ראשי חדשות הכרזות מוצרים האולטרה זום מגיע ל-30X

האולטרה זום מגיע ל-30X

0
0

בראשית החודש הודיעו אולימפוס ופוג’יפילם על שתי מצלמות אולטרה זום חדשות בעלות הזום הגדול ביותר הקיים כיום – 30X. השיא מהווה רף חדש “במלחמת הזום” המתנהלת מזה מספר שנים בין היצרניות השונות.

האולימפוס SP-800UZ אשר הוכרזה בראשית החודש היא הטוענת החדשה לכתר האולטרה זום בעלת טווח הזום הגדול מכולן ומדיחה מהמקום הראשון את המחזיקה הקודמת, גם היא מבית אולימפוס, ה- SP-590UZ אשר הוכרזה בינואר 2009 וכללה זום 26X “בלבד”. טווח הזום (האקוויוולנטי ל-35 מ”מ) של ה-SP-800UZ כמעט בלתי נתפס – החל מ-28 מ”מ ועד לא פחות מ-840 מ”מ (להשוואה – עדשת 800 מ”מ עבור מצלמות רלפקסיות דוגמת הקנון EF 800mm f/5.6L IS USM שוקלת 4.5 ק”ג ואורכה מתקרב לחצי מטר). מלבד טווח הזום, לאולימפוס החדשה גם חיישן חדש בן 14 מגה פיקסל, מסך 3 אינצ’ וזיכרון מובנה גדול בן 2 ג’יגהבייט.

אולימפוס  – SP-800UZ תמונות

[mega_gallery]

בעוד שאולימפוס נמצאת כבר זמן רב בחוד החנית בתחום פיתוח מצלמות האולטרה זום דווקא חברת פוג’יפילם היא זו שחשפה ממש במקביל דגם אולטרה זום 30X משלה המכונה FinePix HS10 / FinePix HS11. אם לשפוט על פי המפרט הפ’וגי החדשה מנסה לשלב עד כמה שניתן תכונות אולטרה זום מתקדמות עם Look and Feel של מצלמת רפלקס אמיתית. בשונה מהאולימפוס SP-800UZ בחרה פוג’יפילם בטווח זום התחלתי רחב במיוחד על חשבון קיצור מסוים בקצה טווח הזום (התוצאה המתקבלת היא 24-720 מ”מ). החלטה זו הופכת את ה-FinePix HS10 לשימושית בהרבה עבור צילומי נוף, קבוצות וכו’. המצלמה כוללת מגוון רחב של תכונות מתקדמות אשר קיימות במספר מועט בלבד של מצלמות אולטרה זום (אם בכלל) בניהן: זום ידני (באמצעות סיבוב טבעת העדשה כמו בעדשות של מצלמות רפלקסיות), פוקוס ידני (באמצעות סיבוב טבעת נוספת על העדשה) ווידאו ברזולוציית Full HD (או 1920 על 1080). המצלמה כוללת מסך 3 אינצ’ בעל יכולת הטייה (אם כי לא מסך מפרקי מלא) ועינית בה משולב חיישן לזיהוי התקרבות העין (המכבה את המסך באופן אוטומטי). המצלמה כוללת גם אפשרות צילום תמונות שאינן מכווצות (RAW) וייצוב תמונה משולש (מכאני/Sensor Shift ושתי רמות של ייצוב “תוכנתי”) החשובות במיוחד בעת צילום בקצה טווח הזום. בניגוד לחיישן ה-CCD של אולימפוס, עושה ה-FinePix HS10 שימוש בחיישן CMOS בעל “הארה אחורית” (מכונה גם BS-CMOS או Backside Illuminated CMOS) אשר לטענת החברה מגביר את רגישות חיישן ה-CMOS הבסיסי בכ-200% (סוני כבר עושה מזה זמן שימוש בטכנולוגיה דומה).

תכונות נוספות של המצלמה כוללות צילום מהיר (עד 10 תמונות לשנייה במקבצים של מקסימום 7 תמונות) וכן אפשרות לצילום וידאו בקצבים מהירים במיוחד (ליצירת אפקט Slow Motion), תכונה הקיימת כבר בחלק ממצלמות פוג’יפילם.

ניכר כי ב-FinePix HS10 השקיעה חברת פוג’יפילם לא רק בחומרה אלא גם בצד התוכנתי. לפחות חמש תכונות מתקדמות קיימות ב-FinePix HS1:

  • מצב תנועה פנוראמי (Motion Panorama Mode) – מאפשר לכידה של תמונה פאנורמית באמצעות הזזת המצלמה (בעת תנועה ימינה-שמאלה או למטה-למעלה) על ידי צילום רצף מהיר של תמונות “הנתפרות” יחד על ידי המצלמה לידי תמונה פאנורמית אחת.
  • מצב הסרת תנועה (Motion Remover Mode) – במצב זה המצלמה לוכדת 5 תמונות ברצף מהיר ומנתחת אותם לצורך יצירת תמונה יחידה בה אובייקטים נעים מוסרים (עשוי להתאים לתמונות סטטיות דוגמת תמונות נוף וארכיטקטורה).
  • אפקט תנועה רציפה (Multi-Motion Capture Mode) – מצב זו לוכד 5 תמונות של אובייקט נע ברצף מהיר ויוצר תמונה יחידה בה ניתן לראות את כל התמונות (ומצבי התנועה) יחד (עשוי להתאים לצילום ספורט למשל).
  • מצב ייצוב מבוסס ריבוי תמונות (Multi-Frame Image Stabilization) – מצב זה משלב מספר תמונות בעלות ISO נמוך וגבוה בכדי לצמצם טשטוש בתמונה תוך הוספה מינימאלית של רעש (עשוי לעזור במיוחד בעת צילום בקצה טווח הזום של המצלמה).

ל-FinePix HS10 גם שני חסרונות בולטים – המצלמה כבדה מאד (כ-650 גרם) ועושה שימוש בסוללות AA ולא בסוללת ליתיום איון ההופכות אותה לכבדה עוד יותר. גם המסך של ה-FinePix HS10 למרות היותו גדול (3 אינצ’) הוא בעל רזולוציה סטנדרטית בלבד (230 אלף פיקסלים) – לא בדיוק מה שניתן היה לצפות ממצלמה בעלת תכונות כה מתקדמות.

פוג’יפילם FinePix HS10 – תמונות

[mega_gallery]

ה- FinePix HS10 של פוג’יפילם צפויה להתחיל להימכר החל מחודש אפריל 2010 תמורת כ-500 דולר (בארה”ב). ה-SP-800UZ של אולימפוס צפויה להתחיל להימכר החל מחודש מרץ 2010 תמורת 350 דולר (בארה”ב).

המפרט המלא של ה-SP-800UZ מצוי במאגר הנתונים שבאתר כמו גם זה של ה-FinePix HS1.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *