ראשי חדשות ראש חצובה ממונע של פולרואיד

ראש חצובה ממונע של פולרואיד

0
0

חברת פולרואיד מוכרת לנו מתחומים אחרים, אך לאחרונה נתקלנו במוצר מעניין הנושא את שם החברה ואמור לאפשר לצלמים שליטה בהזזה של המצלמה ממרחק באמצעות שלט רחוק. ההתקן מצטרף למספר פתרונות אחרים הקיימים כיום בתחום ונועדו לאפשר צילום וידאו רפלקסי ממרחק, צילום פנוראמות או תמונות רגילות מנקודות אליהן לא קיימת גישה או שהגישה בעייתית.

ה-Polaroid Automatic Motorized Pan Head פונה לקהל המחפש ראש חצובה ממונע המאפשר שליטה ממרחק בזווית ובהגבהה של המצלמה. ישנם מגוון שימושים לראש רובוטי שכזה, החל מצילום וידאו ממרחק וכלה בצילום פנוראמות או סרטוני תמונות לארוך זמן ממושך (Timelapse). חשוב לזכור כי הראש הרובוטי הוא רק חלק מן הסיפור, עבור חלק מן המשימות (וידאו לדוגמא) יש צורך באמצעי המאפשר צפייה בתמונה המתקבלת מן המצלמה בזמן אמת וממרחק. הדבר עשוי להיות אפשרי באמצעות חיבור מוניטור עם כבל הארכה למצלמה או באמצעות חיבור המצלמה למחשב באמצעות כבל USB ארוך במיוחד (מוגבר). בעוד האפשרות השנייה מספקת דרך לשלוט בפרמטרים שונים של המצלמה (באמצעות תוכנה רלוונטית), שימוש במוניטור מוגבל מן הסתם לצפייה בלבד (אם כי ניתן להשתמש בשלטים מתקדמים למצלמה גם אך להם טווח מוגבל יחסית).

ראש רובוטי בסיסי של פולרואיד

Polaroid Automatic Motorized Pan Head 1אין ברשת פרטים רבים על ה-Polaroid Automatic Motorized Pan Head הנמכר בגרסאות שונות באמזון (ובמקומות נוספים ברשת) תמורת כ-65 דולרים והוא כנראה אחד הראשים הממונעים הזולים ביותר אשר ניתן למצוא.

אף שלא איתרנו סרטונים המדגימים את פעולתו של הראש (ולמעשה אפילו לא מצאנו לו זכר באתר חברת Polaroid), כן הצלחנו לאתר סרטון המדגים ראש ממונע מקביל של חברת Bescor המכונה MP-101. על ראש זה ניתן למצוא מעט יותר מידע ברשת כמו גם אי אלו ביקורות משתמשים, אם כי מחירו כפול (אך עדיין נחשב זול מאד בעולם הראשים הרובוטיים).

סרטון המדגים את פעולת ה-Bescor MP-101 Motorized Pan Head

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4xGWKyGeYqo[/youtube]

לא ניתן לסיים מבלי להזכיר כמה מן הראשים הרובוטיים המתקדמים יותר בהם עסקנו בעבר: בניהם ה-LizardQ – רובוט צילום HDR מתקדם, ה-Acadalus CPS-H1 של החברה השוויצרית Photography Koch המאפשר יישור המצלמה באופן אוטומטי בכל מצב, ה-GigaPan Pro Epic – הראש הרובוטי המתקדם הנמכר ביותר (וגם אחד הזולים באופן יחסי) וכמובן פסגת הטכנולוגיה של רובוטי הצילום – ה-Athena של חברת Gitzo עם תג מחיר שלא פחות מ-7000 דולר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *