ראשי חדשות סמסונג מציגה את ליין מצלמות 2011 בישראל

סמסונג מציגה את ליין מצלמות 2011 בישראל

0
0

כבכול שנה ערכה חברת סמסונג ישראל מסיבת עיתונאים שמטרתה הצגת ליין המצלמות החדש של החברה. מלבד שורה של מצלמות קומפקטיות הציגה החברה את ה-NX11 אשר הוכרזה בתערוכת CES בראשית השנה ותחל להימכר בארץ בקרוב. אנו זכינו גם לראיון בלעדי עם נציג החברה שהגיע לישראל לרגל ההשקה ולמדנו כמה פרטים מעניינים על תוכניותיה של סמסונג לחודשים ולשנים הקרובות בתחום הצילום.

ה-NX11 – בקרוב בישראל (צילום: עידו גנוט)

samsung nx11 megapixel.co .il

סמסונג ישראל בשיתוף עם היבואנית הרשמית סמיקום-לקסיס הציגו באירוע 12 מצלמות קומפקטיות חדשות (כולן יתווספו למאגר הנתונים שלנו בימים הקרובים לאחר שהועברו לידינו המפרטים המלאים והתמונות).

  1. SH100 – מצלמה קומפקטית בעלת חיישן 14.2 מגה פיקסל, זום אופטי 5X, מסך מגע בן 3 אינצ’ ומשדר WIFI מובנה.
  2. ST6500 – מצלמה קומפקטית בעלת חיישן 16.2 מגה פיקסל, זום אופטי 5X (עם מייצב אופטי) ומסך מגע בן 3 אינצ’.
  3. ST30 –  מצלמה מיניאטורית בעלת חיישן 10 מגה פיקסל, זום אופטי 3X ומסך בין 2.4 אינצ’.
  4. WB700 – מצלמת אולטרה זום בעלת חיישן 14 מגה פיקסל, וזום 18X (רחב – 24-432 מ”מ אקוויוולנטי ב-35 מ”מ). למצלמה מסך מגע 3 אינצ’, מייצב אופטי ויכולות צילום ידניות.
  5. PL120 – מצלמה קומפקטית בעלת חיישן 14.2 מגה פיקסל, זום אופטי 5X, מסך בן 2.7 אינצ’ ומסך קדמי נוסף בן 1.5 אינצ’ לצילום עצמי.
  6. PL170 – מצלמה קומפקטית בעלת חיישן 16.2 מגה פיקסל, זום אופטי 5X, מסך בן 3 אינצ’, מייצב תמונה אופטי ומסך קדמי נוסף בן 1.5 אינצ’ לצילום עצמי.
  7. ST700 – מצלמה קומפקטית בעלת חיישן 16.2 מגה פיקסל, זום אופטי 5X, מסך מגע בן 3 אינצ’, מייצב תמונה אופטי ומסך קדמי נוסף בן 1.8 אינצ’ לצילום עצמי.
  8. ST95 – מצלמה קומפקטית בעלת חיישן 16.2 מגה פיקסל, זום אופטי 5X ומסך מגע בן 3 אינצ’.
  9. ST93 מצלמה קומפקטית בעלת חיישן 16.2 מגה פיקסל, זום אופטי 5X, יכולת צילום פנוראמות ומסך בן 2.7 אינצ’.
  10. ST65מצלמה קומפקטית בעלת חיישן 14.2 מגה פיקסל, זום אופטי 5X ומסך בן 2.7 אינצ’.
  11. PL210 – מצלמת אולטרה זום בעלת חיישן 14.2 מגה פיקסל, מייצב אופטי, זום אופטי 10X ומסך בן 3 אינצ’.
  12. WB210 – מצלמת אולטרה זום בעלת חיישן 14.2 מגה פיקסל, זום אופטי 12X (אולטרה רחב – 21-288 מ”מ), מייצב אופטי ומסך גדול במיוחד בן 3.5 אינצ’.

אחד הפיצ’רים החדשים אשר הוכנסו לכל מצלמות החברה ועליו הכריזה חברת סמיקום במסיבת העיתונאים הוא תפריטים מלאים בעברית – מהלך מבורך וחשוב בהחלט עבור קהלים רחבים בציבור (סמסונג מצטרפת בכך לאולימפוס אשר עשתה מהלך דומה לפני מספר שנים).

מנכ”ל סמסונג ישראל – DS Choi פותח את מסיבת העיתונאים (צילום: עידו גנוט)Samsung press conferance 2011 3

אנו מסקרים את התהליכים העוברים על סמסונג בתחום הצילום מזה קרוב לשנתיים ובתחום המצלמות הקומפקטיות ראינו מספר מגמות החוזרות על עצמן ומשתכללות עם הזמן:

מזעור – סמסונג מביאה את הלוגיקה שעובדת עבורה מצוין בתחום המכשירים הסלולאריים גם לתחום המצלמות ודוחפת חזק את נושא כיווץ המצלמות בעיקר בכל הנוגע לעובי (1.7 מ”מ ואף למטה מכך). ה-ST30 מציגה רף חדש מבחינת מזעור – גודלה של המצלמה כגודל כרטיס אשראי – 82 מ”מ על 52 מ”מ והיא דקה מספיק להיכנס לכל כיס (יחד עם זאת היא כוללת זום אופטי וחיישן קומפקטי רגיל בניגוד למצלמות סלולאריות).

אלון ורוצלבסקי מחברת סמיקום-לקסיס מציג את ה-ST30 המינאיטורית ולידה כרטיס אשראי (צילום: עידו גנוט)Samsung press conferance 2011 1

מסכים – סמסונג היא יצרנית מסכים מובילה ואחת החברות המרכזיות בעולם (יחד עם סוני) הדוחפת את טכנולוגיית ה-OLED (וכעת גם ה-Super OLED הנכנסת אף היא לליין המצלמות של החברה). חלק ניכר מליין 2011 כולל מצלמות עם מסכי מגע – לא תכונה ייחודית לסמסונג, אך היא בהחלט הולכת עם הנושא רחוק יותר מכל מתחרותיה.

קישוריות – התחום בו נראה שסמסונג צועדת צעד אחד לפני כל שאר חברות הצילום (ולא במפתיע בהתחשב בשאר עיסוקיה) הוא קישוריות הרשת. אנו טוענים כבר זמן רב כי כל חברות הצילום מאחרות בצורה ניכרת את הרכבת בכל הקשור לחיבור המצלמות לרשת, שיתוף קל ונוח של תמונות מכל מקום, גיבוי תמונות אלחוטי ועוד. במסגרת מסיבת העיתונאים זכינו לראות אפליקציה חדשה המכונה Photo Share (כחלק מתפיסת ה-All Share של החברה המאפשרת לחבר בין מוצרים שונים של חברת סמסונג באופן אלחוטי דוגמת פלפונים, טבלטים, טלוויזיות, מצלמות וידאו ומצלמות סטילס). ה-SH100 אותה ראינו מסוגלת לשלוח תמונות באמצעות המייל, להעלות תמונות לשירותי שיתוף שונים (פייסבוק, פיקסה, YouTube ואחרים), לגבות את התמונות באופן אלחוטי למחשב וגולת הכותרת מבחינתנו – היא מסוגלת להתממשק למכשירים סלולאריים של חברת סמסונג ובאמצעות חיבור ישיר (ללא צורך ברשת WIFI) לאפשר לשלוח את התמונות באמצעות הרשת הסלולארית. אנחנו עדיין היינו מעדיפים 3G מובנה בתוך המצלמה והסברנו את זה לנציג החברה עימו שוחחנו.

סרטון המציג כמה מיכולות השיתוף בין ה-SH100 למכשיר הסלולארי ולרשת:

סרטון המציג כיצד להעלות תמונות מן ה-SH100 לרשת:

סרטון המציג שליחת תמונות במייל ישירות מן המצלמה:

משה גוב, מנכ”ל סמיקום-לקסיס מתייחס למיקומה של סמסונג בשוק הצילום (צילום: עידו גנוט)Samsung press conferance 2011 2

במסגרת מסיבת העיתונאים הזדמן לנו גם לנסות בקצרה את ה-NX11 אותה סיקרנו לראשונה בדצמבר 2010. המצלמה מרגישה מהירה באופן משמעותי מה-NX10, העינית הדיגיטלית עדיין רחוקה מהרמה הקיימת בעיניות אופטיות (הן מבחינת דיוק הצבע והן מבחינת מהירות העדכון בעיקר אל מול תנועה מהירה), אנו מקווים לבחון אותה ביתר הרחבה בעתיד הלא רחוק.

הפוך על הפוך – סמסונג מתכננת ליין עדשות רחב (צילום: עידו גנוט)Samsung press conferance 2011 4

אנו נפרסם מחר את החלק השני של הידיעה הכולל את הראיון המלא אותו ערכנו עם נציג סמסונג במסגרת מסיבת העיתונאים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *