט: dpreview)

5DMKIII ISO51200

5D MKIII ISO 102400 – לחצו לצפייה בגודל מלא (קרדיט: dpreview)

5DMKIII ISO102400

התוצאות בהשוואה זו לזו זו בהחלט מעניינות. אם נתחיל מהסוף דווקא, שתי הרגישויות הגבוהות ביותר מציגות איבוד פרטים ניכר (לא מפתיע בהתחשב בכך שאנו מדברים על מצב הגברה דיגיטלי). התוצאות מעניינות בהרבה כאשר אנו יורדים רמה אחת ל-25,600 ISO – עדיין רגישות הנחשבת גבוהה מאד – אין ספק שניתן להבחין באיבוד פרטים מסוים אבל על פניו (וברור שקשה לקבוע ללא בחינה מעט יותר מעמיקה) בהחלט מדובר במצב בו ניתן להשתמש כאשר יש צורך בכך בלי חשש מוגזם לאיבוד פרטים (מצד שני לאחרונה פרסמה קנון באופן רשמי את התמונה הבאה [קובץ מלא שימו לב] בה ניכר לא מעט רעש ב-25,600 ISO ולכן ראוי לקחת את הדברים בזהירות הראויה). סטופ אחד פחות והתוצאה טובה מעט יותר וב-6400 ISO כבר מתחיל להיות קשה (אם כי לא בלתי אפשרי) לבחין בהבדלים ברמת הפרטים. ב-3200 ISO וב-1600 ISO כמעט ובלתי ניתן להבחין בהבדלים. בשורה התחתונה – אם מדובר במבחן מייצג של יכולותיה של החמש די החדשה מבחינת רגישות – התוצאה מרשימה ביותר.

וידאו

אף שישנם צלמים רבים אשר עבורם הוידאו אינו שיקול ברכישת מצלמה חדשה, ה-5D MKII עשתה מהפכה לא קטנה בעולם הוידאו ובמידה מסויימת אף השפיעה על עולם הקולנוע (עם 2 סרטים אשר היו מועמדים השנה לאוסקר וצולמו עם המצלמה). קנון הייתה חייבת להתעלות על עצמה בבואה לתכנן את המחליפה בכל הנוגע לוידאו, אך יחד עם זאת ברור כי החברה ממשיכה לשים את הדגש העיקרי על תחום הסטילס,  בין השאר גם משום שכבר הודיעה על כך שהיא צפויה להוציא כנראה בהמשך השנה מצלמת רפלקס 4K המיועדת במיוחד לוידאו – זאת כמובן בלי קשר ל-C300 – מצלמת הוידאו המקצועית של החברה אשר נחשפה בשנה שעברה ועושה שימוש בליין העדשות הנוכחי של החברה.

למי שכן מתעניין בתחום הוידאו, הינה כמה פרטים אותם לא פרסמנו בנושא בהכרזה אמש:

  • ל-5D MKIII ה-bit rate הגבוהה ביותר בין כל מצלמות הרפלקס/חסרות מראה עד כה (ללא קושחה בלתי רשמית לפחות) – לא פחות מ-91Mbit All-I לשנייה (ל-5D MKII היה קצב של 38Mbit לשנייה לערך). ה-Bit-rate הגבוהה אמור (בין השאר) לצמצם ארטיפקטים הנוגעים לתנועה בוידאו.
  • לא קנון ולא ניקון (עם ה-D800) פרסמנו סרטונים להורדה באיכות המקור ולפיכך קשה לשפוט בשלב זה את האיכות בפועל.
  • כפי שהזכרנו אמש, ל-5D MKIII חיבור לאוזניות לצורך ניטור סאונד בוידאו, ראוי לציין כי ניתן לשלוט בניטור הסאונד לפני או בזמן ההקלטה באמצעות הגלגלת השקטה החדשה ולרשות המשתמש עד 64 רמות רגישות מהן לבחור ומידע על הסאונד משני הערוצים מופיע על המסך.
  • בדומה ל-1D-X גם ל-5D MKIII התווספה האופציה ל- Embedded Timecode לטובת סינכרון סאונד – שתי אפשרויות שונות קיימות: free-run המותאמת לשימוש עם ריבוי מצלמות ו-rec-run המותאמת יותר לעבודה עם מצלמה יחידה.
  • מלבד שיפור נושא ה-moiré אותו הזכרנו אמש, ה-5D MKIII כוללת גם אפשרות לתיקון אברציות צבע בוידאו (ובסטילס כמובן).

עוד שינויים ותוספות

  • כפתור ה-Depth-of-Field הועבר מעתה למיקום קדמי (מצד ימין מתחת לעדשה) ואמור להיות נגיש יותר.
  • המיקום החדש של כפתור ההדלקה של המצלמה (בחלק העליון מצד שמאל) אמור לצמצם מקרים של הדלקה או כיבוי בטעות של המצלמה.
  • נוספה אפשרות כיוונון לכפתור הזום – מעתה ניתן באמצעות תפריט מיוחד לקבוע כיצד יתפקד כפתור הזום (אפשרות אחת לדוגמא תאפשר לבצע הגדלה ל-100% מסביב לנקודת הפוקוס).

מבט מבפנים

חברת קנון פרסמה פרטים טכניים רבים המציגים היבטים שונים ורכיבים שונים של  ה-Canon EOS 5D Mark III – מומלץ בחום למי שמעוניין בקצת יותר העמקה טכנית.

גוף המגנזיום הפנימי של ה-5D MKIII כולל הגריפ – המצלמה החדשה אטומה למים ואבק

Canon EOS 5D Mark III body magnesium front

מבט מאחור על גוף המגנזיום

Canon EOS 5D Mark III body magnesium backמנגנון התריס של ה-5D MKIII – למנגנון החדש (ולמנגנון המראה) מצב צילום שקט, אם כי אורך החיים צפוי להיות זהה לדור הקודם

Canon EOS 5D Mark III shutterמנגנון ניקוי החיישן – גרסה מותאמת ומשופרת של זו המצויה בדור הקודם של ה-5D

Canon EOS 5D Mark III self cleaning sensor unitיחידת הפקוס האוטומטי – לקוחה מן ה-1D X וכוללת 61 נקודות פוקוס – מתוכן 41 מוצלבות (הרבה מעבר למצלמות המקבילות מניקון)

Canon EOS 5D Mark III AF unitהמנסרה של ה-5D MKIII – העינית שופרה ומכסה כעת 100% עם הגדלה של 0.71X בגודל 21 מ”מ (מעט גדולה מבעבר)

Canon EOS 5D Mark III pentaprismמעבד ה-+DIGIC 5 והלוח הראשי של ה-5D MKIII – פי 17 יותר כוח חישוב מן הדור הקודם

Canon EOS 5D Mark III DIGIC 5 main boardהחיישן החדש של ה-5D MKIII – מבנה הקולטנים שונה עם שיפור רגישות משמעותי

Canon EOS 5D Mark III sensorחיישן ה-AF – ניתן להבחין בסידור “הנקודות”

Canon EOS 5D Mark III AF sensor

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    אורן

    05/03/2012 ב 3:05 AM

    עכשיו, רק אם היו יכולים לשלב חיישן FOEVON בהפרדה זהה במצלמה הזו.. אז היה בכלל גן עדן.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    05/03/2012 ב 4:03 AM

    ממש לא היית רוצה – הרגישות הייתה הולכת לפח.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *