ראשי חדשות בלעדי: ראיון עם Shutterbugs – קומדיית הצילום החדשה

בלעדי: ראיון עם Shutterbugs – קומדיית הצילום החדשה

0
0

קבוצת יוצרים אוסטרלים עומדת מאחורי קומדיית רשת חדשה אשר עלתה לאויר השבוע ובמרכזה עלילותיהם של קבוצת צלמים צעירים. צוות MegaPixel ערך ראיון מקיף ובלעדי עם הבמאי ומביא אותו בפניכם ערב החג.

כמה רחוק תהיו מוכנים ללכת בשביל תמונה? ישנם צלמים אשר לא יבחלו באמצעים בשביל להשיג את מטרתם. ההבנה הזו היא הבסיס לסדרה הקומית החדשה אשר עלתה לאוויר הרשת אמש.

הפרק הראשון (והקצר למדי, כמקובל בסדרות מקוונות) עוסק בקלואי – צלמת אנלוגית בעולם דיגיטלי, אשר מגלה לפתע כי סוג הפילם בו היא משתמשת אינו מיוצר עוד. את המשך עלילות הפרק ניתן לראות בסוף הכתבה אך אין ספק שהיא פונה באופן ברור לחובבי ההומור הבריטי. הסדרה תשודר בכל שבוע ותופיע באתר מיוחד אותו הקימו יוצרי Shutterbugs ובהמשך גם ב-Youtube.

Shutterbugs 4

האתר MegaPixel ערך לאחרונה ראיון בלעדי עם Dave Collins – הבמאי והתסריטאי של הסדרה בכדי ללמוד יותר על מה שעומד מאחורי יצירת הקומדיה.

ש: מהיכן הגיע הראיון ליצור את shutterbugs?

ת: יש לנו עניין רב בצילום והרעיון צמח מתוך צפייה בתרבות הנרחבת והמגוונת אשר צצה בתחום הצילום ברשת בשנים האחרונות. אנו עובדים בטלוויזיה ואוהבים ליצור תוכן ומאד רצינו ליצור סדרת רשת. כאשר העלינו לראשונה את הרעיון של קומדיית רשת המבוססת על חייהם של צלמים הופתענו לגלות שהקונספט לא נעשה מעולם ולכן החלטנו שאנו חייבים לנסות בעצמנו.

ש: האם כל השחקנים בסדרה צלמים במציאות והאם חלקם גם שחקנים מקצועיים?

ת: עבור חלק מן השחקנים ערכנו קורס מזורז בצילום בשלב החזרות משום שלחלקם היה ידע בסיסי למדי בצילום כשהסדרה החלה. אבל גלינו בשלב מוקדם מאד של הסדרה ש-Ben Prendergast- המשחק את Trent בסדרה – מומחה לצילום סרטוני time-lapse אכן הפעיל במשך תקופה עסק ליצירת סרטוני time-lapse במציאות! לכל השחקנים יש ניסיון רב במשחק הן בדרמות טלוויזיוניות, בתיאטרון ובקולנוע.

Shutterbugs 1

ש: מי כותב את התסריטים ומה הייתה ההשראה?

ת: אני כותב את התסריטים ומביים. ההשראה הגיע ממגוון מקורות, אבל הרבה ממנה מרבים מהצלמים אשר פגשתי לאורך השנים. האינטרנט הוא גם מקור השראה חשוב וככל שהוא גדל בשנים האחרונות מעניין היה לראות את הסגנונות השונים הצומחים בתחום הצילום.

בנוסף אחת ההשפעות הגדולות על הסדרה הגיעו מלראות צלמים אובססיביים אשר כל חייהם נסובים סביב צילום. ברחבי העולם ניתן למצוא צלמים אשר יבלו ימים שלמים בקור מקפיא, יסכנו עצמם באמצע הפגנות אלימות, ימתינו חודשים בנקודה אחת לצילום, יטפסו על הרים או יצללו לנקודות העמוקות ביותר באוקיינוס, הכל במטרה לתפוס את התמונה המושלמת. האם תמונה כזו קיימת? אני לא חושב, אבל העובדה שאנשים כה רבים מוכנים להקדיש את חייהם לחיפוש מעוררת בי השראה והערצה עמוקה. בנוסף כאשר עוסקים באנשים כה אובססיביים תמיד נוצרת קומדיה מעולה!

Shutterbugs 2

ש: האם תוכל לספר מעט על העלילה (מבלי לחשוף יותר מידי כמובן)?

ת: בתחילתה של העונה הראשונה דמותה של קלואי מגלה כי הופסק ייצור סרט הפילם האהוב עליה בו היא משתמשת במצלמתה האנלוגית. הדבר מכניס לתמונה את ספנר משום שללא הסרט השניים לא יכולים לסיים את העבודה היחידה בתשלום אותה קיבלו מזה מספר חודשים, ומכאן שלא יוכלו לשלם את השכירות על הסטודיו שלהם. קלואי וסמנתה מנסות למצוא את הסרט ובמקביל דברים הופכים מוזרים בין קלואי לבין שותפה אייזק המאוהב בה.

ש: באתר המוקדש לסדרה חשפתם כי בכל שבוע יציג צלם אחר את עבודותיו – כיצד זה יעבוד ואיך זה מתקשר לסדרה?

ת: צלם אורח יופיע בכל שבוע באתר לצד פרק מן הסדרה. אנו נביא בנוסף ראיון וידאו עימו באתר בו נעסוק בעבודתו הצילומית, השראותיו, טיפים ועוד. בנוסף הצלם יספר על תמונה שיצר עבור הסדרה וזאת תוצג כחלק מן העלילה של הפרק.

היה חשוב לנו להביא צלמים ממגוון רחב של תחומים ולכן חיפשו בבלוגים, בפליקר ואתרים נוספים בחיפוש אחר צלמים מקומיים שונים אך מעוררי השראה. לבסוף ערכנו רשימה והתאמנו כל צלם וסגנון לפרק מסוים.

Shutterbugs 3

ש: הסדרה עוסקת לא מעט בצילום אנלוגי – האם מדובר באידאולוגיה, תשוקה לעידן שעבר ברובו או משהו אחר?

ת: קלואי, הדמות הראשית בסדרה, היא צלמת אנלוגית אבל שאר הדמויות משחקות צלמים בעלי מצלמות דיגיטליות. מבחינת התוכנית הבחירה בצלמת אנלוגית הייתה כלי יעיל לקידום העלילה אשר איפשר לנו להנגיד את הצילום האנלוגי לדיגיטלי וליצור מצבים מעניינים. מעבר לכך מדובר בנושא עכשווי מאד והצילום האנלוגי זוכה בשנים האחרונות לעדנה מחודשת, בדיוק כמו שטכנולוגיות ישנות אחרות כמו תקליטים ומשחקי מחשב משנות ה-80 וה-90 חוזרים לאופנה. מעבר לכך אני חושב שיש מרכיבים מעניינים מאד בצילום אנלוגי מבחינה זו שיש מקריות מסוימת בתהליך והרבה יופי בטעויות שנעשות בדרך.

Shutterbugs 5

ש: האם אתם עוסקים באופן ככלי הרבה בסדרה בסוגיות הקשורות לציוד (ניקון מול קנון וכו’)?

ת: כפי שהזכרתי קודם הנושא של אנלוגי מול דיגיטלי נמצא לא מעט. מצד שני היה חשוב לנו שהתכנים בסדרה לא יהפכו מנוכרים ויתאימו רק לאנשים בעלי רקע טכני בצילום. מסיבה זו הנושאים העיקריים הנידונים בעונה הראשונה קשורים להתמודדות האישית של הצלמים עם קשיים והתרחשויות שונות.

ש: היכן מצולמת הסדרה, כמה זמן לקח לצלם את העונה הראשונה וכמה זמן נמשך כל פרק?

ת: Shutterbugs צולמה ב- Fitzro, פרבר של מלבורן אוסטרליה. מדובר באזור בוהמייני מוכר, עמוס תרבות יצירתית. מרבית הצוות מגיע מן האזור ומסיבה זו הסדרה היא גם סוג של תיעוד תרבותי במובן מסוים. צילמנו 12 פרקים ב-8 ימים בלבד – לא זמן רב בהתחשב בכך שערכנו גם מספר סשנים של צילומי סטילס על הסט בין לבין. אורכו של כל פרק נע בין 3-5 דקות.

Shutterbugs 6

ש: באיזו מצלמה השתמשתם לצורך הצילומים – וידאו או DSLR?

ת: מאד רצינו לצלם עם DSLR אבל למרבה האירוניה היינו צריכים את כל מצלמות הרפלקס כעזרים במהלך הצילומים עצמם! בנוסף בגלל מגבלות שונות הקשורות לצילום וידאו עם מצלמות DSLR (סאונד למשל) ובשל לוח הזמנים הקצר זה פשוט לא הסתייע. בסופו של דבר צילמנו בעזרת Panasonic HPX172. יחד עם זאת את מרבית הראיונות עם הצלמים הסרטנו עם Canon EOS 5D Mark II. את העונה השנייה של הסדרה אנו בהחלט מתכננים לצלם במצלמת DSLR.

ש: מהיכן הגיע המימון לסדרה?

ת: אפשר לומר שעבדנו כמעט ללא מימון והכל הגיע מן הכיס הפרטי שלנו. היו מספר חברות אשר תרמו ציוד מה שבהחלט עזר. כל הצוות והשחקנים עבדו ללא תמורה ועשינו שימוש בציוד שהיה לנו והשתמשנו באתרי צילום עבורם לא היינו צריכים לשלם.

ש: האם הסדרה תופיע רק באתר שלכם או במקומות נוספים (Youtube/Vimeo)?

ת: כל הפרקים, התמונות והראיונות יופיעו תחילה באתר שלנו ובהמשך הפרקים יופיעו גם ב-Youtube. בעתיד אנו מתכננים להגיע גם ל-Vimeo ואף ליצור גרסאות של פרקי HD עבור iTunes, אבל אנחנו מתחילים בקטן ונתפתח בהדרגה.

ש: לסיום, מה החלום – סדרת בטלויזיה, סרט?

ת: אנו מאמינים שהרשת היא המקום הנכון עבור סדרה כמו שלנו. מה שכן בהחלט נשמח למצוא חסות שתאפשר לנו לממן את העונה השנייה.

הפרק הראשון של  Shutterbugs (עוד פרטים וראיון עם הצלם השבועי – באתר)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TcbB1RDGBCI&feature=channel_video_title[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • Shutterbugs פרק 12

    פרק 12 בסדרת הרשת Shutterbugs עלה לאויר השבוע ואנו מביאים אותו בפניכם. למי שלא זוכר (או מכ…
  • Shutterbugs פרק 11

    פרק 11 בסדרת הרשת Shutterbugs עלה לאויר בשבוע שעבר ואנו מביאים אותו בפניכם. למי שלא זוכר (…
  • Shutterbugs פרק 10

    פרק עשירי בסדרת הרשת Shutterbugs עלה לאויר בשבוע שעבר ואנו מביאים אותו בפניכם. למי שלא זוכ…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *