ראשי חדשות חברת Mamiya וחברת Leaf מתאחדות

חברת Mamiya וחברת Leaf מתאחדות

0
0

חברת הגבים הדיגיטלית הישראלית Leaf מכפר סבא וחברת הפורמט הבינוני הוותיקה Mamiya הודיעו מוקדם יותר היום כי הן מתאחדות ליצירת חברה משותפת אשר תפעל יחד ברחבי העולם.

חברת Leaf הישראלית (אשר בה ביקרנו לפני כשנתיים במסגרת כתבת פרופיל גדולה אודות החברה) הודיעה יחד עם חברת Mamiya היפנית על יצירת גוף מאוחד בשם “Mamiya Leaf” אשר יפעל מעתה במשותף לפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי צילום בתחום הפורמט הבינוני.

הן Leaf והן Mamiya הינן חברות בבעלות (ברמות שליטה כאלו או אחרות) של חברת Phase One מדנמרק והן מהוות מזה מספר שנים קבוצה מובילה בתחום הפורמט הבינוני (קבוצה המתחרה באופן ישיר בחברת Hasselblad השבדית).

הלוגו החדש של Mamiya Leaf

Mamiya Leaf 1

מדובר במהלך משמעותי שלישי בתחום חברות הצילום לאחר שבחודש יולי 2011 רכשה חברת ריקו את חטיבת הצילום של פנטקס במהלך מפתיע ובאוקטובר רכשה חברת האחזקות האמריקנית Blackstone חלקים משמעותיים מחברת לייקה. אנו צפויים ככל הנראה למהלכים עסקיים גדולים נוספים בתחום הצילום (אשר יכללו איחוד/רכישה) בחודשים הקרובים – על הכוונת חברת אולימפוס וחברת קודאק – שתיהן כידוע במצב פיננסי לא פשוט בימים אלו.

תוספת – בעקבות ההכרזה ערכנו ראיון קצר עם זיו ארגוב, מנהל השיווק וניהול המוצר בחברת ליף אשר ביקש להבהיר כמה נקודות:

ש: מה הוביל ליצירת המותג המשותף?

ת: החלטנו לפשט ולשלב את המותגים ליף ו-Mamiya בכדי לחזק את הכוח של המותג המשולב ואת הפנייה לקהל היעד – ביחד ממיה וליף ייתפסו כמותג חזק יותר בשוק וכגורם מרכזי בתחום הצילום המסוגל לספק את כל קשת המוצרים להם זקוק צלם מקצועי – החל מגבים, גופים, עדשות ותוכנה. המותג המשולב Mamiya Leaf הוא איחוד של השיווק, המכירות והתמיכה במוצרי שתי החברות אשר פונה למגוון רחב של צלמים (מסטודנטים וחובבים מתקדמים ועד צלמים מקצועיים מובילים). המותג המשולב יציע מעתה פתרון שלם הכולל מצלמות ועדשות של חברת ממיה וגבים של חברת ליף (אפשרות לרכישת כל אחד מן הרכיבים בנפרד תימשך כמובן). אנו מאמינים כי המותג החדש:

  • הוא המשך מתבקש של שני מותגים מובילים קיימים.
  • יספק מסר ברור יותר לקהל היעד.
  • יאפשר לנו לעשות יותר ביחד.

ש: מה המשמעויות של יצירת המותג (הרי גם עד עכשיו עבדתם במסגרת קבוצת Phase One במשותף)?

ת: היתרון המרכזי מבחינת הצרכן הוא איחוד של המכירות והשירות – מעתה לא יהיה צורך יותר לפנות לגופים נפרדים. בעתיד אנו מאמינים כי השילוב ההדוק יותר בין שתי החברות יוביל גם לפיתוח מוצרים משותפים טובים יותר. ברמת החברות לא מדובר על איחוד חברות אלא על מיתוג משותף – חברת ליף הינה בבעלות חברת Phase One בעוד שחברת ממיה הינה חברה עצמאית.

ש: מעתה המוצרים הבאים של שתי החברות יגיעו עם הלוגו המשותף?

ת: המוצרים ימשיכו להיות מיוצרים תחת המותג של כל אחת מן החברות (גבים של ליף ועדשות/מצלמות תחת ממיה) אך המכירות ושירות הלקוחות ימותגו תחת Mamiya Leaf – ולשם כך גם פתחנו אתר ייעודי – www.mamiyaleaf.com.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *