ראשי חדשות Adobe Carousel – התמונות שלכם בענן

Adobe Carousel – התמונות שלכם בענן

0
0

חברת אדובי הציגה אמש שירות מתקדם חדש בשם Carousel. הרעיון הבסיסי פשוט למדי – שירות אחד אשר יאפשר למשתמשים לשמור ולנהל את מאגר התמונות הכולל שלהם על פני פלטפורמות שונות – ממחשבים שולחניים, ניידים, פלפונים ומחשבי לוח ללא צורך לדאוג למקום על כל מכשיר, לסנכרון בין מכשירים ועם יתרונות מובנים כגון אפשרויות שיתוף ועריכה של כל תמונה מכל מקום.

באדובי פיתחו מערכת המאפשרת לסייר, לשנות או לשתף תמונות באופן פשוט יותר  על פני מגוון רחב של מכשירים. בשלב זה מדובר על פלטפורמות של חברת אפל בלבד – iPhone, iPod, iPad, mac (מעט מוזר במעט ראשון לנוכח ההיסטוריה הלא תמיד ידידותית בין שתי החברות, אך בלתי נמנע לנוכח הצלחתה האדירה של אפל בשוק). בעתיד מתכננת החברה גרסאות עבור PC ועבור אנדרואיד.

סרטון הכרות עם Adobe Carousel

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8Ar7Q2LY4rU&feature=relmfu[/youtube]

אז מה בעצם מציעה Carousel? הינה כמה נקודות מרכזיות:

  • מאגר תמונות בלתי מוגבל מבחינת נפח (וגודל קובץ בודד).
  • אין צורך בסנכרון ידני – שינויים המתבצעים על תמונה באייפד יועברו אוטומטית גם לתמונות במאק (אדובי טוענת כי השינויים המתבצעים אינם הרסניים).
  • אפשרות שיתוף בני משפחה ואפשרות שיתוף בשירותים חיצוניים (פייסבוק, טוויטיר וכו’).
  • מחיר הכרות שנתי של 60 דולר (או 6 דולר לחודש) עד ינואר 2012 (אחר כך המחיר קופץ ל-100 דולר לשנה ו-10 דולר לחודש).

לא מעט עוד לא ברור לגמרי בקשר לשירות. אדובי מציינת כי ניתן לשתף תמונות JPEG בכמות בלתי מוגבלת – אך מה לגבי צלמים המאכסנים כמויות גדולות של קבצי RAW – האם יוכלו לעשות שימוש במערכת בכדי להעביר אותן בין פלטפורמות? כיצד יעבוד שירות השיתוף, האם ניתן להזמין כל כמות של אנשים ומה אפשרויות ההרשאה שלהם לשנות או לצפות בתמונות. הרבה שאלות פתוחות – לא מספיק תשובות, לפחות בשלב זה.

סרטון “מאחורי הקלעים” של Adobe Carousel

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fhgUQ6L3Hiw[/youtube]

אנו מאמינים כי Adobe Carousel הוא קונספט מתבקש והמשך כמעט מובן מאליו של הכיוון הכללי בו התחילה החברה עם הכרזתה מוקדם יותר השנה על אפליקציות ייעודיות עבור מכשירי אייפד. אלא שבדומה לאפליקציות הקודמות גם כאן מדובר על צעד ראשון אשר ידרוש עוד לא מעט השקעה ופיתוח עתידיים בטרם יוכל להוות כלי עבודה שימושי באמת לחלק ניכר מהצלמים.

ה-Carousel צפוי להיות זמין להורדה מן החנות של אפל בהמשך החודש.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *