ראשי חדשות Fujifilm LX10 הראשונה עם חיישן אורגני?

Fujifilm LX10 הראשונה עם חיישן אורגני?

2
0

לפני יומיים בלבד פרסמנו כאן תמונות ראשונות שדלפו לרשת של המצלמה העתידית של חברת פוג’יפילם בעלת עדשות מתחלפות. כעת נחשפים פרטים חדשים אודותיה כאשר הראשון שבהם הוא כפי הנראה שמה – Fujifilm LX10.

אנו לא נוהגים לפרסם דברים שאינם רשמיים בחדשות, אלא שבמקרה הנוכחי ישנן עדויות לא רעות לכך שלפחות חלק מן הדברים המובאים מבוססים ויש בהם משום חידוש משמעותי ולכן אנו מרשים לעצמנו לחרוג ממנהגנו במקרה זה ולהביאם שלא במסגרת המבזקים.

תמונה קדמית של ה-Fujifilm LX10 דמיון רב ל-X100 (מקור)

Fujifilm LX10האתר mirrorlessrumors פרסם אמש כמה נתונים מעניינים אשר הגיעו לידיו וכן תמונה קידמית אשר נראית אותנטית למדי (תואמת למראה הגוף חסר הכיסוי הקדמי אשר נראה בתמונות הקודמות). להלן הפרטים אודות ה-LX10:

  • חיישן APS-C (כפי הנראה) בטכנולוגיה אורגנית בעל רגישות גבוהה במיוחד.
  • גוף מתכתי.
  • תושבת עדשה חדשה (וליין עדשות חדש).
  • עינית היברידית – אופטית ודיגיטלית משולבת (בדומה לזו המצויה ב-X100).
  • hot-shoe אוניברסאלי.
  • מהירות תריס 1/4000.

הדבר המעניין ביותר כאן הוא ללא ספק החיישן החדש. ב-2010 פרסמה חברת פוג’יפילם מאמר רשמי בו היא מפרטת מחקר בו השתתפו חוקרים מן החברה אשר פיתחו חיישן בעל רכיבים אורגניים. היתרון של החיישן הוא ברגישותו הגבוהה ובכך שהוא איננו זקוק כלל למערך המיקרו מראות הקיים כיום במרבית החיישנים בכדי למקסם את שטח החיישן הרגיש לאור בצורה מלאכותית. החלק האורגני בחיישן החדש הוא דק במיוחד דבר האמור לצמצם הפרעות בין הקולטנים השונים שעל פניו. יתרון משמעותי נוסף הוא שניתן לתכנן את החומר האורגני באופן כזה שיקלוט רק קרינה באורכי גל נראים ובכך לייתר לחלוטין את הצורך בפילטר אינפרה אדום המצוי כיום במרבית המצלמות ופוגע באופן משמעותי באיכות הקלט.

אילוסטרציה של מבנה החיישן האורגני (מקור: fujifilm)

Fuji organic sensor diagram

מספר נקודות נוספות – חברת פוג’יפילם טענה במספר ראיונות ומסיבות עיתונאים שנערכו בחודשים האחרונים כי המצלמה העתידית שלה תציג רגישות זהה או טובה יותר מזו של מצלמות Full Frame מקצועיות – אם אכן תעשה החברה שימוש בחיישן אורגני אפשר להבין את הבסיס לטענה גם אם החיישן עצמו אינו גדול יותר מ-APS-C סטנדרטי. העינית ההיברידית של ה-X100 זכתה לתגובות חיוביות ומעניין יהיה לראות אם זו אכן תשולב במצלמה העתידית והאם יעשו בה שינויים או שיפורים כלשהם.

תמונה של החיישן האורגני אשר שימש בניסוי של פוג’יפילם (מקור: fujifilm)

Fuji organic sensor

אחת הנקודות המסקרנות ביותר נוגעת לעדשות. על פי הידיעה, פוג’יפילם החליטה ליצור mount חדש לגמרי עבור הליין החדש. נזכיר כי ה-FinePix S5 Pro של פוג’יפילם (מצלמת הרפלקס האחרונה של החברה אשר הושקה ב-2006) התבססה על גוף ועדשות של חברת ניקון. במקרה זה נראה כי בפוג’יפילם החליטו ללכת על קו עדשות עצמאי (אם כי רבים היו שמחים בוודאי אם החברה הייתה מאפשרת גם שימוש בליין הנרחב של עדשות ניקון – דבר שלא נראה סביר בשלב זה).

בשלב זה ישנם פרטים ראשוניים על כ-4 עדשות הצפויות לצאת עבור ה-Fujifilm LX10. הראשונה היא עדשת פנקייק 18 מ”מ מהירה (צמצם f/2), השנייה היא עדשת 35 מ”מ מהירה (צמצם f/1.4) ושתי העדשות הנוספות אשר פרטים רבים אינם ידועים אודותיהן, יהיו כנראה עדשת 60 מ”מ מאקרו ועדשת זום.

ה-Fujifilm LX10 צפויה להיות מוכרזת להערכתנו בינואר (בתערוכת CES בלאס ואגס) או בפברואר (בתערוכת +CP ביפן) ולכל המאוחר לקראת תערוכת פוטוקינה 2012 בספטמבר (בקלן שבגרמניה). בכל הקשור למחיר, עוד מוקדם לשער בשלב זה, אך אפשר להניח בזהירות כי עלותה תהיה גבוהה מזו של ה-X100 (כ-1200 דולר בעת שהושקה).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    מוחמד עמאר

    17/11/2011 ב 2:13 PM

    גם את הלוק של הלייקה הם גונבים הפוג’י האלה?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    17/11/2011 ב 2:26 PM

    יש ללא ספק דמיון אך מדובר על מצלמות שונות מאד.

    סיפור משעשע שקרה לנו בתערוכת פוטוקינה 2010 היה כשבאנו לראות את אב-הטיפוס של ה-X100 הגיע לשם גם נציג של חברת לייקה אשר התרשם מן המצלמה ובפוג’י שמחו מאד להציג אותה בפניו. אגב גם בשיחות שאנחנו ערכנו עם נציגים של לייקה הם התרשמו לטובה מן המצלמה כך שגם אם יש כאן דמיון חיצוני בלייקה לפחות לא רואים כאן בעיה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *