ראשי חדשות הכרזות מוצרים Ricoh GR Digital IV הראשונה עם סוני WhiteMagic

Ricoh GR Digital IV הראשונה עם סוני WhiteMagic

0
0

חברת ריקו מיפן הכריזה הבוקר על מצלמה קומפקטית מתקדמת חדשה בשם GR Digital IV הכוללת חיישן גדול ומערכת פוקוס היברידית מהירה במיוחד אלא שגולת הכותרת של המצלמה הוא המסך המתקדם בעל הרזולוציה הסופר גבוהה המבוססת על טכנולוגיה חדשה של חברת סוני.

ה-Ricoh GR Digital IV היא נצר חדש לליין ה-GR המתקדם של החברה. הדגם החדש מחליף את ה-GR DIGITAL III אשר הוכרזה ב-2009 והוא כולל מספר תכונות מתקדמות:

  • חיישן CCD גדול (“1/1.7) ברזולוציה של 10 מגה פיקסל בעל מייצב תמונה מובנה.
  • עדשה רחבה קבועה (28 מ”מ – שווה ערך ב-35 מ”מ) ומהירה (צמצם f/1.9).
  • מהירות פוקוס גבוהה במיוחד הודות למערכת פוקוס היברידית (שילוב של פוקוס מבוסס קונטרסט וחיישן מיוחד) – לטענת החברה המערכת מאפשרת מהירות פוקוס של 0.2 שניות.
  • מעבד תמונה חדש – GR Digital IV.
  • מסך 3 אינצ’ ברזולוציה חסרת תקדים – 1.23 מליון פיקסלים (יותר מכל מצלמת רפלקס קיימת) העושה שימוש בטכנולוגיית ה-WhiteMagic החדשה של סוני.

ה-Ricoh GR Digital IV בגרסה לבנה במהדורה מוגבלת

GR DIGITAL IV white

תזכורת: הרעיון הבסיסי מאחורי טכנולוגיית ה-WhiteMagic של סוני מוכר מזה זמן בתעשיה. כל פיקסל במסך LCD מורכב כידוע משלושה תת רכיבים (מכונים גם subpixels) כאשר לכל אחד מהם צבע שונה Red, Green, Blue (או RGB). שלושת אלו מרכיבים למעשה את הפיקסל השלם אשר מאות אלפים ממנו מצויים במסך של כל מצלמה מודרנית. טכנולוגיית ה-WhiteMagic של סוני מוסיפה תת פיקסל בצבע נוסף – לבן ויוצרת למעשה פיקסלים המורכבים מארבע אבני יסוד או RGBW. תת הפיקסל הלבן מספק בהירות נוספת (עד כ-50% יותר ממסך רגיל) או לחילופין יכול לספק את אותה הבהירות של מסך רגיל אך ב-50% פחות צריכת אנרגיה. אגב, למרות ש-50% נשמע כמו שיפור מרשים בבהירות המסך חשוב לזכור כי ההבדל בין תאורת פנים לתאורת חוץ ביום עשוי לעמוד על מספר סדרי גודל ולפיכך אפשר להניח כי גם באור שמש ישיר טכנולוגיית ה-WhiteMagic לא ממש תפתור את הבעיה (אם כי היא עשויה לעזור במצבי ביניים בהם מסכים קיימים מתקשים להתמודד).

ה-Ricoh GR Digital IV – המסך המתקדם בעולם?

GR DIGITAL IV back

ה-Ricoh GR Digital IV מאפשרת חיבור אביזרים חיצוניים דוגמת עינית אופטית

GR DIGITAL IV viewfinder

סרטון קצר המציג את המצלמה בעת ההשקה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ydup-UQnxcc[/youtube]

אם נחזור לריקו – המסך המרשים ומערכת הפוקוס המתקדמת כנראה גמרו את התקציב של חברת ריקו לפיתוח המצלמה, אחרת קשה להסביר מדוע יכולות צילום הוידאו שלה נשארו תקועות אי שם בשנת 2007 (640 על 480 בלבד). לאלו המתעניינים המצלמה תגיע בצבעי שחור ולבן (במהדורה מיוחדת) ומחירה צפוי להיות יקר למדי ולנוע סביב 500 פאונד בבריטניה (אם כי אפשר להניח שהמחיר בחנויות יהיה נמוך מעט יותר).

את המפרט המלא של ה-Ricoh GR Digital IV ניתן למצוא במערכת המפרטים של האתר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *