ראשי חדשות הכרזות מוצרים הפתעה: פוג’יפילם X-S1 ומצלמה עם חיישן גדול

הפתעה: פוג’יפילם X-S1 ומצלמה עם חיישן גדול

1
0

מזה זמן אנו יודעים כי לחברת פוג’יפילם תוכניות לחזור לשוק המצלמות בעלות העדשות המתחלפות לאחר הצלחת ה-X100. האתר היפני dc.watch פרסם היום תמונות ממסיבת עיתונאים רשמית שנערכה בטוקיו ובה הוצגה מפת דרכים הכוללת התייחסות למצלמה מתקדמת יותר מה-X100 בעלת עדשות מתחלפות וחיישן בעל רזולוציה ורגישות העולים על אלו של מצלמת Full Frame. בנוסף הציגה החברה אבטיפוס של מצלמת אולטרה זום בשם X-S1 בעלת חיישן גדול ומבנה חיצוני הדומה למצלמת רפלקס.

פוג’יפילם לא סיפקה נתונים מלאים על כוונותיה בתחום המצלמות המקצועיות אבל אם ניתן ללמוד משהו מה-X100, נראה כי החברה מתכננת חזרה לשוק המקצועי ובגדול עם מצלמה בעלת רזולוציה ורגישות העולים על אלו של מצלמת FF (כך לדברי החברה לפחות). השאלה כמובן מה יהיה גודלו של החיישן (כזכור החיישן המצוי ב-X100 הוא חיישן APS-C ייחודי אשר יוצר על ידי סוני לבקשת פוג’יפילם). החברה כן מסרה כי אבטיפוס של המצלמה יוצג בתערוכת CES בחודש ינואר 2012 והמצלמה עצמה תוכרז באביב.

מפת הדרכים הרשמית של פוג’יפילם – שימו לב למקום הריק מעל ה-X100 (קרדיט: dc.watch)

Fujifilm future lineup

בנוסף כאמור חשפה החברה אבטיפוס של מצלמת אולטרה זום גדולה במיוחד (גוף המזכיר בגודלו מצלמת כניסה רפלקסית) בעל עדשה עם יכולות זום גבוהות במיוחד (26X) ולראשונה חיישן גדול (2/3 אינצ’ – גדול משמעותית מכל חיישן במצלמת אולטרה זום נמכרת וגדול אף מן החיישנים המצויים כיום במצלמות קומפקטיות מתקדמות דוגמת ה-G12 של קנון וה-LX5 של פנסוניק). אין בשלב זה מפרט מלא של ה-X-S1 אך היא תכלול חיישן CMOS בטכנולוגיית EXR, עדשה בעלת זום 26X (או 24-624 מ”מ אקוויולנטי ב-35 מ”מ) וצמצם f/2.8-f/5.6 ועינית דיגיטלית ברזולוציה גבוהה (שוב לראשונה בקטגוריה). המצלמה תוכרז כפי הנראה עוד השנה.

אבטיפוס של ה-X-S1 – מצלמת האולטרה זום המתקדמת בעולם (קרדיט: dc.watch)

Fujifilm XS 1

אבטיפוס של ה-X-S1 – מבט מאחור-  עינית ברזולוציה גבוהה (קרדיט: dc.watch)

Fujifilm XS 1 back

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

תגובה אחת

  1. Avatar

    אדי

    22/06/2012 ב 8:57 PM

    אני מבין מהיבואן של פוג’י שהעינית האלקטרונית של ה Fujifilm X-S1 היא ברזולוציה כפולה מאשר המסך המסתובב שלה, והוא מספיק חד כדי למקד ידנית דרך העינית.

    היכן יש אסמכתא לנתון הזה ? אשמח לראות את זה כתוב באיזשהו מקום כדי לדעת אם זו עובדה, או ספין של מאכר.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *