ראשי חדשות הכרזות מוצרים ריקו – בקרוב גם עם עדשות לייקה

ריקו – בקרוב גם עם עדשות לייקה

0
0

לאחר המהלך המפתיע של רכישת חברת פנטקס נראה שחברת ריקו היפנית מתכננת עוד כמה מהלכים בזמן הקרוב. אחד הראשונים שבהם אשר עליו דיווחנו כאן בקצרה לפני מספר חודשים הוא שיחרור מודול למצלמת ה-GXR אשר יאפשר חיבור עדשות לייקה, קרל זייס ו-Voigtlander.

מה לא כתבנו על ה-GXR של ריקו – שהיא אחת המצלמות המוזרות ביותר בעשור האחרון, שקהל היעד שלה לא ברור, שהיא לא מצדיקה את מחירה ובעיקר שהיא מזכירה לנו רובוטריק. אך למרות כל אלו חברת ריקו (אשר הכנסותיה מגמדות בקלות חברות כמו ניקון) ממשיכה לקדם את הפרויקט.

ה-GXR – מודול עדשות מתחלפות

Ricoh GXR new mpdule 2

הרעיון של ה-GXR כפי שהסברנו כאן מספר פעמים בעבר, שונה מכל מה שהורגלנו בתחום הרפלקס עד כה – גוף המצלמה מכיל מסך, מעט אלקטרוניקה ומעבד משני ואליו ניתן לחבר מודולים שונים (מזכיר אולי במשהו את הקונספט של חברת מודו הכושלת בתחום הסלולר). המודולים כוללים מעבד, חיישן ורכיבים נוספים המתחברים לגוף המצלמה מצד אחד ולעדשה מצד שני. עד כה כללו המודולים השונים של ריקו עדשות מובנות בלבד, לדוגמא:

GR LENS A12 50 mm – מודול הכולל חיישן 12.3 מגה פיקסל APS-C בטכנולוגיית CMOS ועדשת 50 מ”מ צמצם f/2.5 קבועה.

P10 28-300 mm – מודול הכולל חיישן 12.3 מגה פיקסל קטן (1/2.33) ועדשת זום 28-300 מ”מ (אקוויולנטי ב-35 מ”מ) בעלת צמצם f/3.5-f/5.6 מיוצבת.

הרובוטריק של ריקו עם מודולים ואביזרים נלווים

Ricoh GXR P10 1

לריקו עוד שני מודולים בליין בעלי עדשות משולבות אך בכדי להפוך את ה-GXR לפורמט פתוח יותר היה עליה לפתח מודול אשר יאפשר חיבור עדשות מתחלפות. הבעיה העיקרית היא כי כרגע כל העדשות עליהן מדובר התואמות למודול החדש הן עדשות ידניות יקרות – האם בעליהן של עדשות אלו ירצו לרכוש את ה-GXR של ריקו – קשה להאמין.

ה-GXR עם עינית דיגיטלית ועדשת Voigtlander

Ricoh GXR new mpdule

אנקדוטה מעניינת קשורה לתמונות אותן פרסמה ריקו עצמה בבלוג שלה המציגות את המודול החדש. המודול מגיע כשעליו עדשה Rikenon 55mm f/1.2. עדשה זו יוצרה על ידי חברת ריקו בשנות ה-70 ונחשבה איכותית מאד. לא ברור האם לריקו עניין כלשהו לחדש את ליין העדשות שלה עצמה (ואם כן האם נזכה לראות גרסאות בעלות מאפיינים מודרניים כמו פוקוס אוטומטי, מנוע אולטרסוני ואולי אפילו מייצב בעדשות מסוימות). בשלב זה אין כל סימן או מידע המצביע על כך.

ה-GXR עם עדשת Rikenon 55mm f/1.2 של ריקו

Ricoh GXR new mpdule 3

סרטון מתערוכת PMA אוסטרליה (הגרסה האוסטרלית לתערוכה האמריקנית שבוטלה ואוחדה עם תערוכת CES) בו מציג נציג החברה את המודול החדש:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ln91Hk_gccE&feature=player_embedded#at=60[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *