ראשי חדשות הכרזות מוצרים מחיר לעדשת ה-SLR Magic 50 T0.95 LM

מחיר לעדשת ה-SLR Magic 50 T0.95 LM

0
0

חברת SLR Magic לא מוכרת וודאי לקוראים רבים. החברה ייצרה עד כה בעיקר עדשות צעצוע זולות מאד, אלא שלאחרונה החליטה החברה להיכנס לשוק שונה לחלוטין – עדשות עילית. עד כמה שהדבר נשמע מפתיע אחת הבחירות הראשונות שלה הייתה לפתח מתחרה ישירה לאחת העדשות האיכותיות והיקרות ביותר של חברת לייקה (ה-Leica 50 Noctilux f/0.95). מפתיע לא פחות היא העובדה שהתוצאה כפי שהדבר נראה בסרטון אותו אנו מביאים בפניכם היום, כנראה איננה רחוקה מאד מן המקור. ומה באשר למחיר – המשיכו לקרוא…

חברת SLR Magic ממוקמת בהונג קונג ועסקה עד כה בעיקר בייצור עדשות “צעצוע” (מה שמכונה לרוב בלעז Toy Lenses). במאי 2011 קנתה החברה את חברת Noktor המייצרת עדשות מהירות במיוחד בעיקר עבור מצלמות מיקרו 4/3 של אולימפוס ופנסוניק ועבור ליין ה-NEX של סוני (האיכות התאימה בעיקר לוידאו ובסטילס התוצאות היו לרוב בינוניות למדי). עם האוכל בא התיאבון כנראה והחברה המשותפת החדשה החליטה לפתח מוצר שאפתני בהרבה – עדשת f/0.95 עבור פורמט מלא (Full Frame) המיועדת במיוחד עבור מצלמות לייקה (אם כי עם מתאם היא תתאים כנראה גם למצלמות של חברות נוספות).

ה-SLR Magic 50 T0.95 LM על מצלמת M9P של לייקה

SLR Magic Hyperprime 50 T0.95

בעל האתר האמריקני Steve Huff עמד בקשר עם החברה במשך שלבי הפיתוח של העדשה אשר מיוצרת כולה ביד מחלקים המגיעים הן מגרמניה והן מסין ומורכבים במפעלי החברה בסין. אלא שאם לשפוט לפי הסרטן אותו אנו מביאים היום, אל תצפו לאיכות סינית טיפוסית מן העדשה הזאת. איכות הבנייה וככל הנראה גם האופטיקה הינם ברמה גבוהה מאד. האם מדובר באיכות דומה לזו של עדשת הלייקה אשר מחירה כיום נע סביב 11 אלף דולר בשוק? Steve Huff מאמין שהמרחק אינו רב.

הסרטון בו מקבל לידיו Steve Huff עדשה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3dzoixR_fv4[/youtube]

וכעת לשאלת מליון הדולר (או הרבה פחות במקרה זה) – כמה עולה העדשה החדשה? התשובה: 4288 דולר. לא זול, אבל אם אכן מדובר באיכות הקרובה מאד לזו המספקת העדשה של לייקה יש כאן הפרש מחיר משמעותי למדי למי שסוג זה של עדשה קורץ לו. לא זה בלבד אלא ש-Steve Huff מסביר כי העדשה מסומנת כ-T0.95 ולא f/0.95 דבר האומר שבפועל היא אף מהירה יותר (סביב f/0.92 – בסרטון ניתן היה לראות את מפתח הצמצם האדיר). בהחלט התפתחות מעניינת בשוק העדשות גם אם היא תישאר כנראה עבור רובנו בתחום האזוטריה. עוד פרטים וכמה תמונות לדוגמא ניתן למצוא באתר של Huff.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *