ראשי חדשות הכרזות מוצרים טוקינה: גרסה חדשה לעדשת ה-AT-X 116 PRO DX

טוקינה: גרסה חדשה לעדשת ה-AT-X 116 PRO DX

0
0

חברת האופטיקה היפנית טוקינה הכריזה על גרסה משודרגת של העדשה הרחבה הפופולארית ביותר שלה עד היום – ה-11-16 מ”מ f/2.8 המיועדת למצלמות בעלות חיישן APS-C. הגרסה החדשה כוללת לראשונה מנוע פוקוס מובנה אשר יאפשר שימוש בה גם לבעלי מצלמות ניקון בסיסיות וכן שיפורים בציפוי העדשה.

ב-2007 הכריזה חברת טוקינה על ה-AT-X 116 PRO DX 11-16mm f/2.8 אשר הפכה מאז לעדשת Ultra wide פופולארית למדי (היא אולי עדשת ה-UW היחידה בעלת צמצם f/2.8 המיועדת לפורמט APS-C ובוודאי אחת האיכותיות מסוגה). חמש שנים עברו וכעת מחליטה החברה שהגיע זמן לעדכן את הגרסה המקורית עם מספר שיפורים מתבקשים. אז מה השתנה בדגם החדש?

  • מנוע DC (לא אולטרסוני) שקט, אותו מכנה טוקינה SD-M (או Silent Drive-Module). המנוע יאפשר בניגוד לדגם הקודם של העדשה, גם למצלמות ניקון מהסדרות הנמוכות (D3100/D5100 ודגמים מקבילים) לעשות שימוש בפוקוס אוטומטי.
  • מנוע הפוקוס החדש משולב עם מערכת GMR אשר אמורה לשפר את דיוק ובעיקר מהירות הפוקוס האוטומטי של העדשה.
  • כוללת ציפוי רב שכבתי חדש ומשופר המונע החזרים נוסף לעדשה.
  • למרות הוספת המנוע טוקינה הצליחה להוריד את משקל העדשה מ-570 גרם ל-550 בדגם החדש.

הטוקינה החדשה – מנוע פנימי וציפוי משודרג

AT X 116 PRO DX Ⅱ

על פי אתר החברה גרסה עבור מצלמות ניקון צפויה לצאת לשוק כבר בחודש מרץ הקרוב וגרסה עבור קנון תצא במחצית השנייה של השנה (סביב חודש יולי). המחיר הרשמי ביפן יעמוד על 90 אלף ין (למעלה מ-1100 דולר  – לכאורה מעט מופרז כאשר המחיר של הדגם הנוכחי הוא כ-700 דולר בלבד בארה”ב וגם זה לאחר עליה משמעותית בתקופה האחרונה).

המפרט המלא של ה-AT-X 116 PRO DX II מצוי במערכת המפרטים של האתר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *