ראשי חדשות CameraTrace – השירות שיאפשר לכם לאתר מצלמה שאבדה

CameraTrace – השירות שיאפשר לכם לאתר מצלמה שאבדה

0
0

אם אבדה (או נגנבה) לכם מצלמה אי פעם אתם בוודאי מכירים את התחושה האיומה הכרוכה בכך (ולעיתים גם באיבוד תמונות יקרות). שירות חדש תחת השם CameraTrace מתיימר לתת פיתרון (ולו חלקי) לבעיה הכאובה – איך כמה ולמה? הכל בידיעה שלפניכם.

באוגוסט השנה נמצאה והושבה לבעליה, ככל הנראה בפעם הראשונה, מצלמה לאחר שנגנבה באמצעות שירות אינטרנט מיוחד אשר מטרתו לסייע באיתור גדג’טים שאבדו או נגנבו. במקרה המדובר היה זה צלם של סוכנות Getty Images אשר תיק ציוד שלם שלו ובו מצלמת ניקון D3 ועדשות בשווי לא פחות מ-9000 דולרים נגנב בעת שהיה במשימת צילום באזור הוליווד.

הצלם John Heller שמו, נרשם לשירות בשם GadgetTrak זמן מה לפני הגניבה ונזכר בכך רק לאחר זמן מה והחליט לנסות את מזלו. השירות עוקב אחר המספר הסידורי של המצלמה כפי שהוא מופיע בנתוני ה-EXIF המלווים כל תמונה המצולמת במצלמה. באמצעות אלגוריתם חיפוש אשר בודק כל תמונה המועלית לאתרים מסוימים (ביניהם פליקר ו-500px) הצליח האלגוריתם לאתר מספר תמונות מן המצלמה של Heller. הוא עצמו הגיש תלונה במשטרה והצוות העומד מאחורי השירות פעל יחד עם המשטרה לאיתור המצלמה. המשטרה האמריקנית הצליחה לאתר את המצלמה אשר הגיעה לידיו של צלם אחר אשר רכש אותה בלי לדעת כי היא גנובה ואף הציג קבלה כי שילם עליה. אף שהגנב עצמו כנראה לא נתפס המצלמה הושבה לבעליה החוקיים.

קטע מתוכנית טלויזיה בארה”ב המתאר את סיפורו של John Heller

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tGCw0tmMGoA[/youtube]

CameraTrace הוא שרות המבוסס על GadgetTrak וכולל תוספת נחמדה – משתמשים הנרשמים לשירות מקבלים מדבקה מיוחדת (ממתכת) אותה מחברים לתחתית המצלמה והיא כוללת פרטי התקשרות במקרה שהמצלמה אבדה ונמצאה על ידי אדם ישר אשר מוכן להשיבה לבעליה. באמצעות שם המשתמש הייחודי באתר יכול המוצא לתקשר באופן אנונימי עם בעל המצלמה ולתאם את השבתה אליו.

המדבקה המיוחדת עם המספר הסידורי

cameratrace 1

עלות השירות נמוכה במיוחד (כ-10 דולרים למצלמה) – הבעיה העיקרית שלו במקרה של מוצא ישר היא כמובן שלא כל מוצא (ישר) ידע בהכרח להביט בחלקה התחתון של המצלמה ולהבין כי המדבקה המוזרה שייכת לשירות אשר מאפשר לו לאתר את בעל המצלמה. כאשר מדובר בגניבה הסיפור מן הסתם מורכב בהרבה ומיעוט המקרים בהם מצלמות הושבו לבעליהם לאחר שנגנבו מעיד כנראה על הסיכוי ששירות כזה באתר יועיל. מצד מהם 10 דולר תמורת הסיכוי שמצלמה יקרה ותמונות חשובות יוכלו למצוא את דרכם אליך אם יאבדו/יגנבו.

John Heller והדו”ח המשטרתי

cameratrace 2

לאתר השירות cameratrace. נזכיר רק לסיום כי החברה מצהירה כי היא מאפשרת כשרות משנה גם איתור תמונות של המשתמש המועלות לרשת באופן לא חוקי (או במילים אחרות מועתקות ומפורסמות בלי אישור). אנו לא מצאנו מידע מדוייק כיצד הדבר פועל או עד כמה הוא אפקטיבי.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *