ראשי חדשות lens2scope – הופכים את העדשה למשקפת

lens2scope – הופכים את העדשה למשקפת

2
0

אחד המוצרים המעניינים אשר הופיעו בתערוכת PDN PhotoPlus Expo 2011 שהתקיימה בניו-יורק בסוף השבוע הוא ה-lens2scope – מתאם קל ופשוט המסוגל להפוך כמעט כל עדשה לטלסקופ חד עיני רב עוצמה.

הקונספט הבסיסי מאחורי ה-lens2scope אינו מורכב – אם יש לכם עדשות של אחת החברות הגדולות (ה-lens2scope מגיעה בארבע גרסאות – עבור קנון, ניקון, סוני ופנטקס), תוכלו להרכיבן על ה-lens2scope ולקבל טלסקופ (או אם לדייק spotting scope).

ה-lens2scope עם עינית כלפי מעלה

Lens2scope 1 1
יכולות ההגדלה של הטלסקופ החד עיני המתקבל היא 1/10X כלומר, אם תרכיבו עליו לדוגמא עדשת EF 70-200mm f/4L IS USM של קנון תקבלו משקפת חד עינית בעלת הגדלה של 7-20X. עוד יתרון חביב של ה-lens2scope הוא האפשרות להפוך אותו לסוג של “מיקרוסקופ” ארוך טווח (החברה מגדירה אותו כ-“Long distance loupe”). באמצעות חיבור עדשת מאקרו (רצוי בעלת אורך מוקד ארוך ככל הניתן) ניתן לקבל הגדלה של חרקים ועצמים קטנים אחרים (עד 25X).

ה-lens2scope עם עדשה של חברת טוקינה בתערוכה בניו-יורק (צילום: מנחם גליק)

Lens2scope 2

ה-lens2scope הוא התקן מכאני/אופטי פשוט ולכן אל תצפו לפוקוס אוטומטי, מייצב תמונה או שלל טכנולוגיות מתקדמות אחרות הקיימות בעדשות מודרניות, אבל אם אתם חובבי ציפורים או חרקים הוא מציע יתרון מסוים על פני משקפת קונבנציונאלית בכך שהוא קטן, זול יחסית ועושה שימוש באופטיקה האיכותית אותה אתם נושאים איתכם לשדה בלאו הכי.

ה-lens2scope ללא עדשה עם עינית ישרה (צילום: מנחם גליק)

Lens2scope 3

ה-lens2scope שוקל 185 גרם בלבד, הוא מגיע בשתי גרסאות (האחת בעלת עינית ישרה והאחרת בעלת עינית בזווית מכוונת כלפי מעלה), אורכו כ-18 ס”מ ללא עדשה והוא כולל רגלית ניתנת לפרוק בעלת מתאם לחצובה. המחיר אינו גבוהה במיוחד כאמור ועומד על כ-150 דולר. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר חברת TONTA יצרנית ההתקן.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    גיורא

    02/11/2011 ב 3:34 PM

    אני מניח שבעדשות גדולות כמו 70-200 שבהן טבעת החיבור לחצובה יושבת על העדשה – הבעייה לא קיימת כיוון שמשקל ההתקן כמעט זניח לעומת העדשה, אבל אם זה ההפך כלומר החיזוק הוא על ההתקן וכל משקל העדשה “תלוי” עליו ומושך למטה (ועדשות “גוציות” כמו 24-70 טובות הן די כבדות) אז לא כ”כ מפליא אם משהו יישבר כתוצאה מהמאמצים בנק’ החיבור. פתאום כל הרעיון הזה נשמע לי די מסוכן…

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    02/11/2011 ב 3:43 PM

    העדשה בה השתמש הבחור הייתה 100-300 מ”מ של סיגמא אם אני זוכר נכון. או הינה מצאתי את זה:
    https://alpenglow.info/2011/07/17/review-of-lens2scope-spotting-scope-adapter-and-a-warning/

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *