ראשי חדשות בקרוב: קנון עם GPS ומד טווח לייזר

בקרוב: קנון עם GPS ומד טווח לייזר

0
0

חברת Geo Tactical Solutions מקליפורניה הכריזה לאחרונה כי פתחה בשיתוף פעולה עם חברת קנון במסגרתו תציג בראשית השנה הבאה פיתרון למצלמות קנון אשר יאפשר לחיילים לעשות בהן שימוש מבצעי בכדי לצלם יעדים ומטרות ולהוסיף נתונים קריטיים באמצעות עזרים ייעודיים כגון מד טווח לייזר ו-GPS. בקרוב במילואים?

חברת Geo Tactical Solutions (או GTS) הוקמה ב-2005 בקליפורניה ועוסקת מאז בפיתוח פתרונות פיתרונות שונים לצבא ולכוחות הביטחון המאפשרים בין השאר זיהוי מיקום על בסיס תמונה. החברה משווקת מזה כשנה לערך גרסה צבאית של מצלמת ה-G700 המוקשחת של חברת ריקו. כאשר הוכרזה ה-G700 לפני כשנה לא היה ברור לנו מי אמור להיות קהל היעד של מצלמה קומפקטית מוקשחת אשר עלותה לא פחות מ-1200 דולרים. כעת התמונה מתבהרת – גרסה מיוחדת של המצלמה הנושאת את השם G700SE-M פותחה בשילוב GTS בכדי לשמש כמוצר איסוף מודיעין מוקשח עבור הצבא האמריקני. למצלמה מערכת GPS ובשילוב עם מד טווח לייזר צבאי היא מסוגלת לצלם מטרה ולציין את הקורדינטות המדויקות שלה (בניגוד למקלטי GPS במצלמות רגילות המציינים את קורדינטות ה-GPS של המצלמה עצמה, כאן מדובר על ציון GPS של המטרה המצולמת).

מצלמת קנון עם נתוני מיקום מטרה

5D MKII GTS gps info

בראשית החודש פרסמנו כתבה נרחבת העוסקת בצילום צבאי במיוחד כפי שהדבר בא לידי ביטוי בצבא האמריקני, שם עושים הצלמים שימוש במצלמות ניקון (כולל כאלו המגיעות עם עזרים מיוחדים כגון מתאמים למערכות ראיית לילה). כעת נראה ש-GTS מעוניינים להכניס דווקא את מצלמותיה המתקדמות של קנון לזירה. בראשית השנה הבאה אמורה החברה להביא לשוק מוצר תוכנה (למעשה קושחה) עבור מצלמות קנון אשר יאפשר להן לעשות שימוש במערכת ה-GPS של החברה ואף להשתלב עם מערכות חיצוניות דוגמת מד טווח לייזר. באופן כזה יוכלו לוחמי יחידות סיור ויחידות נוספות לאסוף מודיעין על מטרות תוך שימוש במצלמה מקצועית סטנדרטית של קנון – לצלם מטרות אשר יזכו לרישום מיקומה של המטרה על התמונה ויאפשרו תהליך עבודה מסודר עם מערכות שליטה, בקרה וניהול משימה.

סרטון המציג את ה-ריקון G700SE-M ואת הרעיון הכללי מאחורי מוצרי חברת GTS

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LS4Z2z_yXvc[/youtube]

על בעיה אחת לא מדברים ב-GTS בשלב זה – העמידות של מצלמות הרפלקס של קנון בתנאי שטח. בראיון אותו הבאנו בכתבה הקודמת הוזכר כי מצלמות ניקון שורדות שנה וחצי עד שנתיים במקרה הטוב ובחלק מן המקרים מצלמות מוחלפות כל חצי שנה. הכנסתן האפשרית של כמות גדולה יותר של מצלמות למשימות מבצעיות עלולות לגרום לשחיקה מוגברת אף יותר. מעניין יהיה לראות האם ימצאו בעתיד שיטות להקשיח גם מצלמות רפלקסיות – שיטות אשר עשויות להועיל גם לצלמי שטח בשוק האזרחי.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *