ראשי חדשות Warco: משחק מחשב חדש – מצלמים במקום לירות

Warco: משחק מחשב חדש – מצלמים במקום לירות

0
0

משחקי מחשב בגוף ראשון (First Person Shooters או FPS בקיצור) נחשבים כבר שנים לפופולאריים ולרווחיים שבין הז’אנרים השונים של משחקי המחשב. בעוד שברוב המכריע של משחקי ה-FPS השחקן נכנס לנעליה של הדמות ומטרתו היא לירות ולהרוג כמה שיותר אויבים, משחק חדש המפותח על ידי סטודיו משחקי מחשב אוסטרלי בחר כיוון אחר – צלמת קרבית החמושה לא ברובה אלא במצלמה.

הרעיון למשחק Warco (קיצור ל-War Correspondent), לא הגיע כפי שמקובל בדרך כלל בתעשיית המשחקים מתוך הסטודיו המפתח (במקרה זה חברת Defiant Development מאוסטרליה), אלא דווקא מ-Tony Maniaty – צלם עיתונות אוסטרלי וותיק אשר החל את הקריירה המקצועית שלו בצילום המלחמה במזרח טימור ב-1975. מאז הספיק Maniaty לכתוב שני ספרים ומספר תסריטים לקולנוע. על פי Maniaty, הרעיון מאחורי המשחק היה לפתח מעין סימולטור לצלמי מלחמה. לצורך כך הוא חבר ל-Morgan Jaffit מחברת Defiant Development במטרה להפוך את הרעיון למציאות וזאת בין השאר באמצעות שילוב התנסויותיו האישיות כבסיס למשחק.

Warco 3

עלילת המשחק סובבת סביב דמותה של Jesse DeMarco הנשלחת למשימות במזרח התיכון ובצפון אפריקה בהן מתחוללים קרבות עקובים מדם, אלא שבמקום לירות היא חמושה במצלמה (בשלב זה אמנם מדובר במצלמת וידאו אך אין לפסול התפתחויות בעלילה אשר יאפשרו גם צילום סטילס). מטרתה של DeMarco במשחק היא להביא את “הסקופ” – משימה אשר צפויה להיות על פי המפתחים – מורכבת למדי.

Warco 2

אחת הביקורות הראשוניות על הקונספט מאחורי המשחק הייתה כי הוא מבוסס על גישה פסיבית – צילום כהתבוננות במציאות בשונה ממשחקי FPS קלאסיים בהם השחקן משפיע באופן מובהק על המתרחש (בדרך כלל באמצעות ירי), צילום לא נתפש בדרך כלל כפעולה אקטיבית במיוחד על ידי מרבית השחקנים הפוטנציאליים. מתכנני המשחק הבינו נקודה זו בשלב מוקדם ולמרות שלא ניתן לצפות לאקשן המזכיר משחק יריות מהיר בגוף ראשון, השחקן חייב להישאר אקטיבי מאד לכל אורך המשחק ולהחלטות שונות אותן הוא מבצע תהיה השפעה ישירה על התפתחותה של הדמות הראשית.

Warco 1

הרבה מן הנושאים הנידונים במסגרת המשחק לקוחים כאמור באופן ישיר מעולמם של צלמי מלחמה בעולם האמיתי. כך לדוגמא שאלות מוסריות כגון מידע הנופל לידי הדמות הראשית בעת ראיון עם מנהיג המורדים עשוי לסייע לנאמני השליט – האם תעביר מידע זה? לחילופין האם תעזור לאזרחים כשהם במצוקה או תבחר לצלם אותם? באופן כללי יותר הבחירות שלך ככתב וצלם עשויות להשפיע על דעת הקהל העולמית ולשנות את האופן בו יתפתח המשחק.

Warco נמצא כרגע בשלבי פיתוח (הן ל-PC והן לכל הקונסולות המרכזיות) והמטרה המיידית של מפתחיו היא לשחרר גרסת אבטיפוס עובדת (כזו שניתן לשחק בה) גם אם מוגבלת, בכדי להוכיח היתכנות ועניין ציבורי.

סרטון וידאו המציג את המשחק:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sQlkYY88wLM[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *