ראשי חדשות חדש: כלי לזיהוי תמונות שעברו עיבוד בפוטושופ

חדש: כלי לזיהוי תמונות שעברו עיבוד בפוטושופ

0
0

בעידן בו כל ידוען זוכה “לשיפוץ” בפוטושופ וכל דוגמנית כמעט עוברת הצרה, ניקוי והסרת פגמים וקמטים אין זה מפתיע שיפותחו כלים אשר יאפשרו זיהוי של תמונות אשר עברו עיבוד. אלא שלא מדובר במשימה פשוטה. עיבודים רשלניים ניתן לזהות בקלות אך תיקונים אשר בוצעו באופן מקצועי לא קל לזהות. לשם כך בדיוק פיתחו חוקרים אמריקניים כלי חדש.

בשנים האחרונות חוקים חדשים במספר רב של מדינות (ובן גם ישראל) אוסרים על הצגת תמונות של דומניות אשר עברו עיבוד בתוכנת עריכה ללא ציון עובדה זו. אלא שאין בנמצא כלים יעילים לזיהוי תמונות אשר עברו עיבוד. Eric Kee ו-Hany Farid הם זוג חוקרים אמריקנים בכירים במדעי המחשב אשר פרויקט המחקר האחרון שלהם כלל פיתוח של אלגוריתם אשר אמור לעשות בדיוק זאת.

הרעיון לפיתוח האלגוריתם הגיע לדוקטור Farid לאחר שקרא על אחת מהצעות החוק באירופה. הוא חבר לפרופסור Kee ויחד פיתחו כלי המסוגל לדרג תמונות מרמה של 1-5 בהתאם למידת השינוי שעברו. הכלי פותח בסיוע של מאות נסיינים אשר דירגו אלפי תמונות “לפני ואחרי” אשר עברו עיבוד ונלקחו מן הרשת ועל בסיסן נבנה האלגוריתם אשר מיועד לחכות את האופן בו בני אדם מזהים הבדלים בין תמונות שונות.

תמונות ידוענים מתוך אתר החוקרים

1

אם תועבר חקיקה דומה לזו האירופאית גם בארה”ב אומרים החוקרים בהחלט יכול להיות שהכלי החדש יאפשר לדוגמניות לקבוע כי הן אינן רוצות שתמונתן תעבור סף מסוים של עיבוד ובאופן כזה לקבוע סטנדרטים חדשים לתעשייה שעד כה פעלה ללא שום פיקוח.

החוקרים אומרים כי הכלי לא נועד לפגוע בחופש היצירה של צלמים ויוצרים אלא נועד לאפשר ניתור של פרסומות ותמונות שיווקיות.

ניתן לראות דוגמאות באתר אוניברסיטת Dartmouth. הכלי עדיין אינו זמין כרגע להורדה או שימוש ולא ברור האם יינתן בחינם או בתשלום.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *