ראשי חדשות אפליקציה חדשה תאפשר צילום ישירות מהאנדרואיד

אפליקציה חדשה תאפשר צילום ישירות מהאנדרואיד

0
0

אפליקציות הצילום הולכות וצוברות תאוצה בשנים האחרונות. עד כה איפשרו האפליקציות לעשות שימוש בעיקר במצלמה של המכשיר הסלולארי עצמו או במקרים בודדים לתקשר עם המצלמה באמצעות המחשב. כעת מגיעה אפליקציה חדשה המאפשרת שליטה מתקדמת במצלמה ללא צורך במחשב.

רוצים לצלם ממצלמת הקנון שלכם אך לא לעמוד לידה ועדיין לראות כל מה שמופיע על המסך? עד כה יכולתם לעשות שימוש בעזרים (יקרים יחסית) דוגמת ה-Aputure Gigtube Wireless אותו סיקרנו כאן לאחרונה המאפשר צילום וצפייה ממרחק ללא כבל אך עם מינימום שליטה במצלמה, או לחילופין צילום כאשר המצלמה מחוברת בכבל למחשב הנייד וממנו אל מכשיר סלולארי חכם עליו רצה אפליקציה תואמת (דוגמת on-one למשל).

DSLR Controller – לגעת – לצלם, באנדרואיד

DSLR Controller app

כעת מגיעה אפשרות חדשה המייתרת למעשה את המחשב הנייד (אך עדיין מחייבת שימוש בכבל). ה-DSLR Controller הינה אפליקציה המיועדת למכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל התומכת במצלמות של חברת קנון. האפליקציה נמצאת בשלב ה-Beta אך בשל הדרישה הרבה החליטו המפתחים לשחררה לשוק כבר בשלב זה (בתשלום של כ-8 דולרים).

חשוב להדגיש כי בכדי לחבר את המכשיר הנייד למצלמה יש צורך בכבל USB HOST (לא כבל USB רגיל, מכונה גם on the go USB) אותו מחברים למצלמה מצד אחד ולמכשיר הסלולארי מן הצד השני (בהדגמה נראה כי ניתן לעשות שימוש גם בכבל USB מאריך). האפליקציה נמצאת כרגע כאמור בשלב ה-Beta והיא מוגבלת באופן יחסי (קצב הרענון לדוגמא מוגבל ל-15 פריימים לשנייה במצב Live-View), אך היא מאפשרת בכל זאת שליטה במגוון רחב של פרמטרים במצלמה (פיצוי חשיפה, פוקוס באמצעות מסך המגע של המצלמה ועוד). אפשר להניח כי ככל שאפליקציה תתפתח בעתיד ניתן יהיה לשלוט בצורה מתקדמת בתכונות נוספות של המצלמה.

הדגמה – לשלוט במצלמה באמצעות תוכנת ה-DSLR Controller:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lnxvFYza6Y4&feature=player_embedded#at=24[/youtube]

לאתר ה-DSLR Controller.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *