ראשי חדשות החיישן העצום של קנון צופה בכוכבים

החיישן העצום של קנון צופה בכוכבים

2
0

זוכרים את החיישן העצום של קנון אשר הוכרז בשנה שעברה? ובכן סוף סוף נמצא לו שימוש – לא, לא במצלמה מקצועית חדשה, אלא דווקא במצפה כוכבים בעיר טוקיו.

באוגוסט 2010 הכריזה חברת קנון על חיישן ה-CMOS הגדול בעולם ואחד החיישנים הגדולים ביותר הניתנים לייצור בכלל מפיסת סיליקון סטנדרטית בקוטר 300 מ”מ. גודלו של החיישן הריבועי לא פחות מ-205 מ”מ על 205 מ”מ ולשם השוואה גודלו של חיישן ה-CMOS המשמש במצלמות פורמט מלא (Full Frame) הוא 36 מ”מ על 24 מ”מ בלבד – מכאן שהחיישן האדיר גדול פי 40 מחיישן צילום מקצועי סטנדרטי.

גדלים של חיישני מצלמות (היחס בין הגדלים בתמונות תואם למציאות).

Sensor sizes

החיישן העצום נועד בראש ובראשונה לאפשר צילום וידאו ברגישות גבוהה מאד (עד מצב של כמעט חשיכה מוחלטת או על פי קנון  lux 0.3). החיישן החדש הותקן בטלסקופ Schmidt המצוי במצפה הכוכבים Kiso השייך לאוניברסיטת טוקיו כבר בחודש ינואר השנה ונעשה בו שימוש במטרה להקליט סרטונים של תנועת גרמי שמים בקצב של עד 60 תמונות לשנייה. הסרטונים נועדו לזהות מטאורים עמומים במיוחד בשמי הלילה אשר עד כה היה כמעט בלתי אפשרי לצלמם באופן אחר. לא פחות חשוב, בשנים האחרונות הצטברו בחלל שאריות לוויינים (ועצמים אחרים) במסלול סביב כדור הארץ, אשר זכו לכינוי “זבל חלל”. גם עצמים אלו ניתן לגלות כיום טוב יותר באמצעות החיישן החדש ובכך למנוע פגיעה בלוויינם פעילים ובתחנת החלל הבינלאומית. בתחום המדעי עשוי ניתוח של הסרטים אשר צולמו באמצעות הטלסקופ עם החיישן החדש במטרה לשפוך אור על התפקיד אותו מילאו מטאורים בהתפתחותו של כדור הארץ המוקדם.

מצד שמאל חיישן ה-CMOS העצום של קנון מצד ימין חיישן Full Frame של קנון

canon super cmos sensor

מתי נזכה לראות חיישנים בגודל כזה במצלמות מקצועיות בשוק? אם בכלל, כנראה שלא בשנים הקרובות, אך חשוב לזכור כי חלק מן הטכנולוגיות המפותחות על ידי החברות הגדולות עבור פרויקטים מדעיים, ביטחוניים ומסחריים מוצאות את דרכן בסופו של דבר גם לשוק הצילום.

מצפה הכוכבים Kiso בטוקיו בו הותקן החיישן החדש (קרדיט: Rochester Institute of Technology)

Kiso Observatory japan

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    יקים

    19/09/2011 ב 11:10 AM

    ידוע כמה MP יש לו?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    19/09/2011 ב 5:11 PM

    בדקנו לא מעט והתשובה היא שכפי הנראה קנון לא פירסמה אבל המספר כנראה נמוך יחסית (אולי אפילו נמוך מאד) – המטרה כאן היא פיקסלים גדולים ככל האפשר.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *