ראשי חדשות הכרזות מוצרים אולימפוס LS-100 – מקליט סאונד גם לוידאו רפלקסי

אולימפוס LS-100 – מקליט סאונד גם לוידאו רפלקסי

4
0

בעוד שאיכות הוידאו במצלמות סטילס הולכת ומשתפרת בשנים האחרונות, נושא הסאונד היה ונותר עקב אכילס ביחס למה שמקובל בעולם הוידאו. במקרים רבים יש קושי לנתר את איכות הסאונד מן המצלמה ואין יכולת לחבר באופן פשוט מיקרופונים איכותיים ללא עזרים מורכבים. חברת אולימפוס הכריזה מוקדם יותר החודש על מקליט נייד מתקדם אשר מיועד למוזיקאים ועיתונאים אך עשוי להתאים גם לצלמי וידאו רפלקסי אשר מעוניינים באמצעי הקלטת סאונד מתקדם ונייד אשר יאפשר להם גמישות רבה יותר ושקט נפשי.

אנו התנסנו בשנתיים האחרונות בשעות רבות של הקלטות וידאו רפלקסי לצרכים עיתונאיים (ראיונות, מסיבות עיתונאים וכו’) בהם לסאונד מסונכרן בוידאו חשיבות רבה. אלא שאפילו באמצעות אמצעים מתקדמים יחסית דוגמת ה-Beachtek DXA-SLR אותו בדקנו במהלך השנה שעברה וגם עם מצלמות חדשות ומתקדמות אותן בחנו במהלך השנה האחרונה (חלק מן הביקורות טרם התפרסם באתר), נתקלנו בלא מעט בעיות בכל הקשור להקלטת סאונד (כולל ראיונות שלמים בהם לא הוקלט סאונד בכלל או הוקלט סאונד ברמה שלא איפשרה שימוש בו).

האולימפוס LS100 – מקליט מקצועי חדש

olympus LS 100 1

החיפוש אחר פתרונות הולמים לבעיית הסאונד עבור וידאו רפלקסי הוביל אותנו לחפש פתרונות ייעודיים חיצוניים. בשוק ניתן למצוא שורה ארוכה מאד של מקליטים דיגיטליים אך פתרונות ניידים וקטנים ברמה מקצועית אין הרבה. בין הדגמים המוכרים ניתן למצוא את ה-Zoom H4n, ה-Roland R-26, ה-Tascam DR-40 וה-Tascam DR-100 MK2 וכן ה-Sony PCM-D50. כעת מצטרף אליהם גם האולימפוס LS-100 המביא עימו שלל תכונות מתקדמות ביותר, ביניהן:

  • יכולת הקלטת סאונד מקצועי בהתקן מתקדם ונייד (משקל: 280 גרם).
  • שתי כניסות XLR עם יכולות פנטום – 48V/24V (מתח חשמלי למיקרופונים הזקוקים לכך).
  • יכולות AGC (או Automatic Gain Control).
  • תדר דגימה 96kHz/24bit.
  • תמיכה בכרטיסי זיכרון מסוג SD/SDHC/SDXC.
  • זוג מיקרופונים סטראופוניים מובנים איכותיים.
  • מסך: 2″ צבעוני.
  • תכונות מתקדמות עבור מוזיקאים (מטרונום וכו’).
  • סוללה: ליתיום איון (עד 12:30 שעות הקלטה על פי הצהרת היצרן).

מפרט מלא של ה-Olympus LS-100 ניתן למצוא באתר החברה.

אנו צפויים בקרוב לפרסם ביקורת על דגם אחר מסדרת ה-LS של אולימפוס. מחירו של ה-LS-100 אשר צפוי להגיע ארצה בראשית חודש פברואר 2012 יעמוד בישראל על כ-1500 ש”ח, כך נמסר לנו מחברת אלודה – יבואנית מוצרי אולימפוס לישראל.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

4 תגובות

  1. Avatar

    דוד

    24/12/2011 ב 12:48 PM

    איזה באסה שהיא אפשר לתכנת מכשיר כזה שיקליט אוטומטית בכל פעם שהמצלמה מצלמת

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    24/12/2011 ב 2:08 PM

    מ… על פניו זה רעיון אבל צריך להיות קישור כלשהו בין המצלמה למכשיר.

    השב

  3. Avatar

    דויד מיכאלי

    24/12/2011 ב 3:06 PM

    באמת חבל שלא ניצלו את הפרוטוקול שהמצלמה משקפת בUSB (או FW) שלה. פרוטוקול גנרי הנקרא MMP שעליו כל יצרן מלביש את שכבות היישומים הספציפיים עבור אותה מצלמה. בעזרת הפרוטוקול הזה ניתן לשנות בעצם כמעט כל דבר (כולל מנועי פוקוס, זמני חשיפה וכו’.) כל מה שזה דרש הוא חיבור פיזי בין המכשיר למצלמה – כל כך פשוט ולא ברור למה לא מממשים את זה…

    השב

  4. Avatar

    אדי

    04/06/2012 ב 1:03 PM

    חברת Zoom וחברת Oךטצפוד הפכו בשנים האחרונות למותגים מובילים בהקלטות אודיו ניידות בתעשיית העיתונות והמוסיקה.

    בתקופה האנלוגית אלה היו החברות Uher, Tandberg ו Nagra

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *