ראשי חדשות בלעדי: ראיון עם חברת ניקון – ינואר 2012

בלעדי: ראיון עם חברת ניקון – ינואר 2012

5
0

תערוכת CES 2012 אמנם הסתיימה בחודש שעבר אבל הפתעה אחת אחרונה עוד נותרה לנו מן האירוע – ראיון מיוחד אותו קיים נציגנו עם מנהל בכיר בחברת ניקון. רגע לפני הכרזתה של ה-D800 אנו מביאים בפניכם את הראיון המלא והבלעדי – רק ב-MegaPixel.

במהלך תערוכת CES 2012 הספקנו לצלם מאות תמונות ולהקליט לא מעט סרטונים (את מרביתם ניתן למצוא בסיכום המקיף שלנו של התערוכה) אך מעבר לכל אלו הספיק נציג האתר לשבת לשיחה קצרה עם Lars Pettersson – מומחה מוצר של חברת ניקון האחראי על אזור צפון אירופה (ניקון בדומה לשאר היצרניות הגדולות פועלת על פי אזורים ועיתונאים מקבלים “זמן ראיון” עם נציג אזורי, במקרה שלנו – אירופה).

בימים האחרונים ערכנו את הסרטון ואנו מביאים אותו בפניכם: 

[vimeo]https://vimeo.com/36310719[/vimeo]

תמצית מן הדברים המובאים באנגלית בראיון אנו מביאים גם בעברית לטובת אלו המעוניינים בכך (כל הצילומים המלווים כתבה זו בוצעו במהלך תערוכת CES 2012 ונעשו על ידי נציג MegaPixel בתערוכה יוסף גוטליב):

תמצית הראיון

ש: האם יש לכם כוונות לשלב את פרוטוקול השליטה במצלמה דרך הרשת אותו הצגתם ב-D4 גם במצלמות נוספות (למשל ב-D300S/D7000 באמצעות עדכון קושחה או בדגמים אחרים) והאם אתם רואים את היכולת הזאת כדבר מה הפונה לקהל מקצועי יותר או דווקא לחובבים מתקדמים?

ת: לא אוכל לענות על החלק הראשון של השאלה הנוגע לתוכניות עתידיות של ניקון, אבל ביחס לחלק השני של השאלה – לדעתי זאת תכונה הפונה יותר לקהל של צלמים מקצועיים אשר דרשו את היכולת לשלוט במצלמה מרחוק באופן מלא מזה זמן רב לצורך עבודתם.

Nikon at ces 2012 1

ש: העולם הולך ונעשה מחובר יותר ויותר אלא שמלבד כמה מצלמות קומפקטיות ועזרים יקרים (דוגמת משדרי ה-WIFI המוכרים כ-DT-4 וה-DT-5 החדש של ניקון) אנו לא רואים שילוב של WIFI או BT שלא לדבר על 3G בתוך המצלמות המתקדמות שלכם – מה הסיבה לכך (עלות/דרישה מצד המשתמשים או משהו אחר)?

ת: יש כמה סיבות לכך. מצלמות מתקדמות (רפלקסיות. ע.ג.) מיוצרות בכמויות קטנות בהרבה ממצלמות קומפקטיות ולכן העלות לשילוב התקן שכזה פר מוצר היא גבוהה יחסית. בנוסף אנו לא חושבים שהצרכן יהיה מוכן לשלם על תוספת של GPS או WIFI את הפרמיה הכרוכה בכך וזאת הסיבה שהתקנים אלו לא משולבים עדיין באופן נרחב במצלמות מתקדמות.

Nikon at ces 2012 2

ש: שאלה ששאלנו גם את נציג חברת ניקון במהלך הראיון שקיימנו בפוטוקינה 2010 – האם ניתן לדעתך לשלב שליטה במגביל הפוקוס (focus limiter) המצוי על העדשה במצלמה עצמה (באמצעות עדכון תוכנה או במצלמות עתידיות) כך שניתן יהיה לתכנת אותו להגביל את טווח הפוקוס לכל מרחק שנרצה (למשל מ-2 עד 5 מ’ בלבד)?

ת: זאת שאלה טובה מאד וגם בקשה שקיבלנו מהרבה צלמים באירופה ודיווחנו על כך לניקון יפן. מבחינה טכנית למה לא – זה עניין של שליטה ולדעתי אין סיבה שזה לא יהיה ניתן לביצוע למרות שאין לי מידע ספיציפי על כך.

Nikon at ces 2012 3

ש: קיבלנו מקוראים שלנו רשימה של שלוש עדשות של ניקון אשר לדעתם זקוקות לעדכון דחוף (הרשימה איננה מופיעה בשאלות בסרטון מפאת העדר מקום) מי לדעתך הדחופה ביותר?

ת: זאת שאלה קשה אבל אני חושב שה-f/4 -300mm שהיא עדשה פופולארית מאד בקרב צלמי טבע רבים היא הבחירה ההגיונית. יש לנו את ה-200mm צמצם f/2 שהיא מן הסתם טובה בהרבה מה-180mm (אם כי גדולה, כבדה ויקרה בהרבה. ע.ג.).

Nikon at ces 2012 4

ש: משתמשים רבים מעוניינים לראות ליין עדשות DX מקצועי יותר הכולל עדשות קטנות, קלות וזולות יותר מעדשות ה-FX הקיימות – מה עמדתה של ניקון בנושא זה?

ת: אנחנו כאמור לא יכולים לדבר על מוצרים שטרם הושקו אבל אני מאמין כי לפורמט ה-DX יש מיצוב חזק בשוק ואופתע מאד אם לא נראה עדשות מעניינות בעתיד עבורו אבל אילו בדיוק לא אוכל לומר.

Nikon at ces 2012 5

ש: בליין מצלמות ה-1 (ה-V1/J1) שילבתם לראשונה מערכת פוקוס היברידית (קונטרסט+פאזה). מערכת זאת לא שולבה ב-D4 מדוע ומה הבעיה בשילובה במצלמות בעלות חיישנים גדולים?

ת: אני לא חושב שיש צורך במצלמות מקצועיות במערכת היברידית כזאת משום שגם כך מערכות הפוקוס המשולבות בהם מהירות ומתקדמות ביותר (אנו מטילים ספק מסוים בתשובתו של Lars משום שישנם יתרונות מובנים במערכות מבוססות קונטרסט על פני מערכות מבוססות פאזה ומצד שני החיסרון הגדול שלהן בשלב זה הוא מהירותן הנמוכה – שילוב של שתיהן בצורה טובה כפי שנעשה ב-1 מקנה יתרון גדול. ע.ג.).

ש: שאלה שהציקה לנו שנים רבות. מה הסיבה למגבלת 30 השניות לחשיפה במצלמה (כאשר יש צורך בחשיפה ארוכה עם זמן מדוייק ולא רוצים או לא ניתן להשתמש ב-bulb)?

ת: הסיבה היא תרבותית/היסטורית – באותה מידה המספר היה יכול להיות 40-50 שניות – אין לכך לדעתי סיבות טכניות כלשהן.

Nikon at ces 2012 6

ש: קנון טענה לאחרונה שאחת המטרות שלה היא להקטין את גודל מערכת הצילום (השילוב בין מצלמה לעדשה) גם במצלמות מקצועיות. האם זה משהו שניקון מתכננת בעצמה לעתיד?

ת: זאת שאלה מוזרה. האם המצלמות שלנו גדולות? האם הידיים האנושיות נעשות קטנות יותר או הכיסים שלנו צרים יותר? לא נראה לי. דווקא להפך – בני אדם הופכים בממוצע לגבוהים יותר (אך עם זאת אנו רוצים דברים קטנים יותר…). אני מסכים שכאשר מדובר על מצלמות קומפקטיות, כאלו שאנו זורקים לכיס זה הגיוני שנרצה גודל קטן ככל האפשר אבל כאשר מדובר על מצלמות מקצועיות – הארגונומיה חשובה.

ש: בהכירך את מה שניקון מתכננת לעתיד – אם היית צריך לבחור שינוי מרכזי אחד הצפוי בעוד 2-3 שנים בעולם הצילום ביחס למה שקיים היום – מה הוא היה?

ת: זה ניחוש… אבל אמרתי זאת פעמים רבות בעבר – צריכת חשמל. זה הדבר המרכזי שהתפתח באופן מדהים בשנים האחרונות אם אתה חושב על זה היה שינוי עצום. אם תסתכל 5-6 שנים אחורה ה-D1 היא הייתה בעלת 2.7 מגה פיקסל וצילמה בקושי 100-110 תמונות לכל הטענה של הסוללה והיום אנו עם ה-D4 ב-16 מגה פיקסל עם אלפי תמונות לכל הטענה.

שאלה אשר נשאלה במסגרת הראיון אך לא הוכנסה בסופו של דבר בעריכה הייתה האם לניקון כוונה לפרסם בעתיד מפת דרכים של ליין העדשות שלה (דבר אשר נעשה כיום על ידי מרבית החברות מלבד ניקון וקנון) התשובה הפשוטה והישירה של Lars הייתה: לא!

ניתן לקרוא את כל הידיעות אותן פרסמנו בנושא CES 2012 בקישור המצורף.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

5 תגובות

  1. Avatar

    דודי

    07/02/2012 ב 6:59 PM

    שלום עידו ,
    חבל שלא נשאלה השאלה , מדוע יכולות צילום הוידאו של מצלמות ניקון ( לדוגמה d5100)
    מלאות בבאגים ( חוסר שליטה במפתח צמצם וחשיפה ) לעומת צילום הוידאו של מצלמות קנון ( לדוג׳ 600d ).
    מדוע לא מוציאים עידכון גרסה לפתרון העניין הזה?
    מעניין לשמוע את תשובתו בנושא.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    07/02/2012 ב 8:09 PM

    אני מתקשה לראות אותם נותנים תשובה לשאלה המנוסחת בכזאת כלליות.
    צריך לחשוב על בעיה ספציפית מאד ואז לשאול.

    השב

  3. Avatar

    דודי

    07/02/2012 ב 11:33 PM

    https://www.eoshd.com/content/635/why-you-should-never-buy-a-nikon-d5100-or-d7000-for-shooting-video

    מדוע ניקון אינה מוציאה תיקון לבאג שקיים עוד מיציאת d300 , במצב של live mode במידה ואני משנה את מפתח הצמצם
    האינדיקטורים מראים שינוי אך בפועל אין כול שינוי. אותו סיפור גם בשינוי רגישות ושינוי חשיפה.

    ** מצורף קישור שמפרט קצת יותר.

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    07/02/2012 ב 11:46 PM

    אה זה. כן אני נזכר במעומעם שקראתי על זה כמה פעמים בעבר.
    אם Lars יענה לי מחר ויהיה במצב רוב טוב אולי אשאל אותו – אם לא נשמור לראיון הבא (צריך לשמור גם משהו לא ;)).

    השב

  5. Avatar

    דודי

    08/02/2012 ב 7:33 AM

    בתור בעלים של d5100 , אגב אני סך הכול חושב שהיא מצלמה מצויינת, תמיד הפריע לי
    העניין הזה. גם מבחינה פרקטית , תחושת המוגבלות בשליטה ידנית בצילומי וידאו וגם כלקוח
    שהתחושה שניקון מתעלמת מהבעיה, לא מצאתי ברשת שום תגובה מצד ניקון לגבי הנושא הזה.
    בנוסף העניין תמוה לנוכח העובדה שהמתחרה הישירה שלה ה-600d מאפשרת שליטה מלאה על צילום הוידאו
    קרי , לא מדובר במחסום טכנולוגי של כל מצלמות הרפלקס. הבאג קיים מהדגמים הפשוטים ביותר של ניקון ה d3100
    ומעלה גם לדגמים יקרים יותר.
    תודה.

    השב

להגיב על דודי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *