ראשי חדשות הכרזות מוצרים Polaroid Z340: שובו של צילום האינסטנט (הדיגיטלי)

Polaroid Z340: שובו של צילום האינסטנט (הדיגיטלי)

0
0

חברת פולרואיד מזוהה מזה עשורים רבים עם מצלמות האינסטנט אשר אפשרו לצלם ולהדפיס במקום תמונות. עם פרוץ העידן הדיגיטלי הלכו ונעלמו מצלמות האינסטנט וכעת מנסה חברת פולרואיד להחזירן לחיים בגרסה דיגיטלית ולראשונה עם הדפסה בפורמט התמונה המקורי – האם האינסטנט יקום לתחייה?

ה-Z340 שהוכרזה על ידי חברת פולרואיד אמש איננה הניסיון הראשון של החברה לשחזר את ימי הזוהר של תקופת האינסטנט בעידן הדיגיטלי. ב-2009 הכריזה החברה על מצלמת ה-POGO (ובנוסף גם על מדפסת זעירה נפרדת בעלת שם דומה). ה-POGO עשתה שימוש בטכנולוגיה אשר פותחה על ידי חברת ZINK ממסצ’וסטס המדפיסה על ניירות מיוחדים הכוללים גבישים בעלי צבעים שונים הצובעים את הנייר בתהליך ההדפסה (עוד על ההיסטוריה המסקרנת של פולרואיד בכתבה המיוחדת שלנו – “הפולרואיד (לא) מת!“).

סרטון קצר המדגים כיצד פועלת טכנולוגיית ה-ZINK:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QqbbxGTK6FU[/youtube]

ה-POGO לא הייתה הצלחה מסחררת (בלשון המעטה), בין השאר משום שעשתה שימוש בחיישן בעל רזולוציה נמוכה מאד (5 מגה פיקסל) אבל בעיקר משום שהדפיסה תמונות מדבקה זעירות בלבד (2 על 3 אינצ’) אשר אינן דומות בשום צורה לתמונות האינסטנט הישנות. ה-Z340 לעומת זאת מהווה קפיצת מדרגה. היא כוללת חיישן בן 14 מגה פיקסל והתמונות שהיא מדפיסה הן בגודל 3 אינצ’ על 4 אינצ’ (או 8 על 10 ס”מ) – בדומה לגודל תמונות האינסטנט הוותיקות. למצלמה מסך בן 2.7 אינצ’ (ירידה מסוימת ממסך ה-3 אינצ’ בדגם ה-POGO) אך נוספו לה יכולות עיבוד תמונה בסיסיות לפני ההדפסה כגון חיתוך. ה-Z340 כוללת דור שני של טכנולוגיית ה-ZINK (אם כי מלבד גודל ההדפסה לא ציינו בפולרואיד מה יתרונותיו).

Polaroid Z340

למרות העניין, ל-Z340 יש גם לא מעט מגבלות. היא מכילה מחסנית בת כ-10 תמונות בלבד וכל 30 יחידות נוספות עולות כ-20 דולר (בארה”ב). ה-Z340 גם מוגבלת למדי בכל הנוגע לחיי הסוללה. הטענה מלאה מספקת בסך הכל אפשרות להדפיס 25 תמונות ולצלם כ-75 (בניגוד לעבר, בעידן הדיגיטלי אין מן הסתם הכרח להדפיס כל תמונה מצולמת) – זאת על פי נתוני החברה – אם כי מבדיקות ראשוניות שפורסמו ברשת נראה כי נתון זה מהווה הערכת חסר וכי ניתן להדפיס עד כ-40 תמונות ויותר.

מחירה של ה-Z340 כ-300 דולר ואם אתם חובבי אינסטנט ורוצים טעם של פעם עם טוויסט מודרני תוכלו לרכוש אותה כבר כעת באתר החברה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *