ראשי חדשות פיתוח חדש: זכוכית “בלתי נראית”

פיתוח חדש: זכוכית “בלתי נראית”

0
0

חברת Nippon Electric Glass מיפן פיתחה זכוכית מיוחדת אשר מעבירה אחוז גבוה במיוחד של האור ביחס לזכוכית רגילה. הזכוכית אשר הוצגה לאחרונה בתערוכה ביפן תוכל לשמש במגוון רחב של יישומים ובניהם גם מסכים מונעי השתקפויות ואולי בעתיד גם בפילטרים ועדשות למצלמות.

זכוכית קונבנציונאלית מעבירה כ-92% מן האור הפוגע בה ומחזירה כ-8% ממנו. החזר האור הוא שגורם לנו להבחין בזכוכית אך גם יוצר השתקפויות והחזרים שונים. חברת Nippon Electric Glass הציגה בתערוכת FPD International 2011 שהתקיימה ביפן זכוכית מסוג חדש המסוגלת להעביר לא פחות מ-99.5% מכל האור המגיע אליה. החזר אור כה מזערי הופך את הזכוכית כמעט לבלתי נראית ומצמצם באופן דרמטי את כמות ההחזרים.

הדגמה של הזכוכית בתערוכה – שימו לב להחזרים בזכוכית הרגילה משמאל (קרדיט: nikkeibp)

Nippon Electric Glass invisible glass 2

הזכוכית החדשה מורכבת מזוג “סרטים מונעי החזר” (anti-reflection-films), כל אחד מהם מצד אחר של הזכוכית. כל סרט מורכב מכ-30 שכבות שונות כאשר כל אחת מהן הינה בעלת עובי של ננומטרים ספורים. לזכוכית החדשה צפויים שימושים רבים מאד. בשלב זה חברת Nippon Electric Glass טרם הכריזה באופן רשמי על המוצר, זמינותו או מחירו, אך כאשר הוא יגיע לשוק הוא יוכל לשמש במגוון רחב מאד של מוצרים, בניהם: מסכי מחשב וטלוויזיה, מכשירים סלולאריים ואפילו חלונות. בתחום הצילום הדבר עשוי לסייע לשיפור הצפייה במסכי המצלמה בשמש, וכן בפילטרים (ואולי גם בעדשות – בהתאם לתכונות נוספות של הזכוכית) בכדי למנוע החזרי אור.

מבט מקרוב – הזכוכית משמאל מחזירה – הזכוכית מימין כמעט בלתי נראית (קרדיט: nikkeibp)

Nippon Electric Glass invisible glass 1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *