ראשי חדשות רשמי: קודאק פושטת רגל

רשמי: קודאק פושטת רגל

1
0

זה היה באויר כבר זמן רב, אך במהלך היום הודיעה חברת קודאק רשמית כי היא פותחת בהליכי פשיטת רגל. ההליך צפוי לסיים את דרכה של החברה הוותיקה והמזוהה בעולם עם שוק הצילום.

לאחר שבחודש נובמבר מכרה קודאק את חטיבת החיישנים שלה לחברת הנכסים הגדולה מקליפורניה Platinum Equity, הוחרפו השמועות על קריסת החברה. מוקדם יותר היום נודע כי החברה החלה בתהליכים להגן על עצמה משפטית מפני פשיטת רגל וכאמור בהמשך היום הגיעה ההודעה הרשמית על פשיטת הרגל. בעקבות ההודאה נראה כנראה נסיון של קודאק לבנות מחדש את החברה, או לחילופין נסיונות השתלטות על חלקים מן החברה או על נכסיה האינטלקטואליים (לקודאק פטנטים רבים) על ידי חברות שונות (סמסונג, גוגל ומיקרוסופט הן רק שלוש מבין השמות שהועלו בהקשר זה).

פרסומת קלאסית של חברת קודאק – לא התקדמה עם הזמן

Kodak advertisement1

כדאי להזכיר אולי בהזדמנות זו את עברה המפואר של קודאק ולא רק בתחום האנלוגי (בו קודאק הייתה ללא ספק חלוצה מרכזית). רבים מופתעים היום לגלות כי המצלמה הדיגיטלית הראשונה פותחה למעשה בחברת קודאק בשנות ה-70, אלא שכפי שקרה עם חברות ענק אחרות באותו עשור (זירוקס לדוגמא) – קצרות הרואי של ההנהלה אשר הייתה שבויה במנטליות מקובעת מנעה מן החברה להתפתח בקצב הראוי בתחום הדיגיטלי. קודאק אמנם ניסתה בשנות ה-90 להיכנס לשוק הדיגיטלי ואף ייצרה מצלמות רפלקס דיגיטליות (Kodak DCS – ליין אשר ייצורו הופסק ב-2005). אלא שההצלחה לא הייתה גדולה מספיק והחברה הפכה מאז למותג המקדם בעיקר מצלמות קומפקטיות זולות.

המצלמה הדיגיטלית הראשונה בעולם – לא מספיק להיות ראשון

Kodak first digital camera

מה יקרה הלאה קשה לחזות במדויק – ההודעה על פשיטת הרגל היא כפי הנראה עוד שלב אחד בדרך להיעלמות החברה ובליעתה על ידי חברה אחרת או ליצירתה מחדש במסגרת אחרת – בתקווה ממוקדת מטרה יותר.

סרטון חדשותי של האתר הכלכלי הגדול Bloomberg העוסק בידיעה על פשיטת הרגל והשלכותיה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iHLuZbWOrvE[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    איתי

    22/01/2012 ב 10:45 PM

    רע מאד וחבל.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *